اخبار شيشه بري اخبار شيشه بري .

اخبار شيشه بري

يلدا در آينه ي چشم كودكان

آيينه در آيينه بزرگ، كوچك ، يراق گرفته يا قاب گرفته عروسكهاي زيباي كه لباس محلي پوشيده اند ، ميوه هاي خشك شده و تزيين شده ، گاري هاي لبو ، شمعهاي روشن ، جاجيم ها و پارچه هاي ترمه شكلهاي همه را به خاطر مي سپاري نگاه مي كني ، چرخي مي زني دوباره در آيينه تصوير مي بيني ، تصويري از گذشته هاي نه چندان دور ياد مادر بزرگ مي افتي قطره اشكي گوشه ي چشمت مي نشيند،با سر آستين دلت آيينه را پاك مي كني در دلت فاتحه ايي براي عزيزان ازدست رفته كه اين روزها جايشان دركنارت خالي است مي خواني به افقهاي روشن آينده مي انديشي سر بلند مي كني دورو برت را مي بيني ، صداهايي مي شنوي چه صداي آشنا و خوبي ، صداي بچه ها شورو همه همه ي آمدنشان با لباس هاي رنگي و دلي شاد وارد سالن مي شوند همه دوست دارند دور كرسي بنشينند و ياد خانه ي مادر بزرگ را زنده نگه دارند . دور اين كرسي مهرباني هست شعر حافظ هست شيريني و نقل حماسي از ورزش زور خانه ايي و نقالي از شاهنامه خوان اول يا خوان هفتم يا خوان دل ما همه و همه براي اين است كه سنت ديرينه مان را در غبار روزگار به دست فراموشي نسپاريم و به بچه هايمان بياموزيم بچه هاي عزيز ما ميراث دار سنتهايمان بوديم و اول دفتر زندگيمان را به نام خداي دانا اكبر و اعلم خداي عالم گشوديم و شروع كردم حالا نوبت شماست فلك را سقف بشكافيد و طرحي نو در اندازيد تا فرداي شماهم با ميراث كهن و تمدن عظيم ايراني لا به لاي همان كلماتي كه خداوند مهربان اول نويسنده اش بودو سرود ن و القلم و مايسطرون

يكي و دو تا، سه تا و چهار تا دانه هاي انار را مي شماريم با نظم و ترتيب كنار هم مي نشينيم دلهايمان را يكي مي كنيم پاييز پر از رنگ رابه خداي رنگها و نقاشيها مي سپاريم و چشم به سپيدي آسمان مي دوزيم تا دركنارهم بها ر زندگاني را رقم بزنيم . اينجا مركز شماره 3 سنندج واقع در شهرك بهاران است كارشناسان استان همراه مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانا ن به ميزباني مسئولين و هنرمندان شهر سنندج بر آمده اند تا جشن پربارو خاطره انگيزي براي اعضاي كانون پرورش فكري و دانش آموزان مدرسه ي سميه بسازند .

يكي از رسوم شب يلدا قصه گويي وحافظ خواني است به رسم بزرگان ايوب نقشبندي استاد دانشگاه فرهنگيان وحافظ شناس برجسته ومحقق شاهنامه و غور در شاهنامه ي كردي اينگونه از حافظ سخن سرايي مي كند او حافظ را روانشناس و روانكاو بزرگي مي داند ومعتقد است كه حافظ احساس مشترك عرفاني ودنيايي انسان را به خوبي دريافت كرده وشناخته است. كلام حافظ آنگونه نغز بوده كه پنجاه سال بعد ازمرگش به اولقب لسان الغيب داده اند درخصوص فال با حافظ هم به اين مطلب اشاره مي كند كه سادگي كلام حافظ مردم را با اشعار او همذات پندار مي كند هركسي از ظن خود اشعار حافظ را معني ودريافت ميكند اوسبك عراقي را مي ستايد و اين نكته ي جذاب و استادي حافظ است كه عشق زميني و آسماني را دركنارهم مي آورد وگاه دوپهلو دراين باره سخن سرايي ميكند وشايد اين رمزو رازماندگاري حافظ است زيرا انسان هم عشق زميني را دردل دارد هم عشق الهي وهردو دانه هاي يك تسبيح اند .وهردو ازكودكي درنهاد بشر هستند.

بيشتر بخوانيد : شيشه هوشمند

درپايان سخنانش چند غزل از حافظ ميخواند كه باسه تار سعيد فتحي فضا را آكنده ازمعني ميكند و موشكانه جمع حاضر را در درياي كلمات حافظ شناور ميكند واز قضا تفالي هم به حافظ مي زند .

سوار بر قايق شعر به ساحل قصه ي زمستان مي رسيم قصه ايي از گذشته هاي دور داستان پسر سياح و خانم زمستان يا كوري سياح وخاتوزمهرير كه بيان شيواي نادياحمزه كرمي مسئول مركز شماره ۳ ومسئول اين برنامه آنرا با معرفي رسم ورسومات شب يلدا درهم مي آميزد و ميگويد زمستان وسپيدي هم زيباست وماهمچنان منتظريم كه بقچه بهار دامن زمستان را پرگل كند.

سعيده خليلي از آرزوي يلدا مي گويد آرزوي دختري به نام يلدا كه دوست دارد شب زمستان بادستان خودش آدم برفي درست كند غافل از اينكه اين روزها آدم برفي ها در شعرها زندگي مي كنند و در شعر هنگامه الوند بانام آدم برفي خود را نمايان ميكنند. آنچه دراين برنامه برجسته مي نمود نقالي يك عضوكودك به نام بهار گوراني وعضو ارشد كانون به نام مهتا الماسي بود كه در دنياي شاهنامه خوش زيسته بودند و از اين باغ ميوه ي زيبايي براي سفره ي شب يلداي ايراني چيده بودند.

 

منبع: پايگاه خبري كودك و نوجوان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اين ۶ وسيله هرگز در دكور منزل قديمي نمي‌شوند

به نقل از مجله دلتا: اكثر افراد دوست دارند وسايلي را كه براي خانه خود انتخاب مي‌كنند مدت خيلي زيادي زيبايي و تازگي خود را داشته باشد. وسايل و لوازم مختلفي براي دكور منزل مد مي‌شود كه هركدام زيبايي و جذابيت خاص خود را دارند. يكي از دغدغه‌هاي افراد اين است كه اين وسايل بعد از مدتي از مد مي‌افتند.
وسايلي كه هميشه در منزل مد هستند
در دكوراسيون و چيدمان منزل بهتراست از وسايلي استفاده كنيد كه نياز نباشد سالانه آن‌ها را عوض كنيد.
مبل كوسني
يكي از زيباترين مبل‌ها در دكور منزل مبلماني شبيه كوسن هستند. از اين مبل‌ها مي‌توانيد براي كارهاي مختلفي از جمله نشستن يا قرار دادن پا روي آن زماني كه روي مبل نشسته‌ايم استفاده كنيد. اين كوسن‌ها جاي خيلي كمي را اشغال مي‌كنند و در طرح‌ها، رنگ‌ها و شكل‌هاي مختلفي موجود هستند.
كاغذديواري با طرح جنگل و طرح قديمي از وسايلي كه هميشه در منزل مد هستند
كاغذ ديواري‌ها تاثير زيادي در زيبايي دكوراسيون منزل دارند. اگر به دنبال طرحي براي كاغذ ديواري خود هستيد كه هيچ‌وقت قديمي نشود، پيشنهاد ما استفاده از كاغذ ديواري با طرح جنگل و طرح‌هاي قديمي است. بعضي كاغذ ديواري‌ها كه داراي طرح‌هايي درشت هستند از طرح‌هاي قديمي ايده گرفته‌اند و در همه زمان‌ها قابليت استفاده را دارند.
استفاده از عناصر طبيعت در دكور منزل
طبيعت هيچ‌گاه از مد نمي‌افتد. بنابراين، استفاده از عناصر طبيعي در دكوراسيون خانه باعث مي‌شود تا آن طرح تا سال‌ها جديد و زيبا ديده شود.
طرح‌هاي قديمي
بعضي از وسايل در دكور منزل از گذشته تاكنون طراحي شده‌اند كه زيبايي چشمگيري را به دكور خانه مي‌بخشند. به‌عنوان مثال صندلي‌هايي با طرح گل لاله يكي از اين وسايل هستند كه سال‌هاست در چيدمان منزل مورد استفاده هستند.
بيشتر بخوانيد : شيشه بري جنت آباد
آينه‌اي با طرح خورشيدي از وسايلي كه هميشه در منزل مد هستند
يكي از وسايل شيك در دكور منزل آينه است. آينه يكي از اجزاي پركاربرد در دكور منزل بوده كه تاثير زيادي در زيبايي چيدمان منزل شما دارد. بيشتر افراد آينه‌هاي طرح‌دار را به آينه‌هاي ساده ترجيح مي‌دهند. آينه با طرح خورشيدي يكي از زيباترين آينه‌ها بوده كه از گذشته تا الان مورد استفاده است. اين آينه هم در دكوراسيون مدرن و هم در دكوراسيون كلاسيك كاربرد دارد.
استفاده از برچسب‌هاي ديواري از وسايلي كه هميشه در منزل مد هستند
يكي از ساده‌ترين روش‌ها براي زيبايي دكوراسيون منزل استفاده از برچسب‌هاي ديواري است. اين برچسب‌ها براي كساني مناسب است كه دوست ندارند از كاغذ ديواري در منزل خود استفاده كنند. اين برچسب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلفي بوده كه مي‌توان در فضاهاي مختلف منزل از جمله نشيمن‌، پذيرايي، اتاق خواب و غيره استفاده كرد.
منبع : ني ني بان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۱۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چگونه يك سرويس حمام شيك و مدرن داشته باشيد؟

شير دوش حمام را به دقت انتخاب كنيد.
شير مخلوط حمامي انواع متفاوتي دارد كه همه آن ها كاربردي هستند؛ تفاوت در محل نصب و تكنولوژي آنهاست. شير دوش حمام ممكن است به صورت روكار و يا توكار نصب شود و داراي تكنولوژي رايج و يا هوشمند باشد. شيرآلات حمام رايج بيشتر از نوع شير اهرمي حمام است كه دوام بالا و عمري طولاني دارد. به تازگي انواع شير حمام هوشمند، مانند شيرآلات ديجيتال و ترموستاتيك نيز محبوبيت پيدا كرده اند. اين نوع شيرآلات مدرن نه تنها از نظر ظاهر و طرح جذابيت بالايي دارند، بلكه كارايي آن ها نيز بهينه شده است. قيمت شير دوش حمام با توجه به وزن، گارانتي، پيچيدگي توليد و مكانيزم، كيفيت لوازم، نوع آبكاري و جديد بودن طرح آن تعيين مي شود و طبيعتاً قيمت شيرآلات حمام مدرن بالاتر است.

شير حمام از تجهيزات ساختماني پر اهميت در سرويس بهداشتي و حمام است كه علاوه بر كاربرد و كيفيت، بايد از نظر زيبايي نيز مورد بررسي قرار گيرد. شير مخلوط حمام، مدل هاي مختلف توكار و روكار دارد كه هر كدام مطابق با سليقه و كاربرد مورد انتظار كاربران مي تواند انتخاب مناسبي باشد. شير دوش حمام مي تواند از نوع كلاسيك قديمي و داراي دسته هاي پيچي باشد و يا از نوع اهرمي. شير اهرمي حمام از رايج ترين شيرهاي حمام است و فشار آب و دماي آن به راحتي توسط يك دسته اهرمي تنظيم مي شود. با پيشرفت تكنولوژي انواع شيرآلات حمام ترموستاتيك، ديجيتال و شير حمام هوشمند نيز وارد بازار شده اند. قيمت شير حمام با توجه به جنس، وزن، گارانتي، مكانيزم عملكرد و... متفاوت است.

شير دوش حمام مدرن
در صورتي كه به دنبال خريد شير حمام هستيد و طرح جذاب و منحصر به فرد آن براي شما مهم است، حتماً به فروشگاه اينترنتي شيرآلات كاويان سري بزنيد. برند شيرآلات كاويان به طراحي و توليد شيرآلات بهداشتي و ساختماني خاص مي پردازد و داراي تنوع قيمت از شيرآلات ارزان تا شيرآلات لوكس است. علاوه بر اين در وب سايت رسمي شيرآلات كاويان مي توانيد مقالات كاربردي و به روزي در زمينه شيرآلات، تعمير و نگهداري آن، خريد شيرآلات و ... مطالعه نماييد.
راهنماي خريد شير حمام
اما چطور بهترين شير دوش حمام را انتخاب كنيد؟ معمولاً اولين نكته اي كه در زمان انتخاب و خريد شير حمام در نظر گرفته مي شود زيبايي ظاهري است كه هر فرد با توجه به سليقه خود آن را تعيين مي كند. علاوه‌ بر عامل زيبايي، كارايي و كيفيت شيرآلات نكات بسيار هستند. جنس شير حمام نيز بايد استاندارد باشد. معمولا شمش برنج با سرب زير ۲.۵ درصد مناسب ترين ماده اوليه براي توليد شيرآلات بهداشتي است. در صورتي نياز به اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به راهنماي خريد شير حمام مراجعه نماييد.

براي انتخاب بهترين شير حمام، بايد كاربرد و مكانيزم عملكرد انواع شير مخلوط حمام، گارانتي، جنس، زيبايي و... را در نظر بگيريد. شير دوش حمام انواع مختلفي از كلاسيك و شير اهرمي حمام دارد كه هر كدام را مي توان به صورت توكار و يا روكار نصب كرد. اخيراً نيز انواع مدل هاي ترموستاتيك، ديجيتال و هوشمند به بازار عرضه شده اند كه مي توان آن ها را به واسطه گوشي موبايل كنترل كرد! يك راهنماي خريد شير حمام، با جمع آوري تمام فاكتورهاي مهم در يك ليست مي تواند به سرعت و دقت خريد شما كمك كند.

فرم آينه را با توجه به فضاي مورد نظر خود انتخاب كنيد.
در بحث دكوراسيون داخلي آينه يكي از آيتم هايي است كه جاي بازي زيادي دارد. تنوع آينه ها باورنكردني است و قطعاً مي توانيد مدلي متناسب با سليقه خود خريداري كنيد. فرم (مربعي، بيضي، دايره و ...) و مدل آينه در اضافه كردن جزييات به فضا اثرگذار است. در نظر داشته باشيد آينه سرويس حمام بايد ابعاد و اندازه متناسبي با فضاي سرويس بهداشتي داشته باشد. در صورتي كه سرويس حمام شما كوچك است استفاده از آينه قدي مي تواند باعث شلوغ به نظر رسيدن فضا شود. در چنين حالتي آينه هايي كه لبه پشتي آن ها چراغ دارد انتخاب مناسب تري است.

فرم آينه در حمام مدرن
رنگ ديوار ها را با توجه به متراژ سرويس حمام انتخاب كنيد.
تناسب و هماهنگي رنگ، يكي ديگر از نكات مهم در دكور كردن حمامي مدرن است. تركيب رنگي در سرويس بهداشتي و حمام به واسطه رنگ كاشي ها، شيرآلات، اتصالاتي مانند جاحوله اي، رنگ ديوار ها و ... ايجاد مي شود. در صورتي كه فضاي حمام شما بزرگ است استفاده از رنگ هاي تيره و روشن مانند سفيد و مشكي در كنار هم مي تواند مدرن بودن فضا را به حداكثر برساند.

شيشه ضد گلوله

از گل و گياه استفاده كنيد.
اگر فضاي حمام شما اجازه مي دهد و از وجود گل و گياه انرژي كسب مي كنيد، چرا اين موجودات سبز و زيبا را در سرويس حمام خود نداشته باشيد؟ وجود گياهان در فضا باعث ايجاد حس سرزندگي و گرما مي شود. مي توان سبزي برگ ها را در كنار رنگ مكمل آن (تناليته قرمز) مورد استفاده قرار دهيد تا تقابل جذابي ايجاد شود.
گل و گياه در فضاي سرويس حمام مدرن
قفسه بندي مينيمال را فراموش نكنيد.
استفاده از قفسه بندي هاي مينيمال و خلوت مي تواند حس مدرن را در فضاي سرويس حمام شما ايجاد كند. اين قفسه ها ممكن است كاربردي باشد يا صرفاً جهت تكميل دكوراسيون و براي قرار گرفتن يك آيتم دكوري مانند گلدان يا مجسمه اي ساده بر روي آن نصب شده باشد. در هر صورت، قفسه بندي مينيمال يكي از ترفندهاي ايجاد فضاي مدرن است.

پنجره سراسري در حمام مدرن
پنجره هاي سرتاسري نصب كنيد.
در صورتي كه ساكن پنت هاوس، طبقات بالاي برج و يا حتي خانه ويلايي هستيد، استفاده از پنجره هاي سرتاسري در سرويس حمام خود را فراموش نكنيد. پنجره هاي سرتاسري علاوه بر تامين نور مناسب و مورد نياز به شما امكان لذت بردن از منظره بيرون را مي دهد و فضايي جذاب فراهم مي آورد. البته كه امكان پياده سازي اين مورد در همه جا وجود ندارد اما ذكر آن خالي از لطف نيست.

منبع : خبر فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۰:۰۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

هشت توصيه مهم براي روزهايي كه هوا آلوده است

به گزارش قدس آنلاين وقتي شدت آلودگي هوا افزايش مي‌يابد هر دولتي اقدامات ممنوعيت يا ايجاد محدوديت در فعاليت‌هايي مانند رانندگي در مناطق شهري را در نظر مي‌گيرد. بنابراين در روزهايي كه هوا بسيار آلوده است، بهتر است از فعاليت‌هايي كه دولت درباره آنها هشدار مي‌دهد، صرف‌نظر يا به محدوديت‌هايشان توجه كنيد.

خريد پنجره دوجداره

*‌ تا جايي‌كه ممكن است در خانه بمانيد. هنگام آلودگي شديد هوا همه مردم، به‌ويژه كودكان و افراد مسن كه بيش از ديگران در خطر هستند، بايد تا حد امكان در خانه بمانند. درها و پنجره‌هاي رو به بيرون و فضاي باز بايد كاملا بسته بمانند تا بدين‌ترتيب جلوي نفوذ هواي آلوده به داخل گرفته شود.

* از انجام دادن كارها و فعاليت‌هاي سنگين در هواي آزاد پرهيز كنيد. در روزهايي كه هوا آلوده است هرگز در فضاي باز ورزش نكنيد.

* منابع آلوده‌كننده هواي داخل خانه را حذف كنيد. مثلا، از اجاق‌هاي با سوخت چوب، شمع و هر چيزي كه هوا را آلوده‌تر مي‌كند استفاده نكنيد. هيچ يك از محصولات حاوي تنباكو را داخل خانه مصرف نكنيد.

* توجه خاصي به نظافت داخل خانه داشته باشيد. در روزهاي آلوده خانه را با جاروبرقي تميز كنيد تا گرد و غبار بلند نشود و حتما با دستمال مرطوب گردگيري كنيد.

* در صورت امكان از سفرهاي غيرضروري با خودرو، اسكوتر و ديگر وسايل موتوري پرهيز يا آنها را محدود كنيد. اين كار نه‌تنها باعث مي‌شود خودتان در معرض آلودگي هوا قرار نگيريد، بلكه از افزايش سطح آلودگي هوا جلوگيري مي‌كند.

* براي كودكان و افراد مسن در خانه اتاقي كاملا تميز در نظر بگيريد. بهتر است اتاقي كه در و پنجره‌هاي كمتري دارد را به آنها اختصاص دهيد. تمام در و پنجره‌ها را هم ببنديد. از دستگاه‌هاي تهويه مطبوع و تصفيه هوا در خانه استفاده كنيد. مراقب باشيد كه فيلتر دستگاه تهويه هوايتان سالم باشد و اينكه دستگاه، هواي بيرون را داخل خانه نكشد.

* دستگاه هاي تصفيه هوا مي‌توانند ذرات آلوده‌كننده را از هواي داخل خانه حذف كنند. اين دستگاه‌ها معمولا گران هستند و هنگام خريد بايد كاملا دقت كنيد.

بهترين دستگاه تصفيه هوا، دستگاهي است كه به فيلتر هوا داراي درجه ۱۳ به بالا مجهز باشد. از فناوري فيلتر يونيزاسيون استفاده نكنيد. زيرا اين فناوري توليد ازن كرده و خطرات بيشتري متوجه سلامتي‌تان مي‌كند.

* اندازه دستگاه تصفيه هوا را بر اساس فضاي خانه و اتاقي كه مي‌خواهيد از اين دستگاه استفاده كنيد، در نظر بگيريد. اتاق خواب يا اتاق افراد مسن و كودكان بهترين مكان براي استفاده از دستگاه تصفيه هواست. همچنين از سالم و نو بودن فيلتر دستگاه مطمئن باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۶:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مقصر برودت هوا و پرندگان هستند

تهران‭ ‬به‭ ‬شهر‭ ‬موزه‌ها‭ ‬و‭ ‬كاخ‭ ‬موزه‌ها‭ ‬معروف‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬هر‭ ‬كاخ‭ ‬موزه‌اي‭ ‬نيز‭ ‬داستان‌ها‭ ‬و‭ ‬روايات‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬دارد‭. ‬گاهي‭ ‬اين‭ ‬روايات‭ ‬در‭ ‬پس‭ ‬ديوارهاي‭ ‬كاخ‭ ‬باقي‭ ‬مي‌مانند‭ ‬و‭ ‬كسي‭ ‬از‭ ‬آن‌ها‭ ‬آگاه‭ ‬نمي‌شود‭ ‬و‭ ‬گاهي‭ ‬نيز‭ ‬با‭ ‬تلنگري‭ ‬بر‭ ‬تاريخ،‭ ‬رخ‭ ‬مي‌نمايند‭. ‬شايد‭ ‬اگر‭ ‬گشتي‭ ‬در‭ ‬يكي‭ ‬از‭ ‬معروف‌ترين‭ ‬كاخ‌هاي‭ ‬قاجاري‭ ‬تهران‭ ‬بزنيد‭ ‬اين‭ ‬ناگفته‌ها‭ ‬بيشتر‭ ‬از‭ ‬پيش‭ ‬برايتان‭ ‬پررنگ‭ ‬شود‭. ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬همان‭ ‬كاخ‭ ‬هزار‭ ‬داستاني‭ ‬است‭ ‬كه‭ ‬نه‭ ‬تنها‭ ‬از‭ ‬دوره‭ ‬قاجار‭ ‬بلكه‭ ‬از‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬و‭ ‬حتي‭ ‬در‭ ‬سال‌هاي‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬قاجارها،‭ ‬داستان‌ها‭ ‬براي‭ ‬گفتن‭ ‬دارد‭ ‬اما‭ ‬بايد‭ ‬رفت‭ ‬و‭ ‬ديد‭ ‬و‭ ‬شنيد‭ ‬و‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬كشف‭ ‬كرد‭. ‬با‭ ‬ورود‭ ‬به‭ ‬حياط‭ ‬كاخ‭ ‬و‭ ‬سحر‭ ‬شدن‭ ‬در‭ ‬زيبايي‌هاي‭ ‬مجموعه‭ ‬شايد‭ ‬بيشترين‭ ‬چيزي‭ ‬كه‭ ‬در‭ ‬ذوق‭ ‬بازديدكننده‭ ‬مي‌زند،‭ ‬ديدن‭ ‬شيشه‌هاي‭ ‬شكسته‭ ‬است‭. ‬شيشه‌هايي‭ ‬كه‭ ‬شايد‭ ‬در‭ ‬بالاترين‭ ‬نقطه‭ ‬ديوار‭ ‬قرار‭ ‬داشته‭ ‬باشند‭ ‬اما‭ ‬قطعا‭ ‬مي‌توانند‭ ‬در‭ ‬نازيبا‭ ‬ساختن‭ ‬ديد‭ ‬بصري‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬تاثير‭ ‬بسزايي‭ ‬داشته‭ ‬باشند‭. ‬شايد‭ ‬در‭ ‬نگاه‭ ‬اول‭ ‬اينگونه‭ ‬به‭ ‬نظر‭ ‬بيايد‭ ‬كه‭ ‬اين‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬طي‭ ‬چند‭ ‬سال‭ ‬اخير‭ ‬به‭ ‬اين‭ ‬حال‭ ‬و‭ ‬روز‭ ‬درآمده‌اند‭ ‬اما‭ ‬اينگونه‭ ‬نيست‭ ‬چرا‭ ‬كه‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬سال‌هاست‭ ‬با‭ ‬اين‭ ‬مسئله‭ ‬دست‭ ‬و‭ ‬پنجه‭ ‬نرم‭ ‬مي‌كند‭ ‬و‭ ‬ساليان‭ ‬سال‭ ‬است‭ ‬كه‭ ‬با‭ ‬وجود‭ ‬تعويض‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬بازهم‭ ‬به‭ ‬دليل‭ ‬برودت‭ ‬هوا‭ ‬و‭ ‬ساير‭ ‬عوامل‭ ‬جوي‭ ‬و‭ ‬بيروني‭ ‬اين‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬شكسته‭ ‬مي‌شوند‭.‬
احمدرضا‭ ‬حشمتي‭ (‬مدير‭ ‬فني‭ ‬و‭ ‬معاون‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬در‭ ‬دهه‭ ‬70‭ ‬و‭ ‬80‭) ‬در‭ ‬اين‭ ‬خصوص‭ ‬گفت‭: ‬قاب‭ ‬اين‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬چوبي‭ ‬و‭ ‬يكدست‭ ‬است‭. ‬به‭ ‬دليل‭ ‬سرد‭ ‬و‭ ‬گم‭ ‬شدن‭ ‬هوا‭ ‬و‭ ‬انقباض‭ ‬و‭ ‬انبساطي‭ ‬كه‭ ‬اتفاق‭ ‬مي‌افتد‭ ‬رطوبت‭ ‬و…‭ ‬سبب‭ ‬آسيب‭ ‬ديدگي‭ ‬و‭ ‬شكستن‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬مي‌شود‭. ‬اين‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬نيازمند‭ ‬مرمت‭ ‬هستند‭. ‬اين‭ ‬اتفاق‭ ‬در‭ ‬بخش‌هاي‭ ‬مختلف‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬از‭ ‬جمله‭ ‬شمس‌العماره‭ ‬نيز‭ ‬رخ‭ ‬مي‌دهد‭. ‬عمارت‭ ‬بادگير‭ ‬نيز‭ ‬با‭ ‬چنين‭ ‬مسئله‌اي‭ ‬روبه‭ ‬رو‭ ‬بود‭. ‬او‭ ‬تصريح‭ ‬كرد‭: ‬از‭ ‬يكسو‭ ‬برودت‭ ‬هوا‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬ديگر‭ ‬سو‭ ‬پرندگاني‭ ‬مانند‭ ‬كبوترها‭ ‬سبب‭ ‬بروز‭ ‬آسيب‭ ‬به‭ ‬اين‭ ‬شيشه‌ها‭ ‬و‭ ‬پنجره‌هاي‭ ‬مي‌شوند‭. ‬البته‭ ‬اين‭ ‬مسئله‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬زمان‭ ‬كه‭ ‬من‭ ‬در‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬بودم‭ ‬در‭ ‬شمس‌العماره‭ ‬و‭ ‬عمارت‭ ‬بادگير‭ ‬بيشتر‭ ‬بود‭. ‬حشمتي‭ ‬از‭ ‬سال‭ ‬1374‭ ‬تا‭ ‬1388‭ ‬در‭ ‬مجموعه‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬مشغول‭ ‬بود‭. ‬او‭ ‬درخصوص‭ ‬شكستگي‭ ‬بخشي‭ ‬از‭ ‬لوستر‭ ‬تالار‭ ‬اصلي‭ (‬تاج‭ ‬گذاري‭) ‬گفت‭: ‬برخي‭ ‬از‭ ‬لوسترهاي‭ ‬كاخ‭ ‬از‭ ‬گذشته‭ ‬ترك‭ ‬داشتند‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬ساليان‭ ‬سال‭ ‬مرمت‭ ‬مي‌شدند‭. ‬سعي‭ ‬بر‭ ‬آن‭ ‬بود‭ ‬كه‭ ‬به‭ ‬جاي‭ ‬تعويض‭ ‬بخش‌هاي‭ ‬آسيب‭ ‬ديده،‭ ‬تا‭ ‬جايي‭ ‬كه‭ ‬امكان‭ ‬دارد‭ ‬مرمت‭ ‬صورت‭ ‬گيرد‭ ‬به‭ ‬اين‭ ‬صورت‭ ‬كه‭ ‬با‭ ‬بست‌هايي‭ ‬اين‭ ‬بخش‌ها‭ ‬چفت‭ ‬مي‌شدند‭. ‬بيشتر‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬شمعي‭ ‬بودند‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬زمان‭ ‬قاجار‭ ‬مورد‭ ‬استفاده‭ ‬قرار‭ ‬مي‌گرفتند‭. ‬به‭ ‬مرور‭ ‬زمان‭ ‬چند‭ ‬لوستر‭ ‬آسيب‭ ‬ديده‭ ‬بودند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬دارم‭ ‬در‭ ‬همان‭ ‬زمان‭ ‬نيز‭ ‬چند‭ ‬لوستر‭ ‬اشكال‭ ‬داشت‭ ‬كه‭ ‬به‭ ‬كارگاه‭ ‬فرستاده‭ ‬شده‭ ‬بودند‭. ‬اما‭ ‬دقيق‭ ‬نمي‌دانم‭ ‬كه‭ ‬درحال‭ ‬حاضر‭ ‬وضعيت‭ ‬لوسترها‭ ‬چگونه‭ ‬است‭. ‬حشمتي‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬لوسترها‭ ‬بخش‭ ‬قلابي‭ ‬دارند‭ ‬كه‭ ‬شاخه‌هاي‭ ‬آن‭ ‬روي‭ ‬كاسه‌اي‭ ‬بزرگ‭ ‬سوار‭ ‬مي‌شوند‭ ‬كه‭ ‬روي‭ ‬اين‭ ‬قلاب‭ ‬قرار‭ ‬دارد،‭ ‬اين‭ ‬بخش‭ ‬از‭ ‬تعدادي‭ ‬از‭ ‬لوسترها‭ ‬در‭ ‬گذشته‭ ‬و‭ ‬حتا‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬دهه‭ ‬70‭ ‬شكسته‭ ‬شده‭ ‬بودند‭. ‬اما‭ ‬دقيق‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬ندارم‭ ‬كه‭ ‬آيا‭ ‬بخش‭ ‬مد‭ ‬نظر‭ ‬در‭ ‬لوستر‭ ‬تالار‭ ‬اصلي‭ ‬چه‭ ‬زماني‭ ‬شكسته‭ ‬است‭. ‬اين‭ ‬موضوع‭ ‬مي‌تواند‭ ‬مورد‭ ‬بررسي‭ ‬قرار‭ ‬گيرد‭. ‬به‭ ‬گفته‭ ‬او،‭ ‬تعدادي‭ ‬از‭ ‬لوسترهاي‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬نيز‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬زمان‭ ‬دچار‭ ‬آسيب‭ ‬شده‌اند‭ ‬كه‭ ‬در‭ ‬نهايت‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬مرمت‌گران‭ ‬و‭ ‬استادكاران‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬تاريخ‭ ‬درصدد‭ ‬سر‭ ‬هم‌بندي‭ ‬كردن‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬برآمده‌اند‭ ‬و‭ ‬شايد‭ ‬از‭ ‬اين‭ ‬جهت‭ ‬است‭ ‬كه‭ ‬در‭ ‬يك‭ ‬لوستر‭ ‬ممكن‭ ‬است‭ ‬شاهد‭ ‬ادوات‭ ‬مختلف‭ ‬از‭ ‬تزيينات‭ ‬گرفته‭ ‬تا‭ ‬شاخه‭ ‬و‭ ‬لاله‌هايي‭ ‬متفاوت‭ ‬باشيم‭. ‬اين‭ ‬فعال‭ ‬ميراث‌فرهنگي‭ ‬با‭ ‬اشاره‭ ‬به‭ ‬آنكه‭ ‬در‭ ‬گذشته‭ ‬در‭ ‬بخش‭ ‬باب‭ ‬عالي‭ ‬لوسترهايي‭ ‬قرار‭ ‬داشتند‭ ‬كه‭ ‬به‭ ‬دليل‭ ‬شكستگي‭ ‬اورسي‌هاي‭ ‬اين‭ ‬بخش‭ ‬دچار‭ ‬آسيب‭ ‬جدي‭ ‬شده‭ ‬بودند،‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬در‭ ‬آن‭ ‬زمان‭ ‬كه‭ ‬وارد‭ ‬مجموعه‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬شدم،‭ ‬شاهد‭ ‬لانه‭ ‬كردن‭ ‬كبوترها‭ ‬در‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬بوديم‭ ‬كه‭ ‬حتي‭ ‬سبب‭ ‬شده‭ ‬بود‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬آن‌ها‭ ‬آسيب‭ ‬ببينند‭ ‬و‭ ‬بيافتند‭. ‬اين‭ ‬اتفاقات‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬سال‭ ‬1374‭ ‬رخ‭ ‬داده‭ ‬بود‭. ‬اين‭ ‬آثار‭ ‬داراي‭ ‬شماره‭ ‬اموال‭ ‬بودند‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬وجود‭ ‬آنكه‭ ‬آسيب‭ ‬ديده‭ ‬بودند‭ ‬سعي‭ ‬كرديم‭ ‬مرمتشان‭ ‬كنيم‭. ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬دارم‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬ناقص‭ ‬بودند‭. ‬بعد‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬پرده‌اي‭ ‬پارچه‌اي‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬بخش‭ ‬آويزان‭ ‬كرديم‭ ‬تا‭ ‬اورسي‌ها‭ ‬از‭ ‬دود‭ ‬و‭ ‬آلودگي‭ ‬و‭ ‬حتي‭ ‬هجوم‭ ‬پرندگان‭ ‬در‭ ‬امان‭ ‬باشند‭. ‬او‭ ‬دامه‭ ‬داد‭: ‬چفت‭ ‬نشدن‭ ‬در‭ ‬و‭ ‬پنجره‌ها‭ ‬از‭ ‬يكسو‭ ‬و‭ ‬وضعيت‭ ‬بد‭ ‬اورسي‌ها‭ ‬از‭ ‬ديگر‭ ‬سو‭ ‬شرايط‭ ‬را‭ ‬براي‭ ‬تخريب‭ ‬آثار‭ ‬فراهم‭ ‬كرده‭ ‬بود‭. ‬سعي‭ ‬كرديم‭ ‬اين‭ ‬مسائل‭ ‬را‭ ‬حل‭ ‬كنيم‭. ‬بيشتر‭ ‬اتفاقاتي‭ ‬كه‭ ‬افتاده‭ ‬بود‭ ‬از‭ ‬طريق‭ ‬آسيب‭ ‬اورسي‌ها‭ ‬بود‭ ‬از‭ ‬اين‭ ‬رو‭ ‬رسيدگي‭ ‬به‭ ‬اين‭ ‬پنجره‌ها‭ ‬و‭ ‬درهاي‭ ‬و‭ ‬اورسي‌ها‭ ‬در‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬بسيار
‭ ‬اهميت‭ ‬دارد‭.‬

بيشتر بخوانيد : شيشه بري سيار در تهران

مجتبي‭ ‬دوستعلي‭ (‬مسئول‭ ‬واحد‭ ‬برق‭ ‬كاخ‭ ‬گلستان‭ ‬در‭ ‬اواخر‭ ‬دهه‭ ‬70‭ ‬تا‭ ‬اوايل‭ ‬دهه‭ ‬90‭ ‬شمسي‭) ‬نيز‭ ‬درخصوص‭ ‬وضعيت‭ ‬لوسترهاي‭ ‬تالار‭ ‬تاج‌گذاري‭ ‬طي‭ ‬سال‌هاي‭ ‬گذشته‭ ‬گفت‭: ‬در‭ ‬آن‭ ‬زمان‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬لوسترها‭ ‬توسط‭ ‬واحد‭ ‬برق‭ ‬پايين‭ ‬آورده‭ ‬مي‌شد‭ ‬تا‭ ‬تميزكاري‭ ‬و‭ ‬ساير‭ ‬كارهاي‭ ‬مربوط‭ ‬به‭ ‬آن‌ها‭ ‬رويشان‭ ‬انجام‭ ‬شود‭. ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬دارم‭ ‬كه‭ ‬حدود‭ ‬14‭ ‬سال‭ ‬پيش‭ ‬لوسترها‭ ‬را‭ ‬براي‭ ‬تميزكاري‭ ‬پايين‭ ‬آوردم‭ ‬اما‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬حدود‭ ‬40‭ ‬سال‭ ‬قبل‌تر‭ ‬شخصي‭ ‬به‭ ‬نام‭ ‬آرتور‭ ‬كه‭ ‬ارمني‭ ‬بود‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬را‭ ‬پايين‭ ‬آورده‭ ‬بود‭. ‬درواقع‭ ‬مي‌توان‭ ‬گفت‭ ‬اين‭ ‬لوسترها‭ ‬به‭ ‬تعداد‭ ‬زياد‭ ‬پايين‭ ‬آورده‭ ‬نشده‌اند‭. ‬با‭ ‬اين‭ ‬وجود‭ ‬همان‭ ‬زمان‭ ‬كه‭ ‬لوسترها‭ ‬را‭ ‬پايين‭ ‬آوردم‭ ‬شاهد‭ ‬چند‭ ‬شكستگي‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬بودم‭. ‬به‭ ‬گزارش‭ ‬ايلنا،‭ ‬او‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬برخي‭ ‬از‭ ‬اين‭ ‬شكستگي‌ها‭ ‬قابل‭ ‬ترميم‭ ‬بود‭ ‬كه‭ ‬انجام‭ ‬شد‭ ‬اما‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬شكستگي‌ها‭ ‬مانند‭ ‬لب‭ ‬پر‭ ‬شدن‭ ‬و‭ ‬اينكه‭ ‬برخي‭ ‬گوشه‌هاي‭ ‬آن‭ ‬شكسته‭ ‬بود،‭ ‬قابل‭ ‬ترميم‭ ‬نبود‭ ‬كه‭ ‬انجام‭ ‬نشد‭. ‬البته‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬شاخه‌ها‭ ‬نيز‭ ‬شكسته‭ ‬بود‭ ‬و‭ ‬آويزان‭ ‬شده‭ ‬بود،‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬نلبكي‌ها‭ ‬و‭ ‬برخي‭ ‬از‭ ‬لبه‭ ‬لاله‌ها‭ ‬نيز‭ ‬شكسته‭ ‬بود‭. ‬ممكن‭ ‬است‭ ‬اين‭ ‬شكستگي‌ها‭ ‬به‭ ‬دليل‭ ‬تعويض‭ ‬لامپ‌ها‭ ‬و‭ ‬تميزكاري‌ها‭ ‬اتفاق‭ ‬افتاده‭ ‬باشد‭.‬

 

منبع : آفتاب آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۲۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مدارس و دانشگاه‌هاي تهران چهارشنبه و پنجشنبه غيرحضوري شدند

وي در تشريح مصوبات كميته اضطرار آلودگي هواي تهران، گفت: جلسه اضطرار آلودگي هوا امروز سه شنبه با حضور اعضاء برگزار شد و با توجه به ادامه تشديد آلايندگي هوا مقرر شد چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه تمامي مدارس مقطع ابتدايي و متوسطه شهرستان‌هاي استان تهران به جز فيروزكوه و دماوند به صورت غيرحضوري فعاليت كنند. همچنين كلاس‌هاي دانشگاههاي استان تهران به جز فيروزكوه و دماوند نيز غيرحضوري خواهد بود.

معاون استاندار تهران افزود: مهدهاي كودك و پيش دبستاني‌ها نيز طي اين دو روز در تمامي شهرستان‌هاي استان تهران به جز فيروزكوه و دماوند تعطيل هستند.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري شمال تهران

وي با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي ورزشي نيز براي فردا و پس‌فردا -چهارشنبه و پنجشنبه - ممنوع خواهد بود از شهروندان درخواست كرد: از ترددهاي غير ضرور خودداري و در صورت لزوم حتما از ماسك مناسب N۹۵ استفاده كنند.

به گفته ملكي، همچنين فروش طرح ترافيك در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه متوقف است و فعاليت كارخانه‌هاي شن و ماسه نيز تا روز جمعه متوقف مي‌شود.

معاون استاندار تهران همچنين از روساي سازمان‌ها و ادارات درخواست كرد كه با تقاضاي مرخصي مادران دانش‌آموزان موافقت كنند.

منبع : عصر خبر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۳:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قيمت ميوه‌هاي شب يلدا اعلام شد

اسدالله كارگر رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار تهران درباره قيمت ميوه‌هاي شب يلدا اظهار داشت: انار ساوه حداقل ۱۰ هزار تومان، به طور ميانگين ۲۰ هزار تومان و حداكثر ۳۰ هزار تومان در ميادين ميوه و تره بار به صورت عمده فروخته مي‌شود كه در خرده فروشي‌ها اين محصول حداكثر با ۳۵ درصد سود قابليت فروش دارد.

وي افزود: قيمت هر كيلوگرم انار شيراز نيز از ۱۵ هزار تومان شروع مي‌شود و نرخ ميانگين آن ۲۵ هزار تومان است و حداكثر با ۳۵ هزار تومان در ميادين مركزي ميوه تهران به صورت عمده به فروش مي‌رسد

بيشتر بخوانيد : شيشه بري شهرك غرب

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار ادامه داد: در صورتي كه ميوه فروشي در سطح شهر ميوه اي لوكس داشته باشد و حتي قيمت آن بالاتر از اين نرخ ها باشد در صورتي كه فاكتور معتبري از خريد عمده خود ارائه دهد مشكلي ندارد به طوري كه انار لوكس دماوند در ميدان مركزي و به صورت عمده به قيمت ۴۵ هزار تومان نيز به فروش مي‌رسد.

وي تصريح كرد: قيمت هندوانه نيز بر اساس كيفيت آن در ميدان مركزي ميوه و تره بار با قيمت هاي ۵هزار تومان، ۷ هزار تومان و ۹ هزار تومان به فروش مي رسد كه حداكثر سود خرده فروشي آن ۳۵ درصد است.

كارگر اظهار داشت: وضعيت توليد و تامين ميوه هاي مورد نياز شب يلدا و ساير ميوه هاي مصرفي در وضعيت مطلوبي قرار دارد و حتي در برخي از محصولات مانند پرتقال شمال به حدي قيمت ها كاهش يافته است كه هزينه هاي باغداران را جبران نمي‌كند.

وي گفت: قيمت پرتقال شمال در ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران بر اساس كيفيت با قيمت هاي ۶ هزار تومان، ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان به فروش مي‌رسد.

منبع : آفتاب نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۹:۲۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

راه هاي رفع يخ زدگي شيشه ماشين / چگونه از يخ زدن شيشه خودرو جلوگيري كنيم؟

يخ‌زدن شيشه‌هاي خودرو در سرماي صبحگاهي زمستان امري متداول است و در برخي موارد مانع رانندگي مي‌شود. در اين مطلب راه‌هاي برطرف كردن و جلوگيري از يخ‌زدگي شيشه‌ها را معرفي كرده‌ايم
يك روز سرد زمستاني از خواب بيدار مي‌شويد. ديرتان شده است. با عجله، صبحانه خورده‌نخورده از در خارج مي‌شويد و به سمت ماشينتان مي‌رويد و در كمال ناباوري مي‌بينيد شيشه‌هاي ماشينتان كاملا يخ زده است. اگر با آن شيشه‌هاي يخ‌زده بخواهيد رانندگي كنيد با جان خود و بقيه بازي كرده‌ايد. اگر هم بخواهيد با كاردك يخ‌ها را بتراشيد تا ظهر بايد كاردك دستتان باشد آن هم اگر شيشه خودرو را با خط و خش يكي نكنيد. خوشبختانه راه‌هاي ديگري براي از بين بردن يخ شيشه‌هاي ماشينتان وجود دارد كه در اين مطلب مي‌خواهيم چند مورد از آنها را براي شما بازگو كنيم.

آب و يخ زدگي شيشه خودرو
نخستين روش براي رفع يخ زدگي شيشه ماشين، استفاده از آب ميباشد. بهتر است از اين روش در رمان هايي كه دما خيلي پائين استفاده نشود چون مجددا باعث يخ زدگي آب ميشود، اما با اين وجود دردسترس ترين مورد بمنظور از بين بردن يخ زدگي شيشه خودرو، آب ولرم ميباشد. براي از بين بردن يخ هاي شيشه اتومبيلتان از آب ولرم و آب گرم استفاده كنيد. هرچقدر يخ بيشتري روي شيشه ي ماشينتان جمع شده باشد مسلما به آب بيشتري براي از بين بردن يخ زدگي احتباج داريد كه اين مقدار آب از چند ليوان تا چند گالن متغير ميباشد.
دقت كنيد كه بجاي استفاده از آب داغ بايد از آب ولرم استفاده كنيد، بنابراين اگر آب جوش باشد تغيير ناگهاني دما باعث ترك خوردن شيشه ها مي شود. شما ميتوانيد هنگام دوش صبحگاهي، آب ولرم موردنياز را در حمام تهيه كنيد. از ديگر دلايلي كه نبايد از آب جوش استفاده كرد اينست كه هنگام بيرون ريختن آب جوش در دماي سرد، سريع يخ ميزند و پودر مي شود، در صورتيكه اگر روي شيشه هايي كه يخ زده اند آب گرم بريزيد، يخ از بين ميرود و ميتوان با دستمال بقيه ي يخ ها را پاك كرد. به اين دليل كه وقتي آب گرم روي يخ ها بپاشيم، يخ ها به اندازه اي نرم ميشوند كه بتوان با استفاده از دستمال يا دستكش آنها را از بين برد.

استفاده از كارت اعتباري
زمانيكه شما آب ولرم دردسترس نداريد، علاوه بر آن ابزاري مثل كاردك و دستكش و ضد يخ در اختيار نداريد بايد يخ آب كن ماشينتان را روشن كنيد. همچنين در اين روش مي توانيد از كارت اعتباري براي رفع يخ زدگي شيشه ماشين خود استفاده كنيد. از اين رو ابتدا ماشينتان را روشن كنيد سپس هيتر يا يخ آب كن را روي بالاترين درجه تنظيم كنيد. هنگامي كه فرآيند پاك كردن يخ ها انجام ميشود اجازه دهيد هم چنان درجه ي هيتر بالا بماند. زيرا پس از گذشت مدتي يخ ها نرم خواهد شد و كار شما را آسان تر خواهد كرد.

بنابراين هميشه در كيف پولتان يك كارت اعتباري، كارت شناسايي و از اين قبيل مدارك بهمراه داشته باشيد؛ فقط دقت كنيد كه اين كارت از جنس لمينت شده نباشد، زيرا اين كارتها آن قدر دوام ندارند كه يخ را از بين ببرند. حتي الامكان از كارتي كه برايتان بي ارزش مي باشد استفاده كنيد بطور مثال از كارت قديمي استفاده كنيد كه تاريخ انقضايش گذشته باشد.

براي تراشيدن يخ ها، در زاويه مخالف شيشه لبه ي كارت را بگيريد و محكم فشار دهيد. تا جاي ممكن سعي كنيد بمنظور جلوگيري از خم شدن كارت، آنرا صاف نگه داريد وگرنه كارت از بين خواهد رفت. كارت هاي اعتباري مثل كاردك عمل نمي كنند و كمي زمان مي برند بنابراين بايد سقت تر بتراشيد. اگر ترس اين را داريد كه كارتتان بشكند بايد سه كارت را با هم بگيريد و بتراشيد.

علاوه بر آن مي توانيد از دستمال يا مايع تميزكننده هم كمك بگيريد؛ به اين صورت كه هنگام تراشيدن يخ ها ممكن است مقدار زيادي يخ دور و بر شيشه ها جمع شده باشد كه بايد مقداري مايع تميزكننده روي يخها بريزيد و پس از گذشت چند ثانيه با دستمال آتها را پاك كنيد.
كيسه برنج يا استات سديم
در يك كيسه پارچه اي مقداري برنج ريخته و كيسه را درون مايكرويو بگذاريد. وقتي به اندازه كافي كيسه ي برنج گرم شد، از داخل خودرو، كيسه را روي شيشه بكشيد تا شيشه گرماي كيسه را به خودش جذب كند و باعث رفع يخ زدگي شيشه ماشين شود. ميتوانيد بجاي استفاده از كيسه برنج، از كيسه هاي استات سديم هم استفاده كنيد. كيسه ها استات سديم مانند آب داغ ميتوانند باعث اسيب به شيشه خودرو شوند بنابراين بهتر است به مدت طولاني كيسه را روي يك قسمت نگذاريد.

شيشه بري آنلاين

راه هاي جلوگيري از يخ زدن شيشه خودرو
سركه يا الكل را با آب تركيب كنيد و تركيب به دست آمده را روي شيشه ي خودرو اسپري كنيد.

مي توانيد با استفاده از پارچه يا پتو براي جلوگيري از يخ زدگي ، شيشه هاي خودرو را بپوشانيد.

براي اين كه برف پاكن به شيشه هاي خودرو نچسبد، بهتر است الكل به تيغه هاي برف پاكن بزنيد.

يكي از راه‌هاي جلوگيري از يخ زدن شيشه خودرو، ماليدن پياز خام به شيشه ها ميباشد.

ميتوانيد آينه هاي بغل خودروي خود را با استفاده از كيسه هاي پلاستيكي بپوشانيد تا يخ نزنيد.

نكاتي كه در زمان يخ زدايي شيشه ماشين بايد آنها را رعايت كنيد
با رعايت برخي نكات ميتوانيد روند كار را سريعتر انجام دهيد و نتيجه ي دلخواهنتان را بگيريد.

- تا وقتي كه تمام قسمت هايي يخ زده در شيشه ها ذوب نشده باشند نبايد ماشين را به حركت درآوريد.

- هنگامي كه شيشه ها يخ زده اند نبايد از برف پاك كن ها استفاده كنيد، زيرا بسياري به ميله هاي برف پاك كن فشار وارد مي شود و امكان دارد كه شيشه ها بشكنند و يا حتي به موتور اسيب جدي وارد شود.

- در صورتي كه بر روي خودرو برف انباشته شده باشد با كمك يك جارو آن ها را كنار بزنيد، اگر با همان برف ها شروع به حركت كنيد احتمال آسيب رساندن به قطعات خودرو در هنگام آب شدن وجود دارد.

- براي يخ زدايي از دستانتان استفاده نكنيد، زيرا علاوه بر اسيب زدن به انگشتانتان احتمال اين وجود دارد كه جاي دستانتان به صورت لكه بر روي شيشه هاي باقي بماند.
- براي از بين بردن يخ ها هرگز از اشيا تيز استفاده نكنيد، زيرا شيشه ها حساس هستند و اگر پيش از اندازه فشار به آنها وارد شود به راحتي ميشكنند.

- براي اين كه شيشه ي ماشين را يخ زدايي كنيد نبايد عجول باشيد، اگر با عجله اين كار را انجام دهيد، نميتوانيد نتيجه دلخواهتان را بگيريد.

- بعد از اين كه شيشه ها را پاك كرديد بايد يخ هاي روي چراغ ها را هم پاك كنيد.

- براي اين كه تيغه هاي چسبيده شده برف پاكن را جدا كنيد به آنها فشار وارد نكنيد.

- اگر برف پاكن را روي حالت اتوماتيك بگذاريد تيغه هاي آن به شيشه ها مي چسبند.

- خودروي خود را قبل از اين كه شيشه را پاك كنيد، روشن كنيد. در هواي سرد ممكن است اگزوز يخ ببندد و گازهاي كربن مونواكسيد وارد خودرو شود، از اين رو اگزوز را چك كنيد.

- بهترين وسيله براي پاك كردن شيشه يخ زده دستمال پارچه اي، كاردك و دستكش پلاستيكي است. دقت كنيد در مواقعي كه شيشه يخ زده براي پاك كردن آن از روزنامه استفاده نكنيد زيرا به دليل نازكي به شيشه مي چسبد.
منبع : اقتصاد آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۳:۱۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مشاهده ۶ بعدي مولكول‌ها با ميكروسكوپ الهام گرفته از "جيمز وب"

نوع جديدي از ميكروسكوپ با الهام از تلسكوپ فضايي جيمز وب، قادر است مولكول‌ها را به صورت شش بعدي به نمايش بگذارد كه وضوح آن در مقايسه با تكنيك‌هاي پيشرفته كنوني ۱.۵ برابر بهتر است.

به گزارش ايسنا و به نقل از آي‌اي، پژوهشگران، فناوري جديدي را براي مشاهده مولكول‌هاي بسيار كوچك در ۶ بُعد توسعه داده‌اند. اين فناوري جديد با الهام از طراحي تلسكوپ فضايي جيمز وب (JWST)، از بخش‌هاي آينه‌اي براي مرتب‌سازي و جمع‌آوري نور در مقياس ميكروسكوپي و گرفتن تصاوير سه‌بعدي از موقعيت و جهت مولكول‌ها استفاده مي‌كند.
دنياي ميكروسكوپي

از جهان هستي گرفته تا كوچكترين ذره زير اتمي، همه اشياء در جهان ما در مجموعه‌اي از اندازه‌هاي شگفت انگيز وجود دارند. ما با ميكروسكوپ مي‌توانيم به طور مستقيم به برخي از اجسام و فرآيندهايي كه خيلي كوچك هستند و با چشم غير مسلح ديده نمي‌شوند، نگاه كنيم. اين كار به ما اين امكان را مي‌دهد كه جهش‌هاي بزرگي در درك علمي خود داشته باشيم.

با اين حال، مولكول‌هاي بيولوژيكي آن‌قدر ريز هستند كه فقط بهترين ميكروسكوپ‌هاي الكتروني مي‌توانند تصاويري از آنها به ما بدهند، آن هم به صورت مبهم. به همين دليل است كه تصويربرداري دقيق، بيشتر به پردازش كامپيوتري براي مرتب كردن جهت، بعد از گرفتن تصوير متكي است.

متيو لو، دانشيار مهندسي برق و سيستم در دانشكده مهندسي مك‌كلوي (McKelvey) در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئيس مي‌گويد: به ايجاد يك تصوير رنگي فكر كنيد، در زماني كه تنها چيزي كه داريد حسگرهاي دوربين در مقياس خاكستري هستند. مي‌توانيد سعي كنيد رنگ را با استفاده از يك ابزار محاسباتي بازسازي كنيد يا مي‌توانيد مستقيماً آن را با استفاده از يك حسگر رنگي اندازه‌گيري كنيد كه از فيلترهاي رنگي جذب كننده مختلف استفاده مي‌كند.

مشاهده مولكول‌ها به صورت ۶ بعدي

اكنون پژوهشگران دانشكده مهندسي مك‌كلوي در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئيس، ميكروسكوپ جديدي به نام بازتابنده چندنماي قطبي شعاعي و ازيموتالي (raMVR) توسعه داده‌اند كه مانند تلسكوپ جيمز وب به جمع آوري حداكثري نور متكي است. اما اين فناوري جديد به جاي ديدن اجسام دور، از نور براي تشخيص ويژگي‌هاي متمايز مولكول‌هاي كوچك فلورسنت متصل به پروتئين‌ها و غشاي سلولي استفاده مي‌كند.

دكتر ژانگ از اعضاي اين گروه پژوهشي مي‌گويد: در اين چيدمان تا حدي از تلسكوپ‌ها الهام گرفته شده است. اين مجموعه بسيار مشابه با تلسكوپ جيمز وب است و ما به جاي شكل لانه زنبوري آشناي جيمز وب، از آينه‌هاي هرمي شكل استفاده كرده‌ايم.

شيشه بري در تهران

ميكروسكوپ raMVR را مي‌توان براي تصويربرداري از موقعيت‌هاي سه بعدي و جهت‌گيري‌هاي سه بعدي مولكول‌هاي منفرد با دقت ۱۰.۹ نانومتر و ۲.۰ درجه در محدوده عمق ۱.۵ ميكرون استفاده كرد كه وضوح آن در مقايسه با تكنيك‌هاي پيشرفته كنوني ۱.۵ برابر بهتر است.

اين ميكروسكوپ از اپتيك پلاريزاسيون به نام صفحات موج همراه با آينه‌هاي هرمي شكل خود براي جدا كردن نور به هشت كانال استفاده مي‌كند كه هر كدام قسمت متفاوتي از موقعيت و جهت مولكول را نشان مي‌دهد.

پژوهشگران خاطرنشان مي‌كنند كه ميكروسكوپ raMVR يك دستگاه كوچك نيست، اما كوچكتر بودن هميشه بهتر نيست.

پروفسور متيو لو مي‌گويد: در لبه فيزيك مهندسي، ما اغلب مجبوريم براي فشرده سازي ابزارمان معاوضه‌هايي انجام دهيم. در اينجا ما تصميم گرفتيم روش متفاوتي در پيش بگيريم. چگونه مي‌توانيم از هر ذره گرانبهاي نور براي انجام دقيق‌ترين اندازه‌گيري ممكن استفاده كنيم؟

اين كاملاً امكان پذير بود. متفاوت فكر كردن در مورد معماري يك ميكروسكوپ جالب است و در اينجا ما فكر مي‌كنيم كه اين عملكرد تصويربرداري ۶ بعدي جديد، اكتشافات علمي جديد را در آينده نزديك امكان‌پذير مي‌كند.

 

منبع :عصر ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۵۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

انتخاب دكور ديوار مناسب فضا

يكي از ساده ترين روش هايي كه مي توان براي دكوراسيون ديوار از آن استفاده كرد؛ تابلوهاي بزرگ هستند. اين تغيير موجب مي شود تمام توجه ورودي به تصاوير مربوط به تابلو جلب شوند، پس بهتر است از تصاويري استفاده شود كه خلاقانه و بسيار زيبا باشند.

در چنين موقعيت هايي اهميت ندارد چقدر از اطراف تابلوها روي ديوار خالي باشد، البته بايد توجه داشته باشيد كه چيز ديگري اطراف نصب نكنيد تا تابلو بزرگ جلوه زيبايي داشته باشد.


استفاده از آيينه ها:
آيينه هاي كابردهاي گوناگوني در دكوراسيون داخلي خانه ها به خصوص دكوراسيون ديوارها دارند. شما مي توانيد از آيينه دكوراتيو روي ديوار استفاده كنيد. در اين خصوص بايد از چند تكه يا يك آيينه تكي و زيبا براي تزئين ديوار استفاده كنيد و اجازه دهيد اطراف آن خالي بماند. استفاده از آيينه هاي دكوراتيو جذابيت بسياري براي يك ديوار خالي و كسل كننده خواهد داشت.

نكته اي كه در اين خصوص بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه هنگام آويختن تابلو حتما آن را وسط بگذاريد، يعني به يك اندازه از بالا و پايين فاصله داشته باشد، بلكه هر شيء تزئيني كه روي ديوار نصب مي شود در يك خط قرار بگيرد. بدين صورت كه فرد براي نگاه كردن نه سر را پايين آورده و نه بالا ببرد؛ پس اگر مبلمان يا وسيله اي داريد كه جلوي خط ديد شما را مي گيرد آن را جابجا كنيد، يا اگر ديوار موردنظرتان پشت مبل يا پشتي بلند قرار دارد شايد بهتر است براي دكوراسيون ديوار از روشي ديگر به جاي آويختن تابلو استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : شيشه بري سيار در تهران


استفاده از دو شي يك شكل:
در ارائه قبلي از يك تابلوي بزرگ استفاده شد، اما درصورتي كه شما ديوار بزرگي در دست داريد مي توانيد از دو تابلوي يك شكل يا يك تابلو دوتكه استفاده كنيد. علاوه بر اين موارد استفاده از دو آيينه يك شكل هم موردي ندارد.

توجه داشته باشيد كه اگر از دو تابلوي هنري استفاده مي كنيد بايد به هم ربط داشته باشند و ساختاري يك شكل را شامل شوند.

استفاده از دو تابلو كه يك داستان را بيان مي كنند بهتر از تابلوهايي نامرتبط هستند.
استفاده از چند قاب كنار هم:
در صورتي كه ديوار بزرگي نداريد كه قدرتي براي مانور نخواهيد داشت پس مي توانيد براي دكوراسيون ديوارها از چند تابلو يك شكل در سايزهاي مختلف استفاده كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه نبايد به شكل پراكنده باشند بلكه كاملا نزديك به هم قرار دهيد. در چنين مواقعي بايد توجه داشته باشيد كه تابلوها در مركز ديوار قرار بگيرند، يعني تا حد زيادي بايد فاصله سمت راست و چپ تابلوها با همديگر يكسان بوده يا حداقل وقتي نگاه مي كنيد نامتعادل به نظر نرسند. در صورتي كه از تابلوهاي بزرگ و كوچك استفاده مي كنيد همگي بايد در يك خط قرار داشته باشند تا به شكل مجموعه نمايش داده شوند.

قاب هاي نزديك به هم براي دكور كردن ديوارهاي كوچك بسيار مناسب خواهند بود.
استفاده از يك گالري عكس به روي ديوار:
مانند روش قبلي اين مرتبه مي توانيد از تعدادي نقاشي يا عكس روي ديوار استفاده كنيد، اما اين مرتبه نيازي نيست نگران فاصله بسيار متناسب باشيد. در صورتي كه تمايل دارد از تصاوير زياد در اتاق استفاده كنيد آنها را با دقت و ظرافت روي ديوار نصب كرده و كل ديوار را با استفاده از آنها بپوشانيد.

گاهي افراد ترجيح مي دهند اين تكنيك را با قاب عكس هاي خود و خانواده انجام دهند تا هميشه خاطرات روزهاي شيرين را با خود مرور كنند.

براي داشتن يك گالري عكس روي ديوار مي توانيد هر تعداد قاب عكسي كه دوست داريد را به شكل پراكنده رو ديوار نصب كنيد.
استفاده از قفسه به روي ديوار:
طاقچه يا قفسه مي تواند ايده اي خلاقانه براي دكوراسيون ديوار باشد، در صورتي كه فضايي كافي براي كتابخانه داخل اتاق نداريد و دوست داريد كتاب ها را به نمايش بگذاريد مي توانيد از اين قفسه ديواري بعنوان كتابخانه استفاده كنيد. از طرفي يك طاقچه چوبي زيبا محل مناسبي براي قرار دادن گلدان يا اشياء تزئيني مي باشد.

قفسه‌ها مي‌توانند محل قرار گرفتن كتاب‌ها يا اشيا تزييني شما باشند بنابراين هم كاربردي خواهند بود هم زيبا.
استفاده از رنگ براي ديوارها يا يك طرح هنري روي ديوار:
يكي از ساده ترين روش هاي براي ساختن ديواري زيبا كه بتواند كانون توجه ورودي باشد؛ استفاده از يك رنگ زيبا و متفاوت نسبت به ساير ديوارها مي باشد. اين نكته در مواقعي كه شما امكان نصب تابلو روي ديوار را نداريد اما در عين حال تمايل داريد ديوار خالي نباشد بسيار كاربردي خواهد بود. حتي اگر رنگ زدن برايتان بسيار ساده و يكنواخت است مي توانيد يك طرح را هم اضافه كنيد، مثلا طرحي هنري روي ديوار بكشيد.
عناصر مهم در دكوراسيون داخلي منزل:
بعد از شناسايي سبك هاي مختلف در دكوراسيون منازل؛ سحال بايد عناصر مهم را هم در طراحي داخلي بشناسيم. اين عناصر تقريبا در همه سبك ها به اشكال مختلف ديده مي شوند و از المان هاي اساسي محسوب مي شوند. اين عناصر مهم شامل موارد زير مي باشند:

فضا:
همانطور كه مي دانيد فضا همه آن مكاني است كه ما در آن زندگي مي كنيم همچنين تجهيزات و لوازم ما در آن وجود دارند.

خط:
در دكوراسيون و طراحي سه خط وجود دارند كه شامل؛ افقي، عمودي و اريب مي شوند. اين خطوط مي توانند اشكال را بسازند.

شكل:
اشكال هندسي از تركيب خطوط به وجود مي آيند و نقش اساسي در دكوراسيون منازل خواهند داشت.

رنگ:
زندگي بدون وجود رنگ ها هيچ معنايي ندارد به همين دليل يكي از عناصر اساسي در طراجي دكوراسيون رنگ ها هستند.

نور:
هر چيزي كه در دنيا وجود دارد حتي رنگ ها بدون وجود نور ديده نمي شوند پس به هر شكلي كه مناسب مي باشد بايد نورپردازي صورت بگيرد.

بافت و الگو:
شما در برخي قسمت هاي خانه مانند ديوارپوش‌ها از بافت يا الگوها استفاده مي كنيد. بافت نحوه نمايش و لمس‌شدن يك سطح را نشان مي‌دهد و الگو هم همان طرحي است كه به عنوان مثال روي كاغذي ديواري مي‌بينيد.

 

منبع : خبر فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۵:۰۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)