اخبار شیشه بری اخبار شیشه بری .

اخبار شیشه بری

ایده های های ارزان و خلاقانه تغییر دکوراسیون

هر زمان صحبت از بازسازی ساختمان یا تغییر دکوراسیون به میان می آید بلافاصله تغییرات اساسی به ذهن می آید که علاوه بر پر هزینه بودن زمانبر نیز می باشد. اگر کمی هدفمند فکر کنیم و خلاق باشیم با چند تغییر ساده و کم هزینه هم می توانیم فضایی خاص و زیبا را خلق کنیم. در ادامه می خواهیم راه ها و ایده هایی برای تغییر دکوراسیون در زمان کوتاه را برای شما ارائه دهیم تا بتوانید برای استقبال از عید نوروز فضایی فوق العاده را در دکوراسیون خود ایجاد کنید. پس با ما همراه باشید.

برای ایجاد تغییرات باید از کجا شروع کنیم؟
گاهی فضای خانه برای شما خسته کننده و کسالت بار شده ولی با فکر کردن به هزینه های تغییر دکوراسیون داخلی از انجام آن منصرف می شوید. اگر کمی خلافیت داشته باشید با کمترین هزینه هم می توانید فضا را دلپذیرتر و زیبا تر کنید. اما برای این کار باید برنامه ریزی داشته و هدفمند عمل کنید. به عنوان اولین گام باید میزان بودجه خود را مشخص کنید و سپس با توجه به میزان بودجه خود برنامه ریزی کنید.

1) برآورد هزینه به عنوان اولین گام
اولین گام برای شروع بازسازی ساختمان و یا تغییر دکوراسیون، مشخص کردن میزان بودجه است. قطعاً در بازه زمانی محدود، امکان انجام بازسازی کلی وجود ندارد و شما باید به دنبال انجام تغییرات جزئی و البته چشمگیر باشید. برای شروع، بهتر است یک چک لیست از کارهایی که احساس می کنید نیاز است، تهیه کرده و برای آن برآورد هزینه کنید. با توجه به میزان بودجه خود می توانید از متریال های متفاوتی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد طراحی دیوار پذیرایی را دارید با توجه به میزان بودجه خود می توانید از رنگ ، کاغذ دیواری ، سنگ ، گچ بری ، دیوارپوش ، کناف و … استفاده کنید.

2) انتخاب فضاهای اساسی تر و چشمگیرتر برای انجام بازسازی
وقتی با محدودیت بودجه و محدودیت زمان رو به رو هستید، بهترین راهکار این است که اولویت بندی داشته باشید. یعنی فضاهای با اهمیت را در اولویت قرار داده ابتدا با آنها بپردازید. به عنوان مثال اگر سالن پذیرایی و نشیمن برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، پرداختن به این فضاها را در اولویت قرار دهید.

3) نوسازی لوازم و وسایل به جای تعویض و جایگزینی
تعویض برخی از لوازم و وسایل می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. به جای تعویض لوازم می توانید آنها را نوسازی کنید. تغییراتی مثل رنگ کردن لوازم چوبی، تعویض پارچه مبلمان، اضافه کردن والان به پرده های قدیمی و… تغییراتی ساده ولی چشمگیر در فضا ایجاد می‌کنند.

4) ایجاد نقطه کانونی در چیدمان هربخش
در تغییر دکوراسیون هر بخش از ساختمان ، ایجاد نقطه کانونی می تواند جذابیت فوق العاده ایی در فضا ایجاد کند. نقطه کانونی، نقطه ایی ست که بقیه طراحی را بر اساس آن انجام می شود. لازم است بهترین ویژگی شاخص در فضای خود را پیدا کرده و همه چیدمان را حول آن انجام دهید. شومینه، پنجره ها و چشم اندازهای بیرون، دیوارهای تاکیدی و… می توانند به عنوان نقطه کانونی انتخاب شوند. اگر هیچ کدام از این ها در فضای شما وجود نداشت، باید خودتان این فضا را ایجاد کنید. ایجاد نقطه کانونی لزوماً یک پروسه پرهزینه نیست. با انجام کارهای ساده هم می توانید نقطه کانونی را برای فضای خود ایجاد کنید.

ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون

یکی از راههای کاربردی برای ایجاد نقطه کانونی، شاخص و برجسته کردن یک دیوار وسیع با استفاده از رنگ های زیبای یا مصالح خاص و ویژه است.
اگر پنجره های شما کوچک است و یا چشم انداز فوق العاده ایی ندارید با یک پرده زیبا و جذاب می توانید این بخش از فضای خود را به نقطه کانونی تبدیل نماید.
با استفاده از آثار هنری ، عتیقه جات و یا استفاده از یک مبلمان با رنگ خاص نیز می تواند نقطه کانونی ایجاد کنید.
استفاده از تابلو یا یک مجسمه بزرگ ایده خوبی است. حتی می‌توانید از چندین قطعه تابلو استفاده کنید و یا دیوار خاطره ها ایجاد کنید.
5) فضا نباید دو نقطه کانونی داشته باشد
یک نکته که باید به آن توجه کنید این است که فضای شما هرگزنباید دو نقطه کانونی داشته باشد. چرا که منجر به رقابت بین دو فضا برای جلب توجه می شود. این امرحس ناخوشایندی را در بیننده به وجود می آورد. اگر احساس می کنید در دکوراسیون شما دو نقطه در فضا ، جلب توجه می‌کند؛ بهتر است یکی از آنها را انتخاب و دیگری را با حذف جزئیات از مرکز توجه بودن خارج کنید.

۷ نکته کاربردی برای طراحی سالن کنفرانس

6) ایجاد فضای سبز دکوراتیو در دکوراسیون
یکی از کم هزینه ترین و جذاب ترین ایده های تغییر دکوراسیون، استفاده از گیاهان تزیینی و ایجاد فضای سبز در دکوراسیون است. حتی اگر در آپارتمان زندگی می کنید ، گیاهان مناسب برای آپارتمان وجود دارد که نیاز چندانی به نور ندارد و می توانید ار آنها استفاده کنید. از گیاهان می توانید در فضای راهرو ، پلکان ، تراس، در گوشه و کنار خانه و ورودی ، طاقچه های تزیینی ، کنار پنجره ها ، در فضای آشپزخانه ، حتی در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

حتی نیاز نیست گلدان های گران قیمت تهیه کنید. با استفاده از وسایل دور ریختنی ، قوطی ها و ظروف بلااستفاده و کمی خلاقیت می توانید گلدان ها و بالکس های زیبا برای قرار دادن گل و گیاه تهیه کنید.

ایجاد فضای سبز دکوراتیو در دکوراسیون
7) اضافه کردن جزئیات و لوازم دکوراتیو به فضا
انتخاب لوازم دکوری و اضافه کردن آنها به فضا از نظر خیلی از افراد چندان چشمگیرنیست. اما توجه داشته باشید که مبلمان، فرش و دیگر لوازم بزرگ محدود به چند سبک خاص هستند و شما محدود به انتخاب یک سبک هستید. در صورتی که در مورد لوازم دکوراتیو تنوع زیادی وجود دارد و با توجه به سلیقه خود می توانید از لوازم دکوری استفاده کنید. اضافه کردن لوازم دکوراتیو به فضا مانند امضاء پای دکوراسیون شماست و سلیقه شما را در دکوراسیون، نشان می دهد. در عین حال می‌تواند جذابیت و زیبای خاصی را به فضا اضافه کند.

8) معجزه نور پردازی در دکوراسیون
نورپردازی تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد. تابش نورمی تواند حتی بر جذابیت مبلمان و وسایل دکورتیو نیزبیفزاید . می توانید از نورهای رنگی ، چراغ های دکوراتیو ، چراغ های ایستاده ، نور مخفی و …. استفاده کنید و با هزینه ایی ناچیرتاثیر فوق العاده ایی بر زیبایی دکوراسیون خود داشته باشید.

توری پلیسه غرب تهران

9) ایده اضافه کردن کمد و شلف های دیواری برای جایگذاری لوازم و وسایل
یکی از معضلات دکوراسیون ایرانی به خصوص در خانه های کوچک ،حجم بسیار زیاد از لوازم ، مبلمان و تزیینات است که به دلیل نبودن فضا در دکوراسیون چپانده شده است. اضافه کردن یک کمد زیبا و یا حتی شلف های دیواری ، می تواند فضا را از بهم ریختگی خارج کند و دیزاین خانه شما را زیباتر کند.

استفاده از شلف در دکوراسیون داخلی
10) فضاهای پرت و فراموش شده را دیزاین کنید
گاهی به دلیل طراحی پلان نادرست و یا وجود قناسی در دکوراسیون، فضاهای پرت و بلا استفاده ایی ایجاد می شوند. با دیزاین درست این فضاها و چیدمان صحیح آنها می توانید تغییرات شگفت انگیزی در دکوراسیون خود ایجاد کنید. فضاهایی مثل راهروهای باریک و کوچک ، کنج های کوچک ، انتهای آشپزخانه که پنهان شده ، یا حتی تراس ها و بالکن هایی که بلا استفاده مانده و تبدیل آنها به فضایی زیبا و قابل استفاده می تواند دکوراسیون شما را دگرگون کند.

در پایان

در این مقاله به ایده ها و راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم و در زمان محدود پرداختیم . اما توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون داخلی، کاری تخصصی و حرفه ایی ست و سپردن آن به افراد حرفه ایی می تواند به شما کمک کند تا هزینه خود را مدریت کنید و بهترین طراحی را با کمترین هزینه داشته باشید.

منبع : فوت و فن


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۳:۴۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)