اخبار شيشه بري اخبار شيشه بري .

اخبار شيشه بري

چقدر پير شدي؟ اين سؤال آينه‌هاست

معرفي شاعر
چقدر پير شدي؟ اين سؤال آينه‌هاست
هروز آورزمان
متولد 1350 خورشيدي تهران، از شاعران جوان و خوش‌ذوق و قريحه. از بين قالب‌هاي شعري علاقه‌ زيادي به غزل‌هاي عاشقانه دارد و در اين دوران كه شعرهاي ضعيف به وفور در دسترس است كتاب «ميوه ممنوع» آورزمان كلامي شنيدني براي گفتن دارد.
مقالات ديگر: آينه دكوراتيو
قاليشويي تر و تميز
غزل‌هاي او رنگ سبك هندي (اصفهاني) دارند و زبان او در اين غزل‌ها قابل‌فهم و زلال است. همچنين وي، قالب رباعي را هم جدي گرفته و در هر دو قالب، زيبا مي‌سرايد. او اكنون به تدريس زبان و ادبيات فارسي در تهران مشغول است.

تمام هستي رودي به عكس ماه گذشت
تو دور بودي و هر لحظه‌ام تباه گذشت

نمي‌توانستم از تو دست بردارم
اگرچه زندگي‌ام غرق اشتباه گذشت

چقدر پير شدي؟ اين سؤال آينه‌هاست
دچار عشق تو بودم كه سال و ماه گذشت

گذر نكرد به جز تو كسي به چشمانم
ولي دروغ چرا گريه گاه گاه گذشت

حديث كولي و كوچ است لذت اين عشق
كه خود نيامده در دل - خدا گواه - گذشت

شكست خوردم و رفتي ولي نمي‌داني
چه لحظه‌ها كه بر اين شاه بي‌سپاه گذشت
******
يكي بيايد و در من كمي بهار بريزد
يكي دو پنجره در چشمم انتظار بريزد

يكي بيايد و در خانه‌ام غزل بتراود
درون آينه مضمون شاهكار بريزد

مرا دوباره بخواند از آن قصيده‌ي موهاش
به روي شانه‌ي خود شعر تابدار بريزد

كجاست او كه بيايد كنار من بنشيند
به روي دلهره‌ام يك بغل قرار بريزد

دلم گرفته از اين حبس، اين سياهيِ هر سو
يكي تو را به خدا نقشه‌ي فرار بريزد

شراب قسمت من نيست دست كم به گلويم
يكي بيايد و يك جرعه زهرمار بريزد

من از ديار شما مي‌روم دريغ كسي نيست
كسي كه كاسه‌ي آبي پيِ سوار بريزد؟

دلم شكسته شبيه پلي كه آخر عمري
نشسته است كه با سوت يك قطار بريزد
****

يك شب برايش تا سحر «گلپونه‌ها» خواندم
تنها به لبخندي مرا ديوانه مي‌دانست

فرداي آن شب رفت فهميدم كه معناي
«من مانده‌ام تنهاي تنها» را نمي‌دانست
مبنع : هورگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۴۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

عكاسي مادر و نوزاد و كودك

عكاسي مادر و نوزاد و كودك
سالهاست متوجه شدم براي عكاسي اصلا به دكور و ابزار گران قيمت نيازي نيست. زيباترين و خاص ترين متريال‌ها در وجود هر آدمي در دسترس هست. فقط بايد كشف بشه و همون عكاسي بشه.
از درب استوديو هميشه سبز كه اومد تو كمي مضطرب بنظر ميرسيد. دعوتش كردم بنشينه، چاي بنوشه و از خودش پذيرايي كنه. همين چند دقيقه رو فرصت دارم كه با آدمي كه تا چند لحظه پيش غريبه‌اي بيش نبوده و الان مهمون استوديو شده، آشنا بشم. ازش از سن بارداري پرسيدم و تبريك گفتم كه خواسته اين روزا رو براي خودش ثبت كنه. اما به من گفت از بس همه اصرار كردن اومدم و دلم نميخواست بيام. پرسيدم چرا؟ با اشاره اي به شكم بالا اومده و زيباش بهم گفت آخه خيلي چاق شدم و ورم دارم.

ما زنها خالقيم. خالق بسياري از زيبايي‌ها و برتر از اون خالق يك انسان. براي خلق كردن هم مسلما روح و روان و هورمون و بدنمون احتياج به تغيير شكل موقت داره كه اتفاقا بسيار هم زيباست.

اجازه دادم اين راحتي كه با من حس كرده بود و ميتونست از نگراني و ناراحتيهاش پيش من صحبت كنه ادامه پيدا كنه ولي همچنان كه حرف ميزد متوجه شدم چقدر نمناكي چشماش اونو جذاب‌تر كرده. فرم انگشتهاش بسيار زيبا بود بخصوص وقتي هر از گاهي دستشو روي شكمش ميگذاشت. نفسهاش كه بخاطر بارداري كوتاه شده بود منو ياد قصه‌هاي عاشقانه و نفس بُر مينداخت. انگار كه صفحاتي از يك رمان عاشقانه جلو روم نشسته. خودش اصلا حواسش به اين جزييات جذاب و دلربا و فريبنده نبود. اما من سالهاست از پشت لنز دوربين، عادت كردم فقط زيبايي‌ها رو ببينم و با ثبت همون لحظه اونو به بقيه هم نشون بدم.
شيشه بري نزديك من

اغلب ما آدمها بصورت غريزي تمايل داريم وقتي عكسها رو نگاه ميكنيم، عيب خودمون رو ببينيم ولي حسن ديگران. من اما، وظيفه خودم ميدونم كه به همه آموزش خوب ديدن بدم. اينكه حسن خودشونو رو ببينن و ممنون باشن از اينكه در دنيا فقط يدونه از اونها وجود داره.
روز ديگري، پدرمادري مهمان ما بودن كه دوقلو داشتن. براي قالبگيري از دست و پاي فرزندشون اومده بودن و قرار بود در باكس تنديس يك فريم عكس هم گذاشته بشه. اما نوزادا اون روز اصلا همكاري نميكردن. پدر مادر خسته و درمونده بنظر ميرسيدن. اعتراف ميكردن كه مدتيه اصلا نخوابيدن. بغل كردن نوزادا تو اين شرايط اصلا كارساز نبود. انرژيشون تحليل رفته بود و آرامشي براشون نمونده بود كه بتونن به بچه‌هاشون منتقل كنن. من و همكارم هركدوم يكي از بچه‌ها رو گرفتيم، چند تا شمع روشن كرديم و موسيقي ملايم گذاشتيم و آبنماي داخل استوديو رو روشن كرديم و به مامان بابا اطمينان داديم كه اصلا اشكال نداره اگه زمان بيشتري لازم باشه. وقت گذاشته بودن، اومده بودن و واقعا حيف بود اگه دست خالي ميرفتن. از طرفي آرامش بچه‌ها اولويت بالاتري داشت. پدر خوابش برد. مادر ميخواست بيدارش كنه كه ازش خواهش كردم اينكارو نكنه. حتي بهش كفتم خودت هم چشماتو ببند و چندتا نفس عميق بكش.

اون روز، كاري كه طبق معمول ميشد نيم ساعته تموم بشه ۳ ساعت طول كشيد ولي براي خودم ارزششو داشت. وقتي موقع خدافظي بهم گفت چقدر اينجا آرامشبخشه براي من كافي بود كه بدونم استوديو هميشه سبز واقعا خونه سبزي هست كه ميتونه حس آرامش در منزل رو القا كنه. براي ديدن نمونه هاي كوچكي از تجربيات نوزادان استوديو ميتونين به اين لينك مراجعه كنيد.
سالهاست متوجه شدم براي عكاسي اصلا به دكور و ابزار گران قيمت نيازي نيست. زيباترين و خاص ترين متريال‌ها در وجود هر آدمي در دسترس هست. فقط بايد كشف بشه و همون عكاسي بشه.

مادر باردار حتي نفسش برامون رحمته. وقتي نوزادي رو به ما ميدن براي عكاسي يعني باارزش ترين دارايي زندگيشون رو به امانت به آغوش ما ميسپرن. باور كردني نيست كه نوزاد ۶ هفته‌اي رو ميشه به چشماش نگاه كني و از ته دل بهش بگي دوستت دارم و اون ميفهمه و لبخند ميزنه. بچه‌ها ميفهمن، درك ميكنن، انرژيا رو ميگيرن و خيلي مهمه قبل از ورودشون تمام انرژياي بد و تلخ و استرس زا رو از خودمون دور كرده باشيم و فركانس محيط رو بالا ببريم و آماده كنيم كه مهمونامون دمي آسايش داشته باشن.

تجربه سالها بودن در كنار افراد و بخصوص زنها، تجربيات مختلف زندگي خودم در محيط‌هاي مختلف اجتماعي و آميختنشون با عكاسي از من زن ديگري بوجود آورد. اعتماد بنفسي كه در جامعه و مجلات مد، مرتب القا ميشد كه براي زيباتر ديده شدن به هيكل تراشيده، پوست بدون خط و خال و انواع لوازم و ابزار براي چيدمان و جلوه عكس لازمه، خدشه دار شده بود، كم‌كم خودشو پيدا كرد.

دختر زيبايي رو به خاطر ميارم كه شكسته شدن بازوي دستش و جراحي وسيعي كه داشت رد بزرگي از اون خاطره و رنج رو براي ابد روي بازوش گذاشته بود اما عشق، درست از لابلاي همون آثار بخيه به روحش رخنه كرده بود و چرا اين حس زيبا و اين نشان بايد از ديد محو ميشد؟

هيچكس شايد به شما نگفته باشه كه خال روي گونه اي كه داري چقدر زيباست و چقدر جذاب ترت كرده. فقط چون ميليونها نفر خال ندارند به خودشون اجازه ميدن درباره موهبتي كه به ما هديه شده اظهار نظر كنن. به عنوان يك زن، روزي‌ كه از كك و مك هاي زني كه تازه مادر شده بود عكاسي ميكردم، بي اغراق آرزو ميكردم اي كاش كك و مك داشتم. زن زيباست و ذاتا زيبايي رو دوست داره و اگه بتوني به روح لطيفش دست پيدا كني يقينا به باور ميرسي كه چقدر شكوه و عظمت در يك جسم به رايگان قرار داده شده و فقط‌ كافيه عينكي كه جامعه از بچگي، بيرحمانه مقابل چشمان ما قرار ميده براي اينكه همه رو يك شكل و يك اندازه نشون بده، برداريم. تمام هدف استوديو هميشه سبز دقيقا همينه كه به زنها يادآوري كنيم زيبان و آزاده و زنجير رو باور نكنن.

استوديو هميشه سبز

جردن- يزدان پناه

www.evergreen-photostudio.com

۰۹۱۲-۱۴۸۴۵۰۴ • ۰۹۳۶-۱۴۸۴۵۰۴

منبع: بامردم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۴:۴۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آيا آينه‌ها به ما دروغ مي‌گويند؟

آيا آينه‌ها به ما دروغ مي‌گويند؟
اگر شما نيز مانند بسياري از افراد احساس خوبي نسبت به عكس‌هاي سلفي دسته جمعي خود و آنچه در آينه مي‌بينيد، نداريد، اين مطلب را از دست ندهيد.
معمولا بزرگترين ترس بعد از يك مهماني طوفاني و شلوغ، اينكه چه چيزي گفته‌ايد و در حال حاضر از گفتن آن پشيمانيد، نيست، بلكه اين است كه در عكس‌هاي تگ شده دوستان خود چگونه به نظر مي‌رسيد. اگر چه هنگام ترك خانه چهره شما نمره ۱۰ داشته، اما در سلفي‌هاي دسته جمعي نمره ۵ به خود مي‌دهيد، در اين حالت است كه متعجبانه از خود مي‌پرسيد: «چرا من در عكس‌ها متفاوت به نظر مي‌رسم؟ چرا با عكس‌هايم فرق دارم؟»

اين پديده عجيبي است كه به لطف سلفي‌ها، آينه‌ها را نزد افراد زير سوال مي برند. آيا تصاوير ما «واقعي» بوده يا بازتاب ما هستند؟ اين همه مدت آينه‌ها به ما دروغ گفته‌اند؟

پاسخ به اين سوالات كمي دشوار است، اما خبر خوب اين است كه به احتمال زياد آن موجودي كه در عكس‌هاي سلفي به شما خيره شده، خود واقعي شما نيست، اما آينه هم چندان با شما صادق نبوده است. يك تفكيك علمي ممكن است بتواند چرايي اين موضوع را برايتان شرح دهد.

آينه تنها انعكاسي از شماست نه خود واقعيتان

اگرچه آن تصويري كه صبح هنگام مسواك زدن در آينه به ما خيره شده، آشناترين چهره باشد، اما خود واقعي ما نيست، بلكه انعكاسي از ماست. از آنجايي كه ما به ديدن نسخه معكوس خودمان عادت كرده‌ايم، ديدن اين كه چگونه در تصاوير به نظر مي‌رسيم مي‌تواند ناراحت كننده باشد و اگر از چهره‌اي كاملا متقارن برخوردار نباشيم، نسخه معكوس مي‌تواند حتي بدتر باشد.

پاملا راتلج، مدير يك مركز روانشناسي گفت: «ما همواره در حال تماشاي خود در آينه هستيم؛ هنگام مسواك زدن، هنگام اصلاح و ...». نگاه كردن به خود در آينه به يك برداشت قطعي تبديل مي‌شود؛ شما اين آشنايي را داريد و اين آشنايي منجر به علاقه مي‌شود، يعني به اين ترتيب ترجيحتان درباره چهره خود را اين گونه مي‌سازيد.

دانشمندان اين پديده را اثر «قرار گرفتن در معرض صرف يا اصل آشنايي» مي‌نامند. بر اساس اين رفتار كه توسط رابرت زايونك روانشناس تعريف شده، افراد نسبت به چيز‌هايي كه با آن‌ها آشنايي بيشتري دارند، واكنش مثبت‌تري نشان مي‌دهند؛ بنابراين، هنگامي كه نسخه‌اي از خود را در عكس‌هاي سلفي مشاهده مي‌كنيم، بلافاصله از آن متنفر شده و يا حتي آن را عجيب مي‌دانيم، زيرا برخلاف چيزي است كه به آن عادت كرده‌ايم،  به طرز عجيبي ما از نظر روانشناسي تمايل داريم در آينه بهتر به نظر برسيم، حتي اگر در عكس‌ها بهتر باشيم.

لنز دوربين نيز نقش مهمي را ايفا مي‌كند

آيا اين كه بازتاب شما همان خود واقعيتان نيست، به معناي اين است كه آن سلفي‌هاي زشت «خود واقعيتان» هستند؟ اگرچه آينه‌ها نسخه‌اي از فرد را نشان مي‌دهند كه عدم تقارن‌هاي او را كاهش مي‌دهد، اما اين باور كه «تصاوير هرگز دروغ نمي‌گويند» نيز درست نيست. بيشتر افراد براي انتخاب عكسي كه مناسب صفحه اينستاگرامشان باشد معمولا بيش از يك عكس آن هم از زواياي مختلف ثبت مي‌كنند، اما ممكن است مشكل نه از زاويه بلكه از لنز دوربين باشد. به دليل نزديكي صورت شما به دوربين، لنز مي‌تواند برخي از ويژگي‌ها را مخدوش كرده و آن‌ها را بزرگتر از آنچه در واقعيت هستند، نشان دهد؛ تصاوير همچنين تنها يك نسخه ۲ بعدي از شما را ارائه مي‌دهند.

بسته به ويژگي‌هايتان، اگر صورت نرم و گردي داريد، عكس‌ها مي‌توانند ويژگي‌هاي شما را تغيير داده و واقعيت چهره شما را بيشتر مخدوش كنند؛ به عنوان مثال، كوچكترين تغيير فاصله كانوني دوربين مي‌تواند حتي عرض سر شما را تغيير دهد. هر چه دوربين شيك‌تر باشد، بهتر به تصوير نگاه خواهيد كرد و از آنجايي كه دوربين‌ها نسخه ۳ بعدي شما را نشان نمي‌دهند، تحريف واقعيت آسان‌تر است. مدل‌هاي حرفه‌اي اين را برطرف كرده‌اند، به همين دليل است كه افراد مي‌توانند تنها با اصلاح زواياي خود، جادوي عكس را به اين شكل انجام دهند.

مقالات ديگر: شيشه بري شهرك غرب

فلاش دوربين هم مي‌تواند در چهره شما تاثير بگذارد

اگرچه نورپردازي خوب كليد همه عكس‌هاي جذاب است، يك فلاش تيز در واقع مي‌تواند عكس شما را بسيار بدتر كند، به خصوص اگر در يك اتاق تاريك ثبت شده باشد. در واقع فلاش‌هاي تيز دوربين، مي‌تواند چهره شما را ۷ سال پيرتر نشان دهد.

دوربين‌ها علاوه بر اينكه چهره شما را براق و چرب نشان مي‌دهند، نمي‌توانند مانند چشم‌ها خود را با نور و تاريكي تطبيق دهند؛ دوربين‌ها تنها مي‌توانند روي نقاط برجسته يا سايه‌ها تمركز كنند و در برخي مواقع كاهش نور تنها كمي از حالت درخشندگي كمتر است. يك قانون كلي خوب اين است كه به جاي آن از نور طبيعي يا فضاي باز استفاده كنيد.

لبخندتان نيز مي‌تواند مقصر باشد

همه مي‌دانند ژست گرفتن براي يك عكس ناخوشايند مثلا براي گواهينامه رانندگي يا گذرنامه چگونه است. عكس‌ها هرگز زيبا به نظر نمي‌رسند و به سختي شبيه لبخند‌هاي طبيعي ما هستند اين در حالي است كه وقتي در آينه به خود نگاه مي‌كنيم، آرام و با اعتماد به نفس بوده و به احتمال زياد لبخند مي‌زنيم و طبيعي رفتار مي‌كنيم.

اگر كسي هنگام عكس گرفتن فرياد زده و از شما بخواهد كه كلمه «سيب» را بگوييد، در شما احساس ناخوشايندي از يك ژست خودآگاه غيرفتوژنيك يا به عبارتي مصنوعي را ايجاد مي‌كند كه نتيجه آن ثبت عكسي متفاوت و غريبه با نسخه آينه‌اي خودتان است. بهتر است هنگام عكس گرفتن آرام باشيد و سعي كنيد روي چيز ديگري تمركز كنيد؛ اين ناهنجاري تنش‌آميز و اجباري هميشه به يك عكس بد تبديل مي‌شود.

ممكن است شما آن قدر كه تصور مي‌كنيد جذاب نباشيد

مهم نيست كه چه عواملي را براي عكس‌هاي نه چندان خوب خود مقصر بدانيد، همه چيز به روانشناسي خلاصه مي‌شود. شايد دليل اين كه شما در تصاوير متفاوت به نظر مي‌رسيد اين باشد كه آن نسخه محبوب درباره خودتان، حاصل تخيل شما باشد.

بر اساس يك مطالعه در سال ۲۰۰۸، مردم تمايل دارند فكر كنند كه جذاب‌تر از آنچه واقعا هستند، هستند. در اين آزمايش، محققان تصاوير شركت‌كنندگان را فتوشاپ كردند تا جذاب‌تر به نظر برسند و سپس آن‌ها را با عكس‌هاي ديگر مخلوط كردند. در مرحله بعد آن‌ها از شركت كنندگان خواستند عكس خود را از يك رديف انتخاب كنند. افراد در انتخاب عكس‌هايي كه جذاب‌تر به نظر مي‌رسيدند، واكنش سريع‌تري داشتند با اين استدلال كه «جذابيت» نسخه‌اي از خودشان است كه بيشتر با آن آشنا هستند.

برخي ديگر از متخصصان، اما نظر ديگري دارند؛ به اعتقاد آن‌ها افراد تمايل دارند فكر كنند كه جذابيت كمتري نسبت به آنچه واقعا هستند، دارند. به هر حال اگر خودتان را سرزنش مي‌كنيد كه چرا در آينه‌ها و عكس‌ها متفاوت به نظر مي‌رسيد، به احتمال زياد اين حس ناشي از تمام ترس و اضطرابي است كه در ذهن خود داريد؛ درست مانند تنفر افراد از صدايشان. شايد نكته كليدي براي بهتر به نظر رسيدن عكس‌ها، تا جاي ممكن ثبت سلفي‌هايي است كه شما را با نسخه آينه‌اي و دوربيني‌تان آشنا مي‌كند.

پاملا مي‌گويد: افرادي كه سلفي‌هاي زيادي مي‌گيرند، در نهايت در وجود خود احساس راحتي بيشتري مي‌كنند، زيرا تصاوير پيوسته‌اي از خود داشته و كنترل بيشتري بر تصوير دارند».

معكوس يا غيرمعكوس، فرقي ندارد، در واقع توانايي ديدن خود به روش‌هاي مختلف باعث مي‌شود كه به طور كلي احساس راحت‌تري نسبت به خود داشته باشيد.

منبع:upworthy


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۴:۰۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

دكور انتخابات در بحرين؛ دموكراسي جعلي آل خليفه

تحليل:
دكور انتخابات در بحرين؛ دموكراسي جعلي آل خليفه
ايران پرس: در حالي كه كمتر از 48 ساعت تا برگزاري انتخابات پارلماني در بحرين باقي مانده، تأكيد بر تحريم انتخابات از سوي رهبران مذهبي و سياسي اين كشور افزايش يافته است.
انتخابات پارلماني بحرين 12 نوامبر 2022 برگزار مي‌شود و گروههاي بحريني از ماه‌ها پيش درصدد تحريم آن برآمده‌‌اند. در يك ماه اخير فراخوان‌هاي مردمي و حزبي براي تحريم انتخابات پارلماني بحرين افزايش داشته و گروه‌هاي مخالف رژيم آل خليفه از شيعه گرفته تا سني و پيروان ساير اديان و مذاهب و همچنين گروه‌ها و اصناف بر تحريم انتخابات تأكيد كردند. 

دلايل اصلي تحريم انتخابات بحرين

تأكيد بر تحريم انتخابات علل مختلفي دارد. نخستن دليل مربوط به هدف آل خليفه از برگزاري انتخابات پارلماني است. هدف رژيم آل خليفه تشكيل پارلماني با قدرت نظارتي و قانون‌گذاري نيست بلكه هدف از برگزاري انتخابات، اثبات مشروعيت خود است. براي نيل به اين هدف، حتي به اتباع خارجي نيز مجوز مشاركت در انتخابات داده شد. در همين راستا، سازمان‌هاي حقوق بشري اعلام كردند همه طراحي‌هاي صورت گرفته از جانب آل خليفه براي اين است كه به حاكميت خود، مشروعيت دهند و دعوت از پاپ براي ديدار از اين كشور هم با همين هدف انجام شد.

دليل مهم ديگر اين است كه اساساً از ديد مخالفان آل خليفه، انتخابات وسيله‌اي و ابزاري براي تقويت ديكتاتوري در بحرين است. در واقع، از ديد شيخ عيسي قاسم و بسياري ديگر از رهبران مذهبي و سياسي بحرين، انتخابات منجر به بيشتر بسته شدن فضاي سياسي و افزايش خفقان در اين كشور مي‌شود. شيخ عيسي قاسم در اين خصوص عنوان كرد: «انتخابات در بحرين تنها براي استبداد بيشتر است و مردم در اين حكومت ابزاري هستند تا حكومت به طور كامل بر آن‌ها مسلط شود.» 

مقالات ديگر: شيشه بري سيار در تهران

 مطيع بودن پارلمان در قبال سياست‌هاي پادشاه دليل تاكيد تحريم انتخابات

 


يكي ديگر از دلايل تأكيد بر تحريم انتخابات اين است كه پارلمان در بحرين اساساً مطيع سياست‌هاي پادشاه است، هيچ استقلالي ندارد و تنها كاركرد آن تائيد سياست‌هاي پادشاه اين كشور است. بنابراين، از ديد گروه‌هاي سياسي و بخش بزرگي از جمعيت بحرين، چنين پارلماني كه هر 4 سال با يك انتخابات صوري و غيرآزاد تشكيل مي‌شود تنها «دكوري از دموكراسي» در اين كشور است و نبودن آن تأثيري بر وضعيت بحرين ندارد.  

دليل ديگر تأكيد گروه‌هاي بحريني بر تحريم انتخابات اين است كه اساساً اين انتخابات حتي شرط‌هاي ابتدايي آزاد بودن را نيز ندارد. يكي از شرط‌هاي انتخابات آزاد اين است كه همه مردم حق نامزد شدن و حق راي دادن داشته باشند. اين در حالي است كه دولت بحرين قانون انزواي سياسي را به تصويب رساند و بيش از صد هزار شهروند را از نامزد شدن براي انتخابات محروم كرد.

كاستن از تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان

دليل مهم ديگر در خصوص تحريم انتخابات پارلماني بحرين اين است كه اين كشور از سال 2011 تاكنون شاهد تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان است. انتخابات زماني معنا پيدا مي‌كند كه از اين وجه تقابلي كاسته شود و راهي براي خروج از بحران يك دهه‌اي باشد، در حالي كه انتخابات بحرين چنين شاخصه‌اي ندارد. «سعيد الشهابي»، رئيس جنبش آزادگان بحرين در اين زمينه گفت انتخابات پارلماني كه قرار است شنبه آينده برگزار شود، راه حلي براي بحران بيش از ده سال كشور نيست و راهي براي خاموش كردن صداي مخالفان هم نخواهد بود.

نويسنده: سيد رضي عمادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۵۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۵۷ هزار شيشه شربت آنتي بيوتيك در داروخانه‌هاي لرستان توزيع شد

۵۷ هزار شيشه شربت آنتي بيوتيك در داروخانه‌هاي لرستان توزيع شد
خرم‌آباد - ايرنا - معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: از ابتداي ابان ماه جاري تاكنون ۵۷ هزار شيشه شربت آنتي بيوتيك در داروخانه‌هاي استان توزيع شد.

دكتر"محسن اسدبيگي" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: در راستاي پيشگيري از كاهش اقلام دارويي مورد نياز در فصل سرما و شيوع بيماري آنفلوآنزا در هفته گذشته ۱۴ هزار شيشه شربت آنتي بيوتيك در سطح داروخانه هاي استان توزيع شد.

وي با بيان اينكه مشكل كمبود دارو در سطح استان وجود ندارد، اظهار داشت:  هيچ‌گونه كمبود داروي اساسي در استان وجود ندارد و در برخي موارد ممكن است برند (نام تجاري) مورد نظر از يك دارو وجود نداشته باشد اما نوع مشابه داروها معمولا در استان تامين و موجود است.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: درصورت ارائه نسخه پزشك تمام داروخانه ها موظف به عرضه داروي مورد نياز هستند و تاكنون ۲ داروخانه متخلف كه داروي موجود در داروخانه را به بيماران عرضه نكردند، به تعزيرات حكومتي استان معرفي شدند.

اسدبيگي ادامه داد: در حال حاضر مشكل تامين سرم در داروخانه هاي استان وجود ندارد و حتي در داروخانه هاي خصوصي نيز توزيع شده است.

وي با بيان اينكه مصرف خودسرانه دارو باعث بهبود و درمان نخواهد شد، ادامه داد: خود درماني و استفاده بي رويه از آنتي بيوتيك باعث ضعيف شدن بدن و كاهش مقاومت در مقابل بيماري خواهد شد.

مقالات ديگر: شيشه بري رنگي مدرن

اسدبيگي عنوان كرد: در راستاي درمان آنفلوآنزا و كرونا نيز درمان هاي حمايتي و مصرف دارو بايد با تجويز پزشك انجام شود اما متاسفانه برخي افراد به دنبال مصرف آنتي بيوتيك هستند كه در روند درمان اختلال ايجاد خواهد كرد و موجب طولاني شدن زمان درمان خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه در زمان ابتلا به آنفلوآنزا، كرونا و سرماخوردگي از مصرف آنتي بيوتيك ها خودداري شود، افزود:  افراد داراي علايم بايد به منظور درمان حمايتي از آنتي هيستامين، داروهاي تقويتي و مايعات با استراحت كافي استفاده و از مصرف هرگونه آنتي بيوتيك به منظور جلوگيري از تشديد بيماري جلوگيري كنند.  

اسدبيگي در خصوص كمبودهاي كاذب دارويي در لرستان افزود: در حال حاضر كمبودهايي براي توليد آنتي بيوتيك در سطح كشور وجود دارد كه با برنامه ريزي هاي انجام شده، تغيير قيمت ها و استفاده از طرح داروياردر حال برطرف شدن هستند اما اين امر نيازمند همراهي و استفاده آگاهانه مردم از داروها است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۷:۰۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

رئيسي قانون ترميم حقوق‌ها را ابلاغ كرد

رئيسي قانون ترميم حقوق‌ها را ابلاغ كرد
​رئيس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور و ترميم حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري» را براي اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي كشورابلاغ كرد.

مقالات ديگر: شيشه بري آنلاين در تهران

ايسنا:رئيس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور و ترميم حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري» را براي اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي كشورابلاغ كرد.
سيد ابراهيم رئيسي در اجراي اصل ۱۲۳ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور و ترميم حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري» را كه در جلسه علني روز يكشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ يازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ به تاييد شوراي نگهبان رسيده است، براي اجرا به قوه قضائيه، مجلس شوراي اسلامي، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي كشور ابلاغ كرد.

اوايل شهريورماه ۱۴۰۱ مسعود ميركاظمي رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور از بررسي ترميم حقوق كاركنان دولت و بازنشستگان كشوري و لشكري در دولت براي دومين بار در سال جاري خبر داده بود.

پس از اعلام اين موضوع لايحه «متناسب‌سازي حقوق كاركنان دولت و بازنشستگان كشوري و لشكري» كه به پيشنهاد سازمان‌هاي اداري و استخدامي و برنامه و بودجه با قيد دو فوريت در جلسه ششم مهرماه ۱۴۰۱ به تصويب هيأت وزيران رسيده بوده، يازدهم مهرماه با امضاي رئيس جمهور براي انجام تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارايه شده بود.

اين لايحه پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته از سوي شوراي نگهبان نيز تأييد شد.

منبع: https://www.bartarinha.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۵:۳۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

از معماري قبل از اسلام تا قاجار، همه در يك شهرك!

از معماري قبل از اسلام تا قاجار، همه در يك شهرك!
تقريباً تمام دكورهاي شهرك سينمايي ايران مربوط به دوره رضاشاه و اوايل محمدرضاشاه است، اما در اين شهرك از دكور شهر اورشيلم تا كوفه هم ديده مي‌شود. اين شهرك پر است از خيابان‌ها، مكان‌هاي شاخص و فضاهاي تهران قديم كه فيلم‌ها و سريال‌هاي بسياري در آن فيلمبرداري شده است.
همشهري آنلاين - ثريا روزبهاني: طراحي دكور و ساخت شهرك سينمايي در سال ۱۳۵۸به پيشنهاد علي حاتمي، كارگردان سينماي ايران، شروع شد. طرح علي حاتمي و ولي‌الله خاكدان توليد سريالي با مضمون تاريخ سياسي معاصر ايران بود كه فاصله‌اي كوتاه از اوايل دوره رضاشاه را در بر مي‌گرفت. هزاردستان (كه علي حاتمي طرح اوليه آن را به نام «جاده ابريشم» در سال ۱۳۵۵ نوشته بود) به قدرت‌هاي سياسي پنهاني مي‌پرداخت كه نقش مهمي در حذف و ترور اشخاص سياسي داشت. هم‌زمان با آغاز توليد هزار دستان، از آن جا كه اين سريال شرايط جغرافيايي و شهري مناسب همان دوران اوايل قرن چهاردهم شمسي را مي‌طلبيد، احداث شهرك سينمايي نيز با طراحي خاص آغاز شد.


از لاله‌زار تا سينما تابان
۱۰ هكتار مساحت براي ساخت و بازسازي تهران قديم در نظر گرفته و عكس‌هايي از ساختمان‌ها، عمارت‌هاي دولتي، محله‌ها، خيابان‌هاي تهران و لباس و نوع پوشش و… تهيه شد. حاتمي عكس‌ها و اسناد را در شهرك سينمايي ايتاليا، به نام چينه چيتا با كمك نقاشي ايتاليايي اتود زد و تابلوهاي كوچكي به وجود آورد. سپس با كمك يكي از بهترين دكوراتورهاي ايتاليايي به نام جاني كورتينا و گروه بزرگ او، نقشه شهرك را ترسيم كرد و با ساخت ماكتي از شهرك به ايران بازگشت و پس از مدتي با بررسي اراضي كناره بزرگراه تهران كرج، احداث شهرك در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز شد. از مكان‌هاي سريال هزار دستان به ميدان توپخانه، ساختمان شهرداري، ساختمان عدليه، خيابان لاله‌زار، خيابان اكباتان، جواهر فروشي قازاريان، گراند هتل، ساختمان شاه‌آباد و كافه پارس تهران قديم مي‌توان اشاره كرد. نماهايي از خيابان اكباتان، لاله زار، و تهران قديم بين سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰، نيز موجود است. يكي ديگر از بناهاي مهم سريال هزار دستان، ساختمان سينما تابان است كه نبش خيابان لاله زار واقع شده‌است و جزو اولين سينماهاي تهران است كه اولين فيلم ناطق ايراني نيز به نام دختر لر، ساخته عبدالحسين سپنتا، در آن اكران شد. علاوه بر نماهاي مربوط به تهران قديم، سعي شده‌است در اين شهرك  نماهايي از باشتين و سبزوار به نمايش گذاشته شوند.

لوكيشن‌  سريال‌ها و فيلم‌هاي معروف
لوكيشن‌هاي فيلم‌هايي همچون شيخ مفيد، سربداران، هشت بهشت، كاراگاه علوي، كفش‌هاي ميرزا نوروز و… در اين شهرك بوده‌است. براي فيلم مريم مقدس هم بخشي از اورشليم در اين شهرك بازسازي شد. در دل خيابان لاله‌زار كوچه‌اي براي فيلم تختي ساخته شد تا نمايانگر محله قديم خاني‌آباد باشد. لوكيشن‌هاي موجود در شهرك خود به سه بخش تقسيم شده است. بخش نخست به مجموعه دكورها و بناهاي دوره قبل از اسلام تعلق و ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. مجموعه دكورها و بناهاي دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع بخش ديگر اين شهرك است. همچنين سومين بخش شامل مجموعه دكورها و بناهاي دوره معاصر به مساحت ۶۲۰۰۰ متر مربع مي‌شود.

مقالات ديگر: توري آكاردئوني


 لوكيشن مريم مقدس: لوكيشن موجود با مساحتي بيش از ۵۰۰۰ متر مربع و با معماري دوران قبل از اسلام شهر اورشليم براي تهيه سريال مريم مقدس در سال ۱۳۷۸ ساخته شده‌است. اين مجموعه مورد استفاده سريال‌هاي ديگري مانند بشارت منجي، ابراهيم خليل‌الله، ستاره خضرا، مسافر زمان، اشك‌ها و لبخندها و راه آبي ابريشم قرار گرفته‌است.

 لوكيشن شهر كوفه: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۶۲۰۰۰ متر مربع و با معماري عربي دوران بعد از اسلام جهت تهيه سريال امام علي در سال ۱۳۷۱ ساخته شده‌است. اين مجموعه مورد استفاده سريال‌هاي ديگري مانند ولايت عشق، تنهاترين سردار، طفلان مسلم، آخرين دعوت، ناسپاس و برنامه‌هاي مناسبتي قرارگرفته‌است.

لوكيشن لاله‌زار: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۴۰۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر براي تهيه سريال هزاردستان در سال ۱۳۵۸ ساخته شده‌است. اين مجموعه مورد استفاده سريال‌هاي ديگري مانند در چشم باد، كلاه پهلوي، سرزمين كهن، جهان پهلوان تختي، شب دهم، مدار صفر درجه، كيف انگليسي، معماي شاه و شهرزاد و شب‌هاي برره قرارگرفته‌است.

 لوكيشن بازارچه خاني‌آباد: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر براي تهيه فيلم جهان پهلوان تختي در سال ۱۳۷۴ ساخته شده‌است. اين مجموعه مورد استفاده بسياري از پروژه‌هاي مرتبط با دوره معاصر و تهران قديم قرار گرفته‌است.

 لوكيشن كلاه پهلوي: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۷۰۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر براي تهيه سريال كلاه پهلوي در سال ۱۳۸۴ ساخته شده‌است. 

 لوكيشن سرزمين كهن: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر در دو بخش (ميدان بهارستان و محله‌هاي قديم تهران به روش فني و صنعتي سازي) براي تهيه سريال سرزمين كهن در سال ۱۳۸۶ احداث شده‌است. 

 لوكيشن تبريز در مه: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر براي تهيه سريال تبريز در مه در سال ۱۳۸۹ با تغيير در دكورهاي سريال نردبام آسمان ساخته شده‌است كه تداعي شهر و بازار تبريز را مي‌كند. 

 لوكيشن همچو سرو: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماري دوران دفاع مقدس جهت تهيه سريال همچون سرو در سال ۱۳۸۹ ساخته شده‌است. 

مقالات ديگر: ظروف كرايه مركز تهران

 تكيه دولت: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با معماري دوره معاصر در سال ۱۳۸۰ به صورت نيمه تمام ساخته شده‌است. اما به دليل عدم رعايت اصول فني امكان بهره‌برداري از آن هرگز ميسر نشد. بر اساس نظر كارشناسان، اين سازه سازمان فاقد استفاده بود و تخريب شده است.

 سوله شهرداري: فضاي موجود با مساحتي در حدود ۹۵۰ متر مربع جهت نصب دكور براي برنامه سازان تكميل شده و در سال ۱۳۸۶ در زمان مديريت سيما فيلم بخشي از دكورهاي سريال  حضرت يوسف و شيخ بهايي در اين سوله نصب  و اكنون دكورهاي داخل اين سوله جمع‌آوري شد تا بتوان در اختيار برنامه سازان به عنوان يك فضاي سرپوشيده (براي نصب دكور و ضبط برنامه) قرار گيرد. از دكور سريال شيخ بهايي فقط يكبار در سريال كيمياگر و تبريز در مه استفاده شده‌است.

مجموعه گراند هتل: لوكيشن موجود با مساحتي در حدود ۱۰۰۰ متر مربع از دو بخش رستوران و چايخانه سنتي تشكيل شده‌است. اين مجموعه در سال ۱۳۵۹ براي استفاده در سريال هزاردستان احداث شد. در حال حاضران مجموعه به صورت اجاره دراختيار بخش خصوصي است.


 فيلودلفيا (فيلادلفيا) سال ۲۷۰ پيش از ميلاد شامل بازارچه، كاخ دقيانوس، كليسا، دوازده شهر، عمارت دادگاه براي سريال‌هاي مردان آنجلس و بشارت منجي است.

 اورشليم سال ۱۷ پيش از ميلاد شامل كاخ هيرود، خانه زكريا، خانه مريم، بازارچه، هيكل سليمان، براي فيلم‌برداري سريال بشارت منجي و فيلم مريم مقدس است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۰۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

تالار شيشه‌اي بر مدار نزولي

تالار شيشه‌اي بر مدار نزولي / رشد شاخص بورس امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۱
در پايان معاملات امروز شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران با افزايش ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد همراه شد. 
به گزارش نبض بازار، بورس امروز يكشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در حالي كار خود را آغاز خواهد كرد كه شاخص كل بورس شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در نهايت با افزايش ۴۴۷۸۲ واحدي بر روي كانال يك ميليون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد آرام گرفت.

در ۷۵ دقيقه ابتدايي معاملات امروز شاخص كل بورس با رشد ۹۸۷۷.۴۲ واحدي به ۱،۳۳۸،۲۰۱.۷۷ واحد رسيد.

از تغيير شاخص‌هاي ديگر بورس مي‌توان به رشد ۲۳۸۲.۵۰ واحدي شاخص كل هم‌وزن اشاره كرد.

همچنين حجم معاملات امروز ۳.۴۷۰ ميليارد سهم بود كه طي ۱۵۵،۴۷۶ معامله دادوستد شد و ارزش كل اين معاملات نيز به ۱۶،۵۸۷.۵۴۲ ميليارد ريال رسيد.

بورس اوراق بهادار تهران اين روز‌ها تحت تأثير بسته ده‌بندي حمايت از بازار سرمايه از يكسو و روند رو به رشد قيمت دلار در بازار كمي جان گرفته است، به گونه‌اي كه امروز هم در يك روند كاملاً افزايشي قرار گرفت و شاخص كل در پايان معاملات با رشد ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم يك ميليون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحد رسيد.

همچنين شاخص كل با معيار هموزن با رشد ۵ هزار و ۷۸ واحد به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسيد. ارزش بازار در بورس تهران به بيش از ۴ ميليون و ۹۷۶ هزار ميليارد تومان رسيد.

معامله‌گران امروز بيش از ۷.۵ ميليارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالي در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۴۵ ميليارد تومان داد و ستد كردند.

همه شاخص‌هاي بورس امروز هم سبز شدند، به گونه‌اي كه شاخص كل و شاخص قيمت با معيار وزني ـ ارزشي ۱.۲ درصد رشد كردند، اين دو شاخص در معيار هموزن ۱.۳ درصد افزايش يافتند.

مقالات ديگر: شيشه بري سيار

شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد رشد كرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد تقويت شد و شاخص بازار دوم بورس به اندازه ۰.۷۲ درصد رشد كردند.

نماد‌هاي ملي مس، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسيان، شستا، كشتيراني جمهوري اسلامي، فولاد خوزستان و سرمايه‌گذاري غدير به ترتيب بيشترين اثر افزايشي در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ايران هم شاخص كل با ۱۲۷ واحد افزايش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۴ واحد رسيد. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ايران به بيش از ۹۷۱ هزار ميليارد تومان رسيد.

ارزش بازار پايه فرابورس كه شركت‌هاي تازه وارد به بازار سرمايه و شركت‌هاي اخراجي از بازار‌هاي اصلي را شامل مي‌شود به ۳۲۱ هزار ميليارد تومان رسيد.

معامله‌گران امروز بيش از ۳.۸ ميليارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالي در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۴۷ ميليارد تومان داد و ستد كردند.

با اين حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به حدود ۸ هزار ميليارد تومان رسيد. امروز نماد‌هاي پتروشيمي تندگويان، پتروشيمي زاگرس، آرياساسول، فولاد ارفع، صبا تأمين، بيمه پاسارگاد و پالايش نفت لاوان به ترتيب بيشترين اثر افزايشي در شاخص بورس را از خود به جاي گذاشتند.

به گزارش فارس، گرچه عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزنده رسيده‌اند و يكي از سياست‌هاي دولت تقويت بازار سرمايه است، اما در عين حال نبايد از ريسك و نوسان در اين بازار غافل شد و قبل از معامله بايد مطالعه، مشورت و تحليل در مورد بازار صورت گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۱۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

معرفي شيشه لاكوبل و آينه مثلث لوزي و شيشه سندبلاست مناسب براي دكور خانه و اداره

معرفي شيشه لاكوبل و آينه مثلث لوزي و شيشه سندبلاست مناسب براي دكور خانه و اداره
سندبلاست يا سند پلاست به منظور براي حك كردن نوشته يا طرح‌هاي مختلف به صورت گود يا برجسته‌ بر روي سطوح شيشه‌اي، چوب و ام‌دي‌اف، كاشي و سراميك و حتي طلق مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
امروزه مشاهده مي‌كنيم كه از انواع شيشه‌ها در طراحي داخلي و خارجي ساختمان‌ها استفاده زيادي مي‌شود. شيشه‌‌ها در انواع و مدل‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند و بر همين اساس كاربردهاي متفاوتي نيز دارند. از جمله انواع شيشه مورد استفاده در فضاهاي مختلف مي‌توان به شيشه لاكوبل يا رنگي و هم‌چنين شيشه سند پلاست يا شيشه سندبلاست اشاره كرد.
به علاوه آينه‌ها نيز در طراحي دكوراسيون داخلي منازل طرفداران زيادي دارند. يكي از انواع اين آينه‌هاي دكوراتيو آينه مثلث لوزي است كه تنوع بسياري در رنگ و طرح دارد. در اين مطلب قصد داريم به توضيح و معرفي اين سه المان پركاربرد در طراحي مدرن امروز بپردازيم.
معرفي شيشه لاكوبل
شيشه لاكوبل، نوعي شيشه رنگي است كه عموما به صورت لمينت توليد مي‌شود. به اين صورت كه دو يا چند شيشه را به صورت لايه‌ لايه در كنار هم قرار مي‌دهند. در اين فرايند يكي از شيشه‌‌ها رنگي بوده و شيشه بعدي شفاف است و در بين دو لايه شيشه نيز يك لايه پي وي سي قرار داده مي‌شود. شيشه‌ي رنگي يك شيشه پشت رنگ شده است و رنگ كلي شيشه لاكوبل را مشخص مي‌كند. در فرايند ساخت شيشه لمينت لاكوبل در بيشتر موارد از شيشه سكوريت استفاده مي‌شود كه بتوان از دوام و مقاومت آن مطمئن بود. تنوع رنگي در شيشه لاكوبل بسيار زياد است و در حدود ۳۵ طيف رنگي از اين نوع شيشه در بازار موجود مي‌باشد.
از نظر ضخامت نيز شيشه‌هاي لاكوبل در ضخامت‌هاي ۵ ، ۶ ، ۸ و ۱۰ ميليمتر توليد و عرضه مي‌شوند. البته در موارد خاص مي‌توان از ضخامت‌هاي متنوع از ۴ تا ۲۰ ميليمتر نيز استفاده كرد. اين نوع شيشه‌ در فرايند ساخت با شناور كردن در فلز قلع از سطحي كاملا صاف و بدون هيچ موج و شكن برخوردار خواهد شد.
اين سطح كاملا صاف شيشه لاكوبل در صورت كاربرد به عنوان شيشه پنجره يا نورگير، به انعكاس نور و تامين نور كافي براي فضاي مورد نظر كمك زيادي مي‌كند. از ديگر كاربردهاي شيشه لاكوبل در محيط‌هاي داخلي مي‌توان به انواع پوشش‌هاي داخلي در دكوراسيون مكان‌هايي مانند منازل، شركت‌ها، فروشگاه‌ها، مهدهاي كودك و غيره اشاره كرد. اين شيشه‌ها به دليل مزايايي مانند تنوع طرح و رنگ بالا، ضدخش بودن، مقاومت در برابر حرارت بالا و ضربه شديد و هم‌چنين عايق صوت و گرما و آب به عنوان پوشش ديوار و جايگزين كاغذ ديواري يا حتي به عنوان جايگزين كاشي و سراميك در آشپزخانه‌ها و سرويس بهداشتي كاربرد فراواني پيدا كرده است. از اين نوع شيشه هم‌چنين در توليد پارتيشن‌ها، ديوارها، نرده‌ها و جان‌پناه شيشه‌اي استفاده زيادي مي‌شود.

شيشه بري در تهران
نقش آينه مثلث لوزي در دكور منزل
آينه ها از گذشته به منظور ابزاري براي انعكاس چهره افراد مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. ولي پس از مدتي به دليل پيشرفت در صنعت ساخت شيشه و آينه و هم‌چنين تنوع در طراحي‌هاي داخلي و خارجي ساختمان‌ها، كاربري آينه به الماني دكوراتيو و تزئيني گسترش يافت. تا جايي كه در سال‌هاي اخير در طراحي فضاي داخلي به سبك مدرن از آينه استفاده زيادي مي‌شود. استفاده از آينه در تزيين فضاي داخلي به دو روش انجام مي‌گيرد. در روش اول آينه‌هاي داراي اشكال متنوع روي ديوار نصب مي‌شوند. ولي در روش دوم كه به آينه كاري نيز معروف است، يك ديوار به صورت كامل با آينه پوشانده مي‌شود. براي اجراي روش اول لازم است دور آينه‌ها به منظور ايجاد طرح و شكل مورد نظر تراش داده شود.
آينه مثلث لوزي نيز نوعي آينه دكوراتيو است كه اطراف آن تراش خورده است. در واقع لوزي از كنار هم قرار گرفتن دو مثلث ايجاد مي‌شود. به طور كلي از نظر طراحي دكوراسيون، طرح مثلث به منظور القاي صلابت و استحكام مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
اين المان‌هاي تزئيني، مشابه نمونه‌هاي سنتي و قديمي هستند. ولي طراحي آن‌ها در معماري مدرن كمي فانتزي شده و با افزودن رنگ و طرح‌هاي مدرن، به جذابيت آن‌ها افزوده شده است. آينه مثلث لوزي نيز يكي از طرح‌هاي پركاربرد و محبوب طراحان است.

شيشه غرب تهران
براي استفاده از آينه مثلث لوزي بر روي ديوارها لازم است از اشكال داراي ضخامت كم  براي مثال ۴ ميليمتر استفاده شود. به اين دليل كه در صورت استفاده از آينه‌هاي داراي ضخامت بيشتر، امكان سقوط و ريزش آن‌ها به وجود خواهد آمد.
اين نوع آينه‌ها همان‌گونه كه گفته شد هم به منظور انعكاس تصاوير به كار مي‌روند و هم نقش تزئيني و دكوراتيو دارند. به همين دليل در صورت انتخاب مدل‌هاي رنگي آن، حتما بايد به رنگ‌بندي فضاي مورد نظر و سبك و چيدمان ديگر عناصر دكوراسيون داخلي نيز توجه شود. اصولا از اين آينه‌هاي دكوراتيو به منظور ايجاد فضايي لوكس، هنري و حتي سنتي استفاده مي‌شود. به همين دليل است كه توجه به سبك اجرا شده در طراحي نقش مهمي دارد. اين نوع آينه‌ها براي سبك‌هاي كلاسيك، مدرن، هنري و لوكس و حتي مينيمال مناسب هستند.
شيشه سندبلاست چيست؟ و معرفي كارايي آن
به طور كلي سندبلاست يا سند پلاست به منظور براي حك كردن نوشته يا طرح‌هاي مختلف به صورت گود يا برجسته‌ بر روي سطوح شيشه‌اي، چوب و ام‌دي‌اف، كاشي و سراميك و حتي طلق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بيشترين كاربرد سطوح سندبلاست در طراحي دكوراسيون، فعاليت‌هاي تجاري و تبليغاتي مي‌باشد. به عنوان مثال شيشه سندبلاست در طراحي داخلي كاربرد زيادي دارد و شابلون‌هاي متنوعي نيز براي ايجاد طرح‌هاي مختلف بر روي آن وجود دارد.
شيشه سندبلاست يا همان شيشه مات در فضاهاي داخلي به منظور حفظ حريم خصوصي استفاده مي‌شود. اين شيشه به خصوص در حمام و سرويس بهداشتي كاربرد زيادي دارد. هم‌چنين به عنوان شيشه مورد استفاده در ساخت پارتيشن اداري براي جداسازي فضاي كار كاركنان در شركت‌ها نيز كاربرد دارد.
ساير فضاهايي كه به نظم‌دهي و پارتيشن‌بندي زيبا نياز داشته باشند شامل درب ورودي ساختمان‌ها، لابي‌ها، پذيرش ادارات و هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و غيره جزو كاربري‌هاي مناسب شيشه سندبلاست هستند. از ديگر كاربردهاي اين نوع شيشه مي‌توان به استفاده در بالكن‌هاي شيشه‌اي، نرده استخرها، محوطه سازي، طراحي فضاي سبز و غيره اشاره كرد.
هدف از نگارش اين مطلب آشنايي كلي با مفاهيم و كاربردهاي لاكوبل، آينه مثلث لوزي و سندبلاست بود. در صورت علاقه به استفاده از هر كدام از اين المان‌هاي مدرن و شيشه‌اي در فضاي مورد نظر خود، بهتر است ابتدا كاربري و سبك اصلي طراحي دكوراسيون آن را در نظر بگيريد.

 


منبع: https://diyarmirza.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۳:۲۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

برگزاري انتخابات شوراي اسلامي كار در شركت پارس دكور

برگزاري انتخابات شوراي اسلامي كار در شركت پارس دكور
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان ابهر گفت: انتخابات شوراي كارگري شركت پارس دكور برگزار و افراد منتخب معرفي شدند.

به گزارش روابط عمومي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان، سيدعليرضا موسوي‌پور در تكميل اين خبر افزود: انتخابات شوراي كارگري پارس دكور با مشاركت حداكثري كارگران و با نظارت كارشناسان اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان ابهر و با حضور پرسنل شركت، برگزار شد.
وي عنوان كرد: بر اساس ماده 131 قانون كار و ماده 35 قانون تشكيل شوراهاي اسلامي كار، واحدهاي كار بالاي 36 نفر ملزم به فراهم كردن شرايط براي تشكيل شوراي اسلامي كار در آن واحد توليدي يا خدماتي هستند و فرآيند كانديداتوري افراد و  برگزاري انتخابات با همكاري اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان محل استقرار شركت انجام مي‌پذيرد.

مقالات ديگر: پنجره دو جداره

شيشه بري در تهران
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان ابهر در پايان خاطرنشان كرد: طي برگزاري انتخابات در شركت پارس دكور، چهار نفر به عنوان اعضاي اصلي و دو نفر نيز به عنوان اعضاي علي البدل در شوراي اسلامي كار اين شركت انتخاب شدند.
شايان ذكر است، شركت پارس دكور داراي 235 نفر نيروي كار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۰۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)