اخبار شيشه بري اخبار شيشه بري .

اخبار شيشه بري

چه پنجره دوجداره اي براي چه آب و هوايي مناسب است؟

چه پنجره دوجداره اي براي چه آب و هوايي مناسب است؟

پنجره دوجداره

فارنت

در صنعت ساختمان سازي و معماري استفاده از اشكال مختلف متريال و مصالح تا حدود زيادي به شرايط جوي و جغرافيايي بستگي دارد. همين تفاوت ها نيز موجب كارايي بيشتر در هر منطقه مي شود.

اين موضوع در صنعت طراحي و توليد پنجره نيز داراي اهميت بسيار زيادي است. زيرا پنجره مهم ترين امكان براي جابجايي نور و هوا در داخل و خارج ساختمان مي باشد.

با ما همراه باشيد تا در ادامه اين مطلب به بررسي مناسب ترين پنجره براي شرايط آب و هوايي مختلف بپردازيم.

دلايل تفاوت پنجره ها در مناطق مختلف
همانطور كه پيش تر به آن اشاره شد درب و پنجره ها اصلي ترين بخش در هر ساختمان براي تبادل نور و هوا هستند. بدين ترتيب گرما، سرما، باد، باران، نور و حتي تهويه هوا نيز توسط پنجره ها صورت مي گيرد.

به عنوان مثال در شهر هاي سردسير كه زمستان هايي سرد و پر بارش دارند، اتلاف انرژي بيشتر از طريق پنجره ها خواهد بود. همچنين هواي سرد نيز به واسطه پنجره ها وارد فضاي داخلي ساختمان مي شود.

از طرفي در مناطقي با آب و هواي بسيار گرم، تمام انرژي سرمايشي يا خنك سازي ايجاد شده در فضاي داخلي، از طريق پنجره ها به هدر مي رود.

بنابراين براي هر دو منطقه نياز به صرف انرژي بيشتري بوده كه نتيجه آن هم افزايش قابل توجه هزينه ها خواهد بود.

بهترين پنجره براي مناطق سردسير
بهترين پنجره براي مناطق سردسير
پنجره هاي دوجداره و سه جداره بهترين و مطلوب ترين انتخاب براي مناطق سردسير هستند. زيرا خاصيت عايق بندي بالا اين محصولات در برابر گرما و سرما، سبب جلوگيري از خروج گرما و ورود سرما به داخل ساختمان خواهد شد.

پنجره هاي يو پي وي سي ثابت و لولايي از بهترين انواع پروفيل براي شرايط آب و هوايي مناطق سردسير محسوب مي شوند.

توصيه مي شود در مناطق سردسير نوع كشويي پنجره يو پي وي سي مورد استفاده قرار گرفته نشوند، چرا كه اين محصول به دليل نوع باز و بسته شدن، از عايق بندي پايين تري برخوردار بوده و به هيچ عنوان مناسب مناطق سرد و كوهستاني نمي باشد.

بهترين پنجره براي مناطق گرم سير
از اصلي ترين خصوصيات مناطق گرم سير و كويري مي توان به تابستان هاي بسيار گرم و زمستان هاي به شدت سرد و خشك اشاره كرد.

در نتيجه براي اين گونه مناطق به پنجره اي با بازشويي راحت و مناسب جهت فصل گرما و عايق بندي حرفه اي براي روز هاي سرد و خشك سال نياز است.

با توجه به اين كه در سال هاي اخير به شدت شاهد آلودگي هوا و ريزگرد ها در شهر هاي مختلف كشور مخصوصا شهر هاي جنوبي و كويري همچون: اصفهان، اهواز و … بوده ايم، استفاده از پنجره هاي يو پي وي سي در چنين شرايط آب و هوايي مناسب ترين گزينه خواهد بود.

از بهترين انواع پنجره يو پي وي سي مي توان به پنجره هاي دو حالته هافمن و هوم لند اشاره كرد كه هم براي فصل هاي گرم سال كه نياز به چرخش هوا است مناسب بوده اند و هم براي روز هاي سرد سال داراي عايق بندي اصولي مي باشند.

براي مناطق گرم سيري از پنجره هاي دوجداره ديگري نظير: پنجره هاي كلنگي و پنجره هاي آكاردئوني نيز بدون هيچ محدوديتي مي توان استفاده كرد.

بهترين پنجره براي مناطق شرجي و باراني
بهترين پنجره براي مناطق شرجي و باراني
همانطور كه مي دانيد شهر هاي شمالي كشور در دسته مناطقي قرار دارند كه در اكثر روز هاي سال داراي آب و هوايي باراني بوده و در فصل هاي گرم سال به شدت شرجي هستند.

براي انتخاب پنجره مناسب در چنين مناطقي، اولويت با پنجره هاي ضد آب و داراي آبراه است.

با توجه به ضد آب و ضد زنگ بودن پنجره هاي يو پي وي سي، مي توان گفت كه اين محصولات عملكرد به مراتب بهتري نسبت به پنجره هاي آلومينيومي و آهني از خود نشان خواهند داد.

بنابراين در مناطق باراني و شرجي، جنس پنجره در اولويت قرار دارد.

همچنين در هنگام خريداري پنجره اطمينان حاصل كنيد كه پنجره داراي آبراه و يا شيار تخليه آب باشد. زيرا آب باران از طريق اين خروجي ها تخليه شده و هرگز به داخل پروفيل و يا فضاي داخل ساختمان نفوذ نخواهد كرد.

توصيه مي شود در صورت استفاده از پنجره هاي كشويي در مناطق باراني، حتما اين پنجره ها را به خوبي عايق بندي كنيد. زيرا پنجره هاي كشويي معمولا داراي عايق بندي ضعيف تري نسبت به محصولات مشابه خود دارند.

محدوديت استفاده از پنجره در مناطق مختلف
استفاده از پنجره هاي يو پي وي سي در شرايط آب و هوايي مختلف هيچ محدوديتي ندارد. تنها لازم است پيش از خريداري درب و پنجره از دانش كارشناسان اين حوزه در مورد شرايط مد نظر مانند: آب و هواي منطقه، قيمت پنجره دوجداره و … بهره مند شويد تا در نهايت بتوانيد مرغوب ترين پنجره يو پي وي سي و مطلوب ترين انتخاب را انجام دهيد.

پيشنهاد ما جايگزين كردن پنجره هاي يو پي وي سي با پنجره هاي آلومينيومي و آهني است. چرا كه اين محصولات در مقايسه با پنجره يو پي وي سي از عايق بندي ضعيف تري برخوردار هستند.

در نتيجه به مرور زمان سبب اتلاف انرژي و افزايش قابل توجه هزينه ها خواهند شد.

نكته حائز اهميت در مورد پنجره يو پي وي سي اين است كه اين سازه ها به دليل بكار گيري مواد اوليه بسيار با كيفيت در روند ساخت آن ها، داراي قيمت به مراتب بالا تري نسبت به ساير محصولات مشابه هستند، اما با توجه به ميزان حفظ انرژي توسط پنجره هاي يو پي وي سي اين هزينه در طولاني مدت به نفع شما خواهد بود.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ويژگي‌هاي فيزيكي شيشه

ويژگي‌هاي فيزيكي
همچنين ببينيد: فهرست ويژگي‌هاي فيزيكي شيشه

شيشه بري غرب تهران

ويكي‌پديا

ويژگي‌هاي نوري

مهم‌ترين دليل توليد شيشه ويژگي شفاف بودن آن در برابر طول موج‌هاي مرئي است. نقطهٔ مقابل شيشه مواد چندبلوري است كه نور مرئي را از خود عبور نمي‌دهند.[۹] سطح شيشه معمولاً هموار است چون هنگام تشكيل، مولكول‌هاي بسيار سرد شدهٔ مايع ديگر مجبور نيستند هندسهٔ بلورهاي سخت را به خود بگيرند بلكه نيروي كشش سطحي باعث شكل گرفتن آن‌ها مي‌شود و به صورت ميكروسكوپي سطحي هموار بدست مي‌آيد. اين ويژگي‌ها باعث شفافيت و درخشندگي شيشه مي‌شود و حتي در شيشه‌هاي رنگي (كه نور را جذب مي‌كنند) هم قابل مشاهده است.[۱۰]

 


شيشه اين توان را دارد تا نور را بشكند، آن را بازتاب كند و بدون اينكه نور دچار پراكندگي شود برپايهٔ نورشناسي هندسي آن را از خود بگذراند. اين ويژگي‌ها در ساخت عدسي و پنجره مورد نياز است. شيشه‌هاي معمولي ضريب شكستي نزديك به ۱٫۵ دارند. بر پايهٔ معادله‌هاي فرسنل، بازتاب يك ورق شيشه در محيط معمولي و در هوا، نزديك به ۴٪ در يكاي سطح است و گذر نور از آن براي يك جزء (دو روي سطح) نزديك به ۹۰٪ است. كاربرد ديگر شيشه در الكترونيك نوري است براي نمونه فيبر نوري.

ديگر ويژگي‌ها
در فرايند توليد شيشهٔ سيليسي اين امكان وجود دارد كه آن را مذاب كرد، در قالب ريخت و دوباره از قالب بيرون آورد و از هندسهٔ صاف و ساده تا شكل‌هاي پيچيده به آن بخشيد. محصول نهايي شكننده و آسيب‌پذير خواهد بود مگر اينكه لايه لايه بر روي آن كارهاي ويژه صورت گيرد. اما به هر حال ماندگاري شيشه در بيشتر شرايط بسيار بالا است، بسيار آهسته دچار خوردگي و فرسايش مي‌شود و در برابر واكنش‌هاي آب و حمله‌هاي شيميايي پايدار است به همين دليل مناسب‌ترين گزينه براي نگهدارنده‌هاي مواد شيميايي و خوراكي است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۷:۳۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ساخت نمونه آيينه‌شمعدان صفوي‌قاجاري در پژوهشكده هنرهاي سنتي

ساخت نمونه آيينه‌شمعدان صفوي‌قاجاري در پژوهشكده هنرهاي سنتي

شيشه بري

ميراث آريا

در راستاي حفظ، احيا و اشاعه هنرهاي سنتي ايران، آيينه‌شمعدان تلفيقي از هنر معرق زمينه چوب و مشبك فلز كه مرز بين دو تاريخ صفوي و قاجار است توسط افسانه اسليمي هنرمند كارگاه منبت و معرق پژوهشكده هنر هاي سنتي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري ساخته شد.


۰

ساخت نمونه آيينه‌شمعدان صفوي‌قاجاري در پژوهشكده هنرهاي سنتي
به گزارش ميراث آريا به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، سيد عبدالمجيد شريف زاده رييس پژوهشكده هنرهاي سنتي با اعلام اين خبر گفت: «طرح اين آيينه و شمعدان ها ختايي واسليمي با برداشتي ازهنر تذهيب است.»

 


او با بيان اينكه چوبهاي مصرفي اين طرح كيكم، عناب ، گردو ،كرات ، ازاد و اقاقيا است افزود: «طرح كار شده متعلق به دوره صفوي است ولي اين آيينه و شمعدان در دوران قاجار در كنار هم ديده شده و از اين رو مرز بين دو تاريخ صفوي و قاجار است.»

 


شريف زاده با اشاره به اينكه هنرهاي بومي و سنتي بر باور ، حفظ ، احياء و خلاقيت در رشته هنرهاي سنتي با رويكرد زيبا شناسانه و كاربردي استوار است تصريح كرد: «تلفيق و ساخت اين اثر در جهت نو آوري و يادآوري تاثيرات متقابل هنرها است.»

 


رييس پژوهشكده هنرهاي سنتي پژوهشگاه افزود: «آيينه ، تاج خورشيدي و تلئلو فلز برنج و مس اين آيينه و شمعدان را به مجموعه اي از نور تبديل كرده است.»

 


او گفت: «تلفيق چوب و فلز از اركان شاخص اين كاراست كه از سال ۱۳۷۲در اكثر كارهاي افسانه اسليمي ديده شده اما در اين اثر فلز مشبك و معرق چوب بر هم كنش و تأثيرات زيبايي شناسانه ازتلفيق را نمايش داده است.»

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)