اخبار شیشه بری اخبار شیشه بری .

اخبار شیشه بری

با نرده چوبی و پله چوبی دکوراسیون خود را متحول کنید!

یک راه پله چوبی و نرده چوبی در کنار آن می توانند به کلی فضای دکوراسیون داخلی شما را تغییر دهند. با ما همراه باشید تا در این مقاله ویژگی ها و نکاتی را راجع به این اجزای دکوراسیون داخلی را با شما به اشتراک بگذاریم.

پله چوبی ویژگی ها و مزایا
در ابتدا با راه پله چوبی شروع می کنیم.این نوع از راه پله ها بسیار خوش ساخت، زیبا و مقاوم هستند و از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند.

راه پله چوبی دوام بالایی دارد و با یک بار ساخت آن می توان تا سالیان سال بدون فرسودگی و خرابی از آن استفاده کرد.قیمت پله چوبی به صرفه است و همچنین به نسبت راه پله های شیشه ای، آلمینیومی و ... نصب راحت تری دارد و در هنگام ساخت آن زباله های زیادی تولید نمی شود.

یک پله چوبی دوبلکس می تواند گزینه ای عالی برای خانه های دو طبقه باشد.این راه پله وظیفه اتصال دو طبقه به هم را دارد و با زیبایی بصری خود جلوه ای با شکوه به خانه های دوبلکس می بخشد.

نگهداری و مراقبت از پله های ساخته شده از چوب بسیار راحت بوده و نیاز به مراقبت زیادی ندارند و در صورت کثیف شدن می توان با یک پارچه تمیز و مواد شوینده به راحتی آن را از کثیفی ها پاک کرد.

به دلیل انعطاف پذیری قابل قبول چوب، می توان ان را در طرح ها و ابعا مختلف تولید اجرا کرد.طرح هایی مانند:

پله چوبی گرد
پله چوبی دوبلکس
پله چوبی مستقیم
پله چوبی معلق
راه پله منحنی
و...
در مکان های با فضای کم از پله چوبی گرد می توان استفاده کرد که به دور یک محور اصلی می چرخد و فضای کمی را اشغال می کند. در فضا های بزرگتر می توان از راه پله منحنی استفاده کرد که فضای بیشتری اشغال می کند و با شیب کم تری به سمت راست یا چپ می چرخد.

همانطور که گفته شد راه پله چوبی را می توان در طرح های زیادی تولید و اجرا کرد و سلیقه شخصی و مکان مورد نظر تعیین کننده نوع و طرح راه پله چوبی می باشد.

وجود انواع چوب نیز از دیگر ویژگی های پله چوبی می باشد. در ساخت پله چوبی می توان از چوب روسی و چوب راش و حتی ام دی اف و... استفاده کرد.در ساخت پله چوبی باید تعداد کف پله نسبت به ارتفاع محاسبه و تعیین شود.اندازه و ابعاد کف پله چوبی نیز باید نسبت به طرح مورد نظر و ابعاد استاندارد مشخص شود.

نرده چوبی ویژگی ها و مزایا
استفاده از نرده چوبی نیز به دلیل طرح خاص و رنگ های گرم ان می تواند فضای دکوراسیون شما را متحول کند. همانطور که گفته شد چوب عنصری منعطف و خوشکار است می توان پایه نرده چوبی را در طرح ها و ابعاد مختلفی تولید و اجراکرد.

پایه نرده خراطی، از انواع نرده چوبی است که با کمک دستگاه خراطی و هنر استاد کار تبدیل به یک محصول بسیار زیبا و ارزشمند شده است.

بیشتر بخوانید : شیشه بری درتهران

اکثرا از رنگ قهوه ای و تیره بری رنگ آمیزی نرده چوبی استفاده می شود اما پایه نرده چوبی سفید رنگ نیز در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و در دکوراسیون داخلی و با ترکیب با یک را پله چوبی مدرن می تواند فضای دکوراسیون داخلی را به کلی متحول کند!

در صورت آسیب دیدگی پایه نرده ساخته شده از چوب، می توان به راحتی آن را تعمیر، ترمیم و یا تعویض کرد و دردسر کم تری نسبت به سایر انواع نرده های راه پله دارد.

نرده چوبی از مقاومت خوبی برخوردار است و طول عمر بالا، از ویژگی های بارز آن می باشد.

قیمت نرده چوبی در مقایسه با سایر انواع نرده ها و به نسبت زیبایی،طول عمر و ایمنی بسیار به صرفه می باشد.

نرده ساخته شده از چوب نه تنها زیبا است بلکه کاربرد اصلی آن ایجاد امنیت در راه پله است که با استفاده از ابعاد استاندار و فاصله معقول، این کار را نیز به خوبی انجام می دهد.

نرده چوبی صرفا محدود به راه پله نیست و میتوان از نرده چوبی تراس و بالکن نیز برای حفظ ایمنی و زیبایی بخشی به دکوراسیون بهره برد.

جمع بندی
استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی سبکی است که از سالیان بسیار دور وجود داشته است ولی هنوز هم از سبک های محبوب می باشد و می تواند فضای خانه را متحول کند.

چوب عنصری از دل طبیعت است و به همین دلیل استفاده از آن باعث ایجاد احساس آرامش در خانه می شود.

چوب را می توان به خوبی خراطی و طراحی کرد و از آن به کار های زیبایی رسید.در این بین نرده چوبی و پله چوبی از موارد برجسته برای استفاده دردکوراسیون داخلی می باشند.

منبع : فردا نیوز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۱۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)