اخبار شيشه بري اخبار شيشه بري .

اخبار شيشه بري

ايده هاي هاي ارزان و خلاقانه تغيير دكوراسيون

هر زمان صحبت از بازسازي ساختمان يا تغيير دكوراسيون به ميان مي آيد بلافاصله تغييرات اساسي به ذهن مي آيد كه علاوه بر پر هزينه بودن زمانبر نيز مي باشد. اگر كمي هدفمند فكر كنيم و خلاق باشيم با چند تغيير ساده و كم هزينه هم مي توانيم فضايي خاص و زيبا را خلق كنيم. در ادامه مي خواهيم راه ها و ايده هايي براي تغيير دكوراسيون در زمان كوتاه را براي شما ارائه دهيم تا بتوانيد براي استقبال از عيد نوروز فضايي فوق العاده را در دكوراسيون خود ايجاد كنيد. پس با ما همراه باشيد.

براي ايجاد تغييرات بايد از كجا شروع كنيم؟
گاهي فضاي خانه براي شما خسته كننده و كسالت بار شده ولي با فكر كردن به هزينه هاي تغيير دكوراسيون داخلي از انجام آن منصرف مي شويد. اگر كمي خلافيت داشته باشيد با كمترين هزينه هم مي توانيد فضا را دلپذيرتر و زيبا تر كنيد. اما براي اين كار بايد برنامه ريزي داشته و هدفمند عمل كنيد. به عنوان اولين گام بايد ميزان بودجه خود را مشخص كنيد و سپس با توجه به ميزان بودجه خود برنامه ريزي كنيد.

1) برآورد هزينه به عنوان اولين گام
اولين گام براي شروع بازسازي ساختمان و يا تغيير دكوراسيون، مشخص كردن ميزان بودجه است. قطعاً در بازه زماني محدود، امكان انجام بازسازي كلي وجود ندارد و شما بايد به دنبال انجام تغييرات جزئي و البته چشمگير باشيد. براي شروع، بهتر است يك چك ليست از كارهايي كه احساس مي كنيد نياز است، تهيه كرده و براي آن برآورد هزينه كنيد. با توجه به ميزان بودجه خود مي توانيد از متريال هاي متفاوتي استفاده كنيد. به عنوان مثال اگر قصد طراحي ديوار پذيرايي را داريد با توجه به ميزان بودجه خود مي توانيد از رنگ ، كاغذ ديواري ، سنگ ، گچ بري ، ديوارپوش ، كناف و … استفاده كنيد.

2) انتخاب فضاهاي اساسي تر و چشمگيرتر براي انجام بازسازي
وقتي با محدوديت بودجه و محدوديت زمان رو به رو هستيد، بهترين راهكار اين است كه اولويت بندي داشته باشيد. يعني فضاهاي با اهميت را در اولويت قرار داده ابتدا با آنها بپردازيد. به عنوان مثال اگر سالن پذيرايي و نشيمن براي شما از اهميت بيشتري برخوردار است، پرداختن به اين فضاها را در اولويت قرار دهيد.

3) نوسازي لوازم و وسايل به جاي تعويض و جايگزيني
تعويض برخي از لوازم و وسايل مي تواند هزينه زيادي را به شما تحميل كند. به جاي تعويض لوازم مي توانيد آنها را نوسازي كنيد. تغييراتي مثل رنگ كردن لوازم چوبي، تعويض پارچه مبلمان، اضافه كردن والان به پرده هاي قديمي و… تغييراتي ساده ولي چشمگير در فضا ايجاد مي‌كنند.

4) ايجاد نقطه كانوني در چيدمان هربخش
در تغيير دكوراسيون هر بخش از ساختمان ، ايجاد نقطه كانوني مي تواند جذابيت فوق العاده ايي در فضا ايجاد كند. نقطه كانوني، نقطه ايي ست كه بقيه طراحي را بر اساس آن انجام مي شود. لازم است بهترين ويژگي شاخص در فضاي خود را پيدا كرده و همه چيدمان را حول آن انجام دهيد. شومينه، پنجره ها و چشم اندازهاي بيرون، ديوارهاي تاكيدي و… مي توانند به عنوان نقطه كانوني انتخاب شوند. اگر هيچ كدام از اين ها در فضاي شما وجود نداشت، بايد خودتان اين فضا را ايجاد كنيد. ايجاد نقطه كانوني لزوماً يك پروسه پرهزينه نيست. با انجام كارهاي ساده هم مي توانيد نقطه كانوني را براي فضاي خود ايجاد كنيد.

ايجاد نقطه كانوني در دكوراسيون

يكي از راههاي كاربردي براي ايجاد نقطه كانوني، شاخص و برجسته كردن يك ديوار وسيع با استفاده از رنگ هاي زيباي يا مصالح خاص و ويژه است.
اگر پنجره هاي شما كوچك است و يا چشم انداز فوق العاده ايي نداريد با يك پرده زيبا و جذاب مي توانيد اين بخش از فضاي خود را به نقطه كانوني تبديل نمايد.
با استفاده از آثار هنري ، عتيقه جات و يا استفاده از يك مبلمان با رنگ خاص نيز مي تواند نقطه كانوني ايجاد كنيد.
استفاده از تابلو يا يك مجسمه بزرگ ايده خوبي است. حتي مي‌توانيد از چندين قطعه تابلو استفاده كنيد و يا ديوار خاطره ها ايجاد كنيد.
5) فضا نبايد دو نقطه كانوني داشته باشد
يك نكته كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه فضاي شما هرگزنبايد دو نقطه كانوني داشته باشد. چرا كه منجر به رقابت بين دو فضا براي جلب توجه مي شود. اين امرحس ناخوشايندي را در بيننده به وجود مي آورد. اگر احساس مي كنيد در دكوراسيون شما دو نقطه در فضا ، جلب توجه مي‌كند؛ بهتر است يكي از آنها را انتخاب و ديگري را با حذف جزئيات از مركز توجه بودن خارج كنيد.

۷ نكته كاربردي براي طراحي سالن كنفرانس

6) ايجاد فضاي سبز دكوراتيو در دكوراسيون
يكي از كم هزينه ترين و جذاب ترين ايده هاي تغيير دكوراسيون، استفاده از گياهان تزييني و ايجاد فضاي سبز در دكوراسيون است. حتي اگر در آپارتمان زندگي مي كنيد ، گياهان مناسب براي آپارتمان وجود دارد كه نياز چنداني به نور ندارد و مي توانيد ار آنها استفاده كنيد. از گياهان مي توانيد در فضاي راهرو ، پلكان ، تراس، در گوشه و كنار خانه و ورودي ، طاقچه هاي تزييني ، كنار پنجره ها ، در فضاي آشپزخانه ، حتي در حمام و سرويس بهداشتي استفاده كنيد.

حتي نياز نيست گلدان هاي گران قيمت تهيه كنيد. با استفاده از وسايل دور ريختني ، قوطي ها و ظروف بلااستفاده و كمي خلاقيت مي توانيد گلدان ها و بالكس هاي زيبا براي قرار دادن گل و گياه تهيه كنيد.

ايجاد فضاي سبز دكوراتيو در دكوراسيون
7) اضافه كردن جزئيات و لوازم دكوراتيو به فضا
انتخاب لوازم دكوري و اضافه كردن آنها به فضا از نظر خيلي از افراد چندان چشمگيرنيست. اما توجه داشته باشيد كه مبلمان، فرش و ديگر لوازم بزرگ محدود به چند سبك خاص هستند و شما محدود به انتخاب يك سبك هستيد. در صورتي كه در مورد لوازم دكوراتيو تنوع زيادي وجود دارد و با توجه به سليقه خود مي توانيد از لوازم دكوري استفاده كنيد. اضافه كردن لوازم دكوراتيو به فضا مانند امضاء پاي دكوراسيون شماست و سليقه شما را در دكوراسيون، نشان مي دهد. در عين حال مي‌تواند جذابيت و زيباي خاصي را به فضا اضافه كند.

8) معجزه نور پردازي در دكوراسيون
نورپردازي تاثير زيادي در زيبايي فضا دارد. تابش نورمي تواند حتي بر جذابيت مبلمان و وسايل دكورتيو نيزبيفزايد . مي توانيد از نورهاي رنگي ، چراغ هاي دكوراتيو ، چراغ هاي ايستاده ، نور مخفي و …. استفاده كنيد و با هزينه ايي ناچيرتاثير فوق العاده ايي بر زيبايي دكوراسيون خود داشته باشيد.

توري پليسه غرب تهران

9) ايده اضافه كردن كمد و شلف هاي ديواري براي جايگذاري لوازم و وسايل
يكي از معضلات دكوراسيون ايراني به خصوص در خانه هاي كوچك ،حجم بسيار زياد از لوازم ، مبلمان و تزيينات است كه به دليل نبودن فضا در دكوراسيون چپانده شده است. اضافه كردن يك كمد زيبا و يا حتي شلف هاي ديواري ، مي تواند فضا را از بهم ريختگي خارج كند و ديزاين خانه شما را زيباتر كند.

استفاده از شلف در دكوراسيون داخلي
10) فضاهاي پرت و فراموش شده را ديزاين كنيد
گاهي به دليل طراحي پلان نادرست و يا وجود قناسي در دكوراسيون، فضاهاي پرت و بلا استفاده ايي ايجاد مي شوند. با ديزاين درست اين فضاها و چيدمان صحيح آنها مي توانيد تغييرات شگفت انگيزي در دكوراسيون خود ايجاد كنيد. فضاهايي مثل راهروهاي باريك و كوچك ، كنج هاي كوچك ، انتهاي آشپزخانه كه پنهان شده ، يا حتي تراس ها و بالكن هايي كه بلا استفاده مانده و تبديل آنها به فضايي زيبا و قابل استفاده مي تواند دكوراسيون شما را دگرگون كند.

در پايان

در اين مقاله به ايده ها و راهكارهايي براي تغيير دكوراسيون با هزينه كم و در زمان محدود پرداختيم . اما توجه داشته باشيد كه طراحي دكوراسيون داخلي، كاري تخصصي و حرفه ايي ست و سپردن آن به افراد حرفه ايي مي تواند به شما كمك كند تا هزينه خود را مدريت كنيد و بهترين طراحي را با كمترين هزينه داشته باشيد.

منبع : فوت و فن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۳:۴۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

احداث بازارچه دائمي صنايع‌دستي در شهرستان بجنورد

به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، پيش از ظهر امروز پروانه كلاته، معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي خراسان شمالي در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام احداث بازارچه دائمي صنايع‌دستي در اين شهرستان اظهاركرد: در راستاي حمايت از صنعتگران و مشاغل خانگي با همكاري اداره كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي شهرداري بجنورد و اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري اين نمايشگاهي دائمي احداث خواهد شد.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري شمال تهران

وي گفت: اين نمايشگاه دائمي با اعتباري بالغ بر ۵۰ ميليارد ريال در ۲۰ غرفه احداث و تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي خراسان شمالي افزود: از مجموع اين غرفه‌ها، ۵ غرفه در محل پارك شهربازي و ۱۵ غرفه در آينه خانه بجنورد احداث خواهد شد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۲:۱۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چمن مصنوعي، طراوت زندگي

اين روزها هيچ فرقي بين قسمت‌هاي بيروني و داخلي خانه و يا هر مكان ديگري وجود ندارد. اين موضوع در مورد تراس، بالكن و پشت‌بام نيز صدق مي‌كند. شما حالا مي‌توانيد با نصب چمن مصنوعي تزئيني اين بخش‌ها را حتي بهتر از داخل خانه دكور و تزئين كنيد و آنجا را به يكي از شگفت‌انگيزترين و آرامش‌بخش‌ترين نقطه خانه خود تبديل نماييد.

به گزارش ايسنا به نقل از آسياچمن، چه تراس، بالكن يا پشت‌بام شما خيلي كوچك و يا خيلي بزرگ باشد فرقي ندارد، در هر صورت با خريد چمن مصنوعي مرغوب و استاندارد و با نماي ظاهري فوق‌العاده طبيعي مي‌توانيد در مدت زمان كوتاهي جلوي از طبيعت را در خانه و زندگي خود نظاره‌گر باشيد و از آن لذت ببريد.

اندكي رنگ سبز را به خانه خود اضافه كنيد
رنگ سبز حرف‌هاي زيادي درباره سكون، آرامش و احساس امنيت براي شما دارد و مي‌تواند با عوامل و رنگ‌هاي ديگري در طراحي و دكوراسيون تطابق بالايي بيابد. به همين دليل است كه ما خريد چمن مصنوعي براي روف‌گاردن (پشت‌بام)، نصب چمن مصنوعي در تراس و بالكن را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

اما اين همه ماجرا به اينجا ختم نمي‌شود، شما مي‌توانيد با افزودن گلدان‌هاي گياهان و گل‌هاي رنگارنگ مورد علاقه خود به اين فضا، آن جا را به سبك و سليقه شخصي خود بيشتر نزديك كنيد و بهتر بتوانيد از چنين فضاي سبز و آرامش‌بخشي انرژي بگيريد.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري شهرك غرب

يك محيط شخصي و خصوصي براي خود مهيا كنيد
چه كسي دوست ندارد كه يك فضاي سبز خصوصي و مجزا از همسايه‌ها داشته باشد تا بتواند در امنيت كامل راحت و آسوده استراحت و يا خلوت كند؟ شما با انتخاب و خريد چمن مصنوعي ايراني پيشرفته و با نماي فوق‌العاده زيبا و طبيعي مي‌توانيد به اين آرزوي خود برسيد.

به دكوراسيون خود بافت بيشتري بيافزاييد
چه بخواهيد در پشت‌بام، تراس يا بالكن، محيط گرم،‌صميمي و دنجي را مهيا كنيد، فرقي ندارد، در هر صورت افزودن بافت زير پاهايتان به وسيله نصب چمن مصنوعي مي‌تواند همه چيز را دگرگون كند.

همچنين مي‌توانيد به افزودن پانل‌هاي چوبي يا ترمووود همراه چمن‌ها نيز فكر كنيد تا لوكس و شيك بودن فضاي سبز خود را بيشتر به چشم بياوريد. حتي به اين ترتيب مي‌توانيد با پاي برهنه روي سطح چمن‌ها راه برويد، بدون اينكه زبري و خشكي و يا مصنوعي بودن چمن‌ها را احساس كنيد.

كلي خوش‌گذراني و تفريح در راه است
زماني كه در تراس و بالكن و حتي پشت‌بام خود، چنين فضاي دلنشيني را با امكانات رفاهي همچون مبل، كاناپه، ميز و صندلي مهيا كنيد، مي‌بينيد كه مي‌توانيد از حتي كوچك‌ترين نقطه بيروني منزل خود براي احساس آرامش و امنيت و گذراندن لحظات خوش و به ياد ماندني در كنار عزيزان‌تان نهايت استفاده را ببريد.

خريد چمن مصنوعي تنها اول راه رسيدن به دنياي سبز طبيعت آن هم در جايي است كه هر روز، روزهاي زندگي خود را مي‌گذرانيد. به هر چيزي كه موجب مي‌شود تا روي اين چمن‌ها به شما و اعضاي خانواده و دوستانتان خوش بگذرد، فكر كنيد.

منبع : ايسنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۱۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چگونه از بخار كردن شيشه خودرو در سرما جلوگيري كنيم؟

كسري اسكندري: بخار كردن شيشه خودرو در فصل سرما براي همه رانندگان مي‌آيد كه كاهش ديد و مشكلات خطرناك ديگر مانند وقوع تصادف را احتمالا در پي خواهد داشت. علت بخار كردن شيشه خودرو دما و رطوبت هواست. درهواي سرد تمام رطوبت داخل خودرو دچار ميعان مي‌شود، اما در روز‌هاي گرم بالعكس اين پديده روي مي‌دهد يعني به دليل خنك بودن شيشه‌هاي ماشين رطوبت هواي بيرون روي شيشه مي‌نشيند.

جلوگيري از بخار كردن شيشه روش‌هاي مختلفي دارد كه در ادامه برايتان خواهيم گفت.

برطرف كردن بخار شيشه خودرو با استفاده از تهويه هوا

راه موقت از بين بردن بخار شيشه خودرو تهويه هوا با استفاده از كولر است. براي اين كار تهويه هوا را روي درجه آخر گذاشته و دكمه A/C يا همان كولر را بزنيد تا سريعا بخار شيشه‌ها از بين برود البته مي‌توانيد براي رفع اين مشكل شيشه‌هاي خودرو را براي مدتي كم باز بگذاريد.

ضدبخار كردن شيشه‌هاي خودرو با استفاده از سيب زميني

جلوگيري از بخار كردن شيشه ماشين ترفند‌هاي مختلفي دارد كه بهترين و كاربردي‌ترين آن‌ها استفاده از سيب زميني است. شايد اين روش كمي خنده دار به نظر برسد، اما در كمال تعجب در معتبرترين سايت‌هاي جهان براي رفع بخار شيشه خودرو اين روش پيشنهاد شده است. براي اين كار ابتدا يك سيب زميني خام را كامل شسته و سپس نصف كنيد كه البته بهتر است براي اين كار از سيب زميني‌هاي كهنه يا پلاسيده استفاده شود. اكنون يك قطعه سيب زميني را از طرفي كه برش خورده و بدون پوست روي شيشه بكشيد اين كار ضمن تميز كردن آن لايه‌اي ايجاد كند كه از نشستن مه جلوگيري شود.

اگر حين انجام عمليات كشيدن سيب زميني روي شيشه متوجه كثيف شدن آن شدند يك لايه نازك از روي آن را بريد و دوباره به كار خود ادامه دهيد. جالب است بدانيد انجام اين كار در هواي گرم هم از طرف بيروني شيشه جلوي بخار كردن آن را مي‌گيرد و هم به طور موقت شيشه را ضدباران مي‌كند. البته بهتر است سيب زميني استفاده شده را پس از اتمام كار پاي گلدان يا درخت بيندازيد كه مانند كود عمل كند و هدر نرود.

گفتني است روش مذكور روي عينك اسكي هم جواب مي‌دهد. بهتر است بدانيد استفاده از سيب زميني روي شيشه معايبي هم دارد مثلا جذب حشرات به خاطر چربي آن يا مختل شدن ديد به خاطر استفاده بيش از حد.

جلوگيري از بخار شيشه ماشين در سرما با خمير ريش

خمير ريش را از طرف داخل شيشه برروي آن بماليد و به صورت يكنواخت پخش و سپس با استفاده از يك پارچه تميز خمير را از روي شيشه ماشين پاك كنيد. با اين كار خمير ريش لايه نازكي روي شيشه ماشين ايجاد كرده و اجازه تشكيل بخار را نمي‌دهد.

رفع بخار شيشه خودرو با مايع ظرفشويي و شامپو

يك تكه پنبه يا ابر اسفنجي را با شامپو يا مايع ظرفشويي آغشته كرده را از طرف داخل به شيشه خودرو بكشيد تا ديگر در هواي سرد بخار نكند.

حل مشكل بخار شيشه خودرو در زمستان با خاك بستر گربه

خاك بستر گربه را مي‌توان از فروشگاه‌هاي مخصوص حيوانات تهيه كرد، مقداري از آن را داخل پارچه يا جورابي ريخته و زير شيشه خودرو بگذاريد. خاك بستر گربه به طرزي باورنكردني رطوبت داخل خودرو را جذب مي‌كند.

طرز تهيه مايع ضدبخار براي شيشه خودرو در سرما

براي جلوگيري از بخار كردن شيشه خودرو مي‌توان مايعي دست ساز درست كرد كه طرز تهيه آن به شرح زير است.

۵۰ درصد آب

۵۰ درصد سركه

چند قطره مايع ظرفشويي

چند قطره آب ليمو

تمامي اين مواد را با هم مخلوط كرده و داخل اسپري بريزيد و سپس شيشه‌هاي خودرو با آن شستشو دهيد كه تميز و ضدبخار شود.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري آنلاين

منبع : رويداد 24


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۸:۲۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

با نرده چوبي و پله چوبي دكوراسيون خود را متحول كنيد!

يك راه پله چوبي و نرده چوبي در كنار آن مي توانند به كلي فضاي دكوراسيون داخلي شما را تغيير دهند. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله ويژگي ها و نكاتي را راجع به اين اجزاي دكوراسيون داخلي را با شما به اشتراك بگذاريم.

پله چوبي ويژگي ها و مزايا
در ابتدا با راه پله چوبي شروع مي كنيم.اين نوع از راه پله ها بسيار خوش ساخت، زيبا و مقاوم هستند و از محبوبيت بالايي نيز برخوردارند.

راه پله چوبي دوام بالايي دارد و با يك بار ساخت آن مي توان تا ساليان سال بدون فرسودگي و خرابي از آن استفاده كرد.قيمت پله چوبي به صرفه است و همچنين به نسبت راه پله هاي شيشه اي، آلمينيومي و ... نصب راحت تري دارد و در هنگام ساخت آن زباله هاي زيادي توليد نمي شود.

يك پله چوبي دوبلكس مي تواند گزينه اي عالي براي خانه هاي دو طبقه باشد.اين راه پله وظيفه اتصال دو طبقه به هم را دارد و با زيبايي بصري خود جلوه اي با شكوه به خانه هاي دوبلكس مي بخشد.

نگهداري و مراقبت از پله هاي ساخته شده از چوب بسيار راحت بوده و نياز به مراقبت زيادي ندارند و در صورت كثيف شدن مي توان با يك پارچه تميز و مواد شوينده به راحتي آن را از كثيفي ها پاك كرد.

به دليل انعطاف پذيري قابل قبول چوب، مي توان ان را در طرح ها و ابعا مختلف توليد اجرا كرد.طرح هايي مانند:

پله چوبي گرد
پله چوبي دوبلكس
پله چوبي مستقيم
پله چوبي معلق
راه پله منحني
و...
در مكان هاي با فضاي كم از پله چوبي گرد مي توان استفاده كرد كه به دور يك محور اصلي مي چرخد و فضاي كمي را اشغال مي كند. در فضا هاي بزرگتر مي توان از راه پله منحني استفاده كرد كه فضاي بيشتري اشغال مي كند و با شيب كم تري به سمت راست يا چپ مي چرخد.

همانطور كه گفته شد راه پله چوبي را مي توان در طرح هاي زيادي توليد و اجرا كرد و سليقه شخصي و مكان مورد نظر تعيين كننده نوع و طرح راه پله چوبي مي باشد.

وجود انواع چوب نيز از ديگر ويژگي هاي پله چوبي مي باشد. در ساخت پله چوبي مي توان از چوب روسي و چوب راش و حتي ام دي اف و... استفاده كرد.در ساخت پله چوبي بايد تعداد كف پله نسبت به ارتفاع محاسبه و تعيين شود.اندازه و ابعاد كف پله چوبي نيز بايد نسبت به طرح مورد نظر و ابعاد استاندارد مشخص شود.

نرده چوبي ويژگي ها و مزايا
استفاده از نرده چوبي نيز به دليل طرح خاص و رنگ هاي گرم ان مي تواند فضاي دكوراسيون شما را متحول كند. همانطور كه گفته شد چوب عنصري منعطف و خوشكار است مي توان پايه نرده چوبي را در طرح ها و ابعاد مختلفي توليد و اجراكرد.

پايه نرده خراطي، از انواع نرده چوبي است كه با كمك دستگاه خراطي و هنر استاد كار تبديل به يك محصول بسيار زيبا و ارزشمند شده است.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري درتهران

اكثرا از رنگ قهوه اي و تيره بري رنگ آميزي نرده چوبي استفاده مي شود اما پايه نرده چوبي سفيد رنگ نيز در ساليان اخير طرفداران زيادي پيدا كرده و در دكوراسيون داخلي و با تركيب با يك را پله چوبي مدرن مي تواند فضاي دكوراسيون داخلي را به كلي متحول كند!

در صورت آسيب ديدگي پايه نرده ساخته شده از چوب، مي توان به راحتي آن را تعمير، ترميم و يا تعويض كرد و دردسر كم تري نسبت به ساير انواع نرده هاي راه پله دارد.

نرده چوبي از مقاومت خوبي برخوردار است و طول عمر بالا، از ويژگي هاي بارز آن مي باشد.

قيمت نرده چوبي در مقايسه با ساير انواع نرده ها و به نسبت زيبايي،طول عمر و ايمني بسيار به صرفه مي باشد.

نرده ساخته شده از چوب نه تنها زيبا است بلكه كاربرد اصلي آن ايجاد امنيت در راه پله است كه با استفاده از ابعاد استاندار و فاصله معقول، اين كار را نيز به خوبي انجام مي دهد.

نرده چوبي صرفا محدود به راه پله نيست و ميتوان از نرده چوبي تراس و بالكن نيز براي حفظ ايمني و زيبايي بخشي به دكوراسيون بهره برد.

جمع بندي
استفاده از چوب در دكوراسيون داخلي سبكي است كه از ساليان بسيار دور وجود داشته است ولي هنوز هم از سبك هاي محبوب مي باشد و مي تواند فضاي خانه را متحول كند.

چوب عنصري از دل طبيعت است و به همين دليل استفاده از آن باعث ايجاد احساس آرامش در خانه مي شود.

چوب را مي توان به خوبي خراطي و طراحي كرد و از آن به كار هاي زيبايي رسيد.در اين بين نرده چوبي و پله چوبي از موارد برجسته براي استفاده دردكوراسيون داخلي مي باشند.

منبع : فردا نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۱۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ترند‌هاي دكوراسيون آشپزخانه سال ۲۰۲۳

چند ماه مانده تا شروع سال 2023 ميلادي، طراحان و ديزاينرهاي دكوراسيون داخلي، ترندهاي سال 2023 را آماده كرده بودندتا با دست پر به استقبال سال جديد بروند. ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023 هم آماده شده كه در اين مقاله با آن‌ها آشنا مي‌شويد.
آشپزخانه‌هايي مجهز به فناوري هوشمند
ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023
آشپزخانه‌هاي تمام سفيد ديگر حرف اول را نمي‌زنند
جايگزين آشپزخانه‌هاي اوپِن با آشپزخانه‌هاي قديمي
طرح تيره مات از رده خارج مي‌شود
قفسه باز به جاي كابينت بسته بالايي
پايان عناصر مصنوعي
پايان دوره طرح‌هاي راست و چپ
كاهش طرح‌هاي سنگ مرمر كاررا
حذف لوازم خانگي بيش از حد
زيبايي‌شناسي معاصر با رنگ‌هاي سبز و آبي
آشپزخانه‌هايي به سبك خانه‌هاي كشاورزي
خداحافظي با پس‌زمينه كاشي‌هاي طرح‌دار
طراحي‌هاي سرد و فوق مدرن هم مي‌روند
خلاصه
از فناوري پيشرفته تا رنگ‌هاي جسورانه و فضاهاي چند منظوره، در سال 2023 ميلادي همه چيز در مورد افزايش راحتي و سبك شخصي در آشپزخانه است. در ادامه اين مقاله با ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023 بيشتر آشنا مي‌شويد.

آشپزخانه‌هايي مجهز به فناوري هوشمند
با ادامه پيشرفت فناوري، انتظار مي‌رود استفاده از فناوري هوشمند در آشپزخانه افزايش پيدا كند. فناوري پيشرفته، شامل لوازمي است كه به واي‌فاي متصل هستند و مي‌توانند توسط تلفن هوشمند كنترل شوند، وسايلي كه با صدا فعال مي‌شوند، شيرهاي هوشمند بدون لمس و خيلي چيزهاي هيجان‌انگيز ديگر. آشپزخانه‌هاي هوشمند نه تنها راحت هستند، بلكه به صرفه‌جويي در زمان و انرژي هم كمك مي‌كنند. واقعا چه چيزي بيشتر از اين مي‌خواهيم؟!

ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023
در ادامه با ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023 آشنا مي‌شويد:

1- آشپزخانه‌هاي تمام سفيد ديگر حرف اول را نمي‌زنند
در دهه گذشته، ما شاهد ديوارهاي سفيد، كاشي‌هاي سفيد و سنگ مرمر سفيد بوديم. اما حالا به نظر مي‌رسد مردم از اين پالت‌هاي بي‌رنگ خسته شده‌اند و طراحان بايد به فكر ايده‌هاي جديد باشند.

در ترند 2023، جديدترين آشپزخانه‌ها دو يا سه سايه متضاد و مكمل در كنار رنگ سفيد خواهند داشت.
اكثر طراحان موافقند كه آشپزخانه‌هاي كاملا سفيد در سال 2023 قديمي به نظر مي‌رسند. پس، رنگ سفيد جديد چه‌طور خواهد بود؟ در ترند 2023، جديدترين آشپزخانه‌ها دو يا سه سايه متضاد و مكمل در كنار رنگ سفيد خواهند داشت.
چرا؟ چون آشپزخانه‌هاي تك‌رنگ فاقد عمق و جذابيت بصري هستند. رنگ‌هاي مكمل در آشپزخانه مي‌تواند اين منطقه اصلي خانه را كاملا جذاب و دلنشين كند.
سال‌هاست كه كابينت‌هاي بلوط سفيد در طراحي آشپزخانه حرف اول را مي‌زنند، اما انگار در 2023 دوران آن‌ها به پايان مي‌رسد.

2- جايگزين آشپزخانه‌هاي اوپِن با آشپزخانه‌هاي قديمي
پلان‌هاي اوپِن و به‌ويژه آشپزخانه‌هاي اوپِن، موضوعاتي بحث‌برانگيز در دنياي طراحي جديد هستند. در حالي كه برخي، آشپزخانه‌هاي اوپِن را ترجيح مي‌دهند، بسياري از افراد هم از اين انتخاب طراحي در دنياي پس از همه‌گيري كوويد19، خسته شده‌اند.
برخي از مشتري‌ها همان سبك آشپزخانه‌هاي قديم را مي‌پسندند. انگار مردم ديگر نمي‌خواهند ظروف كثيف و جعبه‌هاي غلات را در معرض نمايش همه قرار بدهند.
تعداد افرادي كه خواهان ساخت ديوارهايي هستند تا آشپزخانه‌شان را از اتاق غذاخوري جدا كنند، افزايش يافته. اين سبك سنتي‌تر دوباره در حال بازگشت است.
در اين سبك، شما مي‌توانيد يك فضاي منحصر به فرد را انتخاب كنيد.

3- طرح تيره مات از رده خارج مي‌شود
در حالي كه طرح تيره مات در سال 2022 در بيشتر آشپزخانه‌ها ديده مي‌شد، در سال 2023 كمتر شاهد اين نوع طرح هستيم. طرح‌هاي براق، يك جايگزين خوب براي آن‌هاست. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه در 2023 طرح‌هاي نيكل و كروم بيشتري روي بورس بيايد.


4- قفسه باز به جاي كابينت بسته بالايي
روزهاي رونق كابينت‌هاي بالايي بسته، رو به پايان است و اين كابينت‌ها با قفسه‌هاي باز جايگزين مي‌شوند. كنار گذاشتن كابينت‌هاي بالايي يك راه عالي براي صرفه‌جويي در هزينه و ايجاد فرصتي براي نشان دادن زيبايي با ايجاد طرح‌هايي جذاب است.

5- پايان عناصر مصنوعي
در سال 2023 همه چيز در مورد واقعي نگه داشتن و واقعي نشان دادن آشپزخانه است. هر چيز مصنوعي مثل كوارتز، از طراحي آشپزخانه حذف مي‌شود.


6- پايان دوره طرح‌هاي راست و چپ
چند سال پيش طرح‌هاي راست و چپ، دوباره مورد استقبال قرار گرفتند، اما روزهاي رونق اين سبك هم به پايان رسيده است.
البته اين طرح‌ها خوب هستند، اما بيش از حد شلوغ‌اند. اگر بخواهيد از آن‌ها استفاده كنيد، بايد فضاي آشپزخانه‌تان بزرگ باشد.

7- كاهش طرح‌هاي سنگ مرمر كاررا
بله سنگ مرمر كاررا زيبا و محبوب همه است، اما ديزاينرها فكر مي‌كنند تقريبا به طرز آزاردهنده‌اي همه جا هست. بنابراين، در سال 2023، ما احتمالا كمتر آن را خواهيم ديد.

8- حذف لوازم خانگي بيش از حد
نصب مايكروويو در ديدرس، سال‌هاست كه جزو استانداردهاي خانه‌سازي است، اما حالا اين استاندارد قرار است تغيير كند. در ترند 2023، قرار است وسايل از جلو چشم برداشته شوند.

بيشتر بخوانيد :شيشه بري سيار در تهران


9- زيبايي‌شناسي معاصر با رنگ‌هاي سبز و آبي
زيبايي‌شناسي آشپزخانه ارگانيك، ديگر قديمي شده. در سال 2023 استفاده از رنگ‌هاي خنثي در آشپزخانه محدود مي‌شود و شاهد استفاده از رنگ‌هايي بيشتر خواهيم بود. به رنگ‌هايي مثل سبز تيره و آبي فكر كنيد.

10- پايان عصر آشپزخانه‌هايي به سبك خانه‌هاي كشاورزي
اگر هيچ‌وقت از طرح‌هاي خانه‌هاي كشاورزي خوشتان نمي‌آمده، بخنديد و خوشحال باشيد كه آشپزخانه‌هايي به سبك خانه‌هاي كشاورزي ديگر در سال 2023 مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. اين خبر، حتما براي طرفداران اين طرح‌ها تلخ است، اما خب، اجباري كه در كار نيست. شما مي‌توانيد هر سبك و طرحي را كه دوست داريد در خانه و آشپزخانه‌تان استفاده كنيد، البته بدانيد كه اين طرح‌ها دمده مي‌شوند.

11- خداحافظي با پس‌زمينه كاشي‌هاي طرح‌دار
ديگر كم‌كم بايد با پس‌زمينه كاشي‌هاي طرح‌دار خداحافظي كنيد. كاشي‌هاي ديواري طرح‌دار مي‌تواند زيبايي‌شناسي شلوغي ايجاد كند و ناكارآمد به نظر برسد.

12- طراحي‌هاي سرد و فوق مدرن هم مي‌روند
ديزاينرها پيش‌بيني مي‌كنند كه عناصر مدرن سرد با سبك‌هاي گرم‌تر و دنج‌تر جايگزين مي‌شوند. سنگ‌ها و طرح‌هاي مات با طرح‌هاي براق جايگزين مي‌شوند و رنگ‌هايي جسورانه‌تر در طرح‌ها گنجانده مي‌شود.

خلاصه
در ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023، خيلي از چيزهايي كه قبلا مد و حتي استاندارد بود، تغيير يافته مثلا حالا سليقه عمومي به سمت آشپزخانه‌هاي سبك قديمي متمايل شده و ديگر افراد دوست ندارند آشپزخانه‌شان در معرض نمايش باشد. طرح‌هاي مات، جاي خود را به طرح‌هاي براق داده‌اند و فعلا بايد با آشپزخانه‌هايي به سبك خانه‌هاي كشاورزي خداحافظي كنيم.
البته درست است كه ترندهاي دكوراسيون آشپزخانه سال 2023، به چنين سمت و سويي پيش رفته، اما در نهايت اين شما هستيد كه بايد در آشپزخانه، احساس راحتي كنيد، پس آن را همان‌طور كه خودتان دوست داريد، طراحي كنيد.

 

منيع : ني ني بان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۴:۴۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آپارتمان هاي نوساز غرب تهران چند؟

در گزارش زير به بررسي قيمت و مشخصات آپارتمان‌هاي نوساز غرب تهران خواهيم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاين_ ناديا سيه‌كار؛ غرب تهران يكي از مناطق محبوب و مورد توجه سرمايه‌داران است و با توجه به دسترسي خوب اين منطقه به ناوگان حمل و نقل عمومي، بيمارستان، اماكن تفريحي و . . . قيمت منازل اين منطقه روز به روز درحال افزايش هستند. در اين گزارش به بررسي آپارتمان‌هاي نوساز اين منطقه پرداخته‌ايم تا شما را در خريد و يا سرمايه‌گذاري راهنمايي كنيم.

اگر قصد سرمايه‌گذاري در محله باغ‌فيض را داريد، ميتوانيد با سرمايه‌اي معادل ۸ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان آپارتماني نوساز با متراژ ۱۰۴ متر و ۳ اتاق خواب را خريداري كنيد.

همچنين واحدي ۱۱۷ متري در محله طرشت درحالي كه اين آپارتمان نيز نوساز باشد و ۳ اتاق خواب داشته باشد را ميتوانيد با سرمايه‌اي معادل ۷ ميليارد و ۶۵۰ ميليون تومان خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري غرب تهران

براي خريد واحد آپارتماني نوساز در محله گيشا (كوي‌نصر) با متراژ ۱۱۷ متر و ۳ اتاق خواب، به بودجه‌اي حدود ۱۱ ميليارد و ۱۵۰ ميليون تومان احتياج داريد.

همچنين واحدي نوساز در محله سعادت‌آباد با متراژ ۱۲۳ متر و ۲ اتاق خواب ارزشي بالغ‌بر ۱۷ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان دارد.

براي خريد واحد آپارتماني ۱۷۰ متري در محله صادقيه درحالي كه اين واحد نوساز باشد و ۳ اتاق خواب نيز داشته باشد، به سرمايه‌اي معادل ۱۰ ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان احتياج داريد.

همچنين آپارتمان نوساز ديگري در محله ستارخان با متراژ ۱۴۰ متر و ۳ اتاق خواب ارزشي بالغ‌بر ۸ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان دارد.

واحد آپارتماني نوساز در محله پونك با متراژ ۱۴۶ متر و ۳ اتاق خواب، در روز هاي گذشته معادل ۹ ميليارد و ۹۲۸ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

همچنين آپارتمان نوساز ديگري در همين محله با متراژ ۱۱۷ متر و ۲ اتاق خواب، در روز هاي گذشته معادل ۹ ميليارد و ۱۲۶ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

توجه داشته‌باشيد اين ارقام براساس واحدهايي است كه در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقيق قيمت مسكن در محله‌هاي ياد شده را تبيين نمي‌كند. قيمت مسكن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امكانات واحد، كوچه و خيابان، شرايط مالك و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۳:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۵ رنگ برتر براي ديوار اتاق خواب در ۲۰۲۳

وزياتو: متخصصان دكور خانه هشتگ‌هاي مرتبط با رنگ اتاق خواب را در سايت‌ها و شبكه هاي اجتماعي تجزيه و تحليل كردند تا ۵ رنگ برتر براي اتاق خواب در سال ۲۰۲۳ را كشف كنند. نتيجه بررسي آنها را در اينجا مرور مي كنيم.

سبز مريم گلي
جستجو براي «اتاق خواب سبز و خاكستري مريم گلي» تا ۹۰۰ درصد، افزايش يافته است. سبز مريم گلي با خاكستري بسيار مورد پسند است، زيرا زمينه ملايم آنها با هم هماهنگي دارد و در واقع وقتي سبز مريم گلي با خاكستري تركيب مي شود، اين سبز خاموش تقريباً خنثي مي شود.
رنگ نارنجي سوخته
جستجو براي «ايده هاي اتاق خواب نارنجي سوخته» در سال گذشته ۳۰ درصد در پينترست افزايش يافته است. رنگ‌هاي روشن مانند نارنجي در واقع مي‌توانند غريزه جنگندگي يا رهايي شما را افزايش دهند، كه شما را هوشيارتر مي‌كند، چيزي كه در هنگام تلاش براي استراحت در شب نياز نداريد. اين نوع رنگ باعث افزايش انرژي نيز مي شود. بنابراين، در حالي كه ما نمي گوييم از اين رنگ در اتاق خواب خود استفاده نكنيد، بهتر است فقط يك ديوار اتاق خواب را اين رنگي كنيد.

طلايي
جستجوها هم براي «اتاق خواب طلايي» و هم «اتاق خواب كرم و طلايي» ۲۰ درصد افزايش يافته است. رنگ طلايي با ثروت، موفقيت و تجمل همراه است. همچنين تصور مي شود براي خواب مفيد است.

كارشناسان مي‌گويند: «ديوارهاي طلايي انتخاب رنگي محبوب براي اتاق‌خواب‌ها هستند، زيرا گفته مي‌شود خواب خوب را تقويت مي‌كنند. در واقع، برخي معتقدند كه طلا يك درمان موثر براي بي خوابي است.»
بيشتر بخوانيد : شيشه بري

خاكستري گريژ
ترند رنگ گريژ در يك ويديوي تيك تاك براي سبك هاي ۲۰۲۳، حدود ۱۰۳,۰۰۰ بازديد داشت. به همين ترتيب، جستجو براي «اتاق خواب خاكستري و كرم»، ۵ درصد افزايش يافته است.

اين رنگ همان طور كه به نظر مي رسد، تركيبي از خاكستري و بژ است. يك رنگ عالي براي اتاق كه به اتاق احساس مطبوعي مي دهد؛ حسي كه هميشه در فضاهايي كه زمان زيادي را در آن سپري مي كنيد، اهميت دارد.

تمشكي روشن
رنگ صورتي‌اي گرم كه در اتاق خواب ها عالي به نظر مي رسد. اين رنگ در ابتدا از تركيب قرمز روشن با بنفش ايجاد شد كه به آن سايه‌اي قهوه‌اي محو مي دهد. يك ويديوي تيك تاك كه بيش از ۶۳,۰۰۰ بازديد داشت.
منبع : بهترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۶:۳۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

برگزاري نمايشگاه جلوه‌هاي آينه‌كاري در فرهنگ‌سراي زنجان

به‌گزارش ميراث‌آريا به‌نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي زنجانف سيد سعيد صفوي ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ پس از بازديد از اين نمايشگاه بيان كرد: نمايشگاهي از آثار آينه‌كاري ۴ نفر از هنرمندان صنايع‌دستي شاخص استان در فرهنگ‌سراي امام خميني برگزار شده است.

مديركل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي زنجان در ادامه گفت: اين نمايشگاه از ۱۲ تا ۱۷ آذر ماه داير است و علاقه‌مندان مي‌‎توانند از اين نمايشگاه در گالري هنر فرهنگ‌سراي امام خميني (ه) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۶ تا ۲۰ عصر بازديد كنند.

او افزود: هدف از برگزاري نمايشگاه هنر آينه‌كاري آشنايي بيشتر مردم با اين هنر و نمايشي از ويژگي‌هاي پنهان هنر زيباي آيينه‌كاري است.

بيشتر بخوانيد : آينه كاري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۳:۰۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

كشف معماي پانصد ساله اين آيينه

ميان هزاران گنجينه در موزه‌ي هنر سينسيناتي، بخش كلكسيون هنر شرق آسيا، يك آينه‌ي برنزي كوچك متعلق به قرن پانزدهم يا شانزدهم وجود دارد كه به تازگي راز خود را برملا كرده است.

به گزارشedition.cnn.com، ميان هزاران گنجينه در موزه‌ي هنر سينسيناتي، بخش كلكسيون هنر شرق آسيا، يك آينه‌ي برنزي كوچك متعلق به قرن پانزدهم يا شانزدهم وجود دارد كه هميشه عادي به نظر مي‌رسيد. اين آينه كه آخرين بار سال ۲۰۱۷ به نمايش گذاشته شد، در دهه‌هاي گذشته در انبار بود؛ جايي در طبقه‌ي پشتي به موازات اشيايي كه از نمايش عمومي حذف شده بودند. اما اين دست‌سازه رازي را در خود نهفته داشت كه در اوايل سال ۲۰۲۲ كشف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از فراديد، موزه‌دار موزه‌ي هنر شرق آسيا؛ هوو-مِي سانگ حين بررسي اين به اصطلاح آينه‌هاي جادويي (آينه‌هاي باستاني كميابي كه زير نور خاص، تصاوير يا الگو‌هاي مخفي‌شده در سطوح بازتابنده‌شان را آشكار مي‌كنند) چيزي ديد كه شبيه نمونه‌هاي ژاپني دوره‌ي اِدوُ بود. اين آينه‌ي انبارشده در سينسيناتيِ اوهايو بزرگ‌تر از نمونه‌هاي موجود در موزه‌هاي توكيو، شانگ‌هاي و نيويورك سيتي بود؛ همچنين نقش چيني آن سبك پيچيده‌تري داشت. بهار گذشته، سانگ از اتاق‌هاي انبار موزه به همراه يك كارشناس بازديد كرد. او در يك تماس تصويري از سينسيناتي گفته است: «من از كارشناس موزه خواستم يك نور قوي و متمركز روي آينه بتاباند. به همين دليل او از نور چراغ‌قوه‌ي تلفن همراهش استفاده كرد و نتيجه داد.»

روي ديوار مقابل آن‌ها ظاهرا تصويري در نورِ بازتاب‌شده به چشم مي‌خورد؛ اما نه يك تصوير كاملا واضح. آزمايشات بعدي با استفاده از نور‌هاي قدرتمند و متمركز بالاخره راز آينه را فاش كرد: تصويري شبيه به تصوير بودا كه پرتو‌هاي نور از حالت نشسته‌ي آن ساطع ميشود. پشت آينه، حاوي نام فردي است كه به تصوير كشيده شده: آميتابه؛ شخصي مهم در مكاتب متعدد بوديسم شرق آسيا.

به گفته‌ي سانگ، اين اكتشاف موزه را به معدود مكان‌هايي تبديل مي‌كند كه داراي يك آينه‌ي جادويي هستند. موزه‌دار تنها سه مكان ديگر را مي‌شناسد كه مالكيت نمونه‌هاي بودايي نادر را در اختيار دارند، از جمله موزه‌ي هنر متروپوليتن در نيويورك.

پيش از اختراع آينه‌هاي شيشه‌اي امروزي، مردم فرهنگ‌هاي سراسر دنيا به برنز‌هاي صيقليِ مصر باستان تا رود سند (ايندوس) خيره مي‌شدند. هنر باستاني آينه‌هاي جادويي چيني نخستين بار در سلسله‌ي هان حدود ۲۰۰۰ سال پيش شكل گرفت، اگرچه بعد‌ها در ژاپن هم ساخته شد.

براي ساخت اين اثر هنري اسرارآميز، استادكاران با قالب‌گذاري تصاوير، واژگان يا الگو‌ها روي يك طرفِ يك صفحه‌ي برنزي آغاز به كار مي‌كردند. دانشمندان عقيده دارند كه آن‌ها پس از اين قالب‌گذاري، سطح ساده‌ي (بدون قالب) طرف ديگر را خراش داده و مي‌تراشيدند و سپس آن را صيقل مي‌دادند تا زماني كه مانند يك آينه‌ي معمولي بازتابنده شود. از آنجا كه صفحه برنزي ضخامت‌هاي مختلفي داشت، به واسطه‌ي طرح برجسته، اين فرايند تغييرات بسيار اندكي در انحنايِ طرفِ به ظاهر خاليِ آينه‌اي ايجاد مي‌كرد. در مرحله‌ي بعد از يك ماده‌ي مبتني بر جيوه استفاده ميشد تا ضربات اضافه بر سطح وارد شود كه براي چشم غيرمسلح ناپيدا بود، اما با الگو‌هاي پرجزئيات پشت آينه تطابق داشت.

وقتي نور خورشيد به سطح بازتابنده به يك روش خاص برخورد كند، يك تصوير مخفي – منطبق با طرح پشت آينه – آشكار مي‌شود و اين توهم را ايجاد مي‌كند كه نور درست از وسطه آينه در حال عبور است. به همين دليل، در چين به اين آينه‌ها «پشت‌نما» يا «آينه‌هاي نفوذ نور» مي‌گويند. با اين حال، در مورد كشف موزه‌ي هنر سينسيناتي يك سطح فلزي دوم احتمالاً به پشت آينه جوش داده شده و باعث مخفي شدن بوداي درون آن شده است.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري سعادت آباد

اين آينه‌ها موجب حيرت دانشمندان غربي شدند كه در قرن نوزدهم با آن‌ها مواجه شدند. سانگ مي‌گويد بااينكه ما امروزه نورشناسي آن‌ها را تا حد زيادي درك مي‌كنيم، كارشناسان هنوز به طور دقيق نمي‌دانند صنعتگران آن زمان چگونه با فلز كار كردند.

«فرقي نمي‌كند به لحاظ نظري چقدر بتوانيد توضيح دهيد، همه چيز به استادي بستگي دارد كه اين سطح را صيقل داده، كه كار بسيار دشواري بوده. به همين دليل اين آينه‌ها كمياب هستند.»

آينه‌ي موزه كه قطر آن حدود ۸.۵ اينچ است، احتمالاً به عنوان يك شيء زينتي-مذهبي كاربرد داشته و شايد در معبد يا منزل يك اشراف‌زاده آويزان بوده است. موزه بايد منشا اين آينه را كه احتمالاً چين يا ژاپن است پيدا كند، اگرچه سانگ باور دارد كه به احتمال زياد اين آينه جادويي به فرهنگ چين تعلق دارد. اين آينه نخستين بار سال ۱۹۶۱ در كلكسيون هنر آسيايي كشف شد، هرچند موزه‌دار عقيده دارد كه شايد خيلي قبلتر از اين تاريخ كشف شده باشد. همچنين گمان مي‌كند نهاد‌ها و كلكسيون‌داران ديگر هم شايد بدون اينكه بدانند صاحب اين آينه‌هاي جادويي باشند.

صفحه برنز دوم كه منقوش به نام آميتابا بودا است و تصور ميشود در پشت آينه لحيم شده و تصوير بودا را پنهان كرده باشد. (موزه هنر سينسيناتي)

«من در حراج‌هاي آنلاين آينه‌هاي زيادي را ديدم كه طرحي مشابه همين آينه دارند، اما خود حراج‌ها مي‌گويند آن‌ها آينه‌هاي جادويي نيستند. من عقيده دارم باز هم از اين دست آينه‌ها هست كه مردم حتي نمي‌دانند جادويي‌ست.»

 

منبع : اقتصاد آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۱:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)