اخبار شیشه بری اخبار شیشه بری .

اخبار شیشه بری

میز اداری را به چه وسایلی دکور کنیم؟

میز اداری را به چه وسایلی دکور کنیم؟
تغییر دکوراسیون میز کار یا دفتر کار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان با استفاده از آن انگیزه را بالا برد. فضاهای کاری باید به شکل ایده آل برای ما الهام بخش باشند و انگیزه را افزایش دهند تا بتوانیم بهترین کارایی را از خود داشته باشیم. در بیشتر اوقات وقتی درگیر کار می‌شویم، میز ممکن است که نامرتب شود یا فضایی که در آن قرار دارید نامرتب و بی نظم به نظر برسد و در نهایت فرد ممکن است که به دنبال فضای دیگری مانند مبل یا تخت باشد تا بتواند فضای بهتری را در اختیار داشته باشد. اگر برای ایجاد فضای کاری رویاهای خود به ایده‌های تازه‌ای نیاز دارید ما می‌خواهیم برخی از این ایده‌ها را به شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید میز اداری را با وسایل بسیار خوبی دکور کنید. راهکارهای متفاوتی وجود دارد و ما سعی می‌کنیم تا بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.


مقالات دیگر: بهترین شیشه بری در تهران
نمای بهتر میز اداری را با تزیین دیوار 
یکی از راهکارهای بسیار خوب این است که دیوارها را تزیین کنید. می‌توانید با استفاده از چند قاب عکس یا نقل قول‌های انگیزشی و برخی از شکل‌هایی که با استفاده از وسایل مختلف ایجاد می‌شوند، الگوهای بسیار خوبی را روی دیوار ایجاد کنید تا بتوانید دیوارها را آن‌گونه که می‌خواهید تزیین کنید. مطمئناً داشتن دیوارهایی زیبا و تزیین شده می‌تواند بسیار بهتر از دیوار ساده باشد.

از یک سبد استفاده کنید
در بسیاری از موارد ممکن است که به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز داشته باشید که برای این منظور می‌توانید از یک سبد در کنار میز خود بهره ببرید تا با استفاده از آن فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و کاغذها و وسایل دیگر را به بهترین شکل ممکن روی این سبد طبقه بندی کنید. در حال حاضر می‌توانید مدل‌های مختلفی از این سبدها را تهیه کنید و در کنار میز خود قرار دهید و با توجه به سلیقه خودتان بهترین دکوراسیون را در اختیار داشته باشید.

قرار دادن تنقلات مورد علاقه در شیشه
داشتن تنقلات روی میز کاری خود و همچنین استفاده کردن از آن‌ها شاید مزیت‌های بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. هم می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده بسیار خوب و خوش‌حال کننده استفاده کنید و هم اینکه ظاهر زیبایی را به میز خود می‌بخشید و می‌توانید از آن استفاده کنید.

از پد موس استفاده کنید
پد موس یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که می‌توان از آن بهره برد. ولی در کنار اینکه کارایی مناسب خود را دارد می‌تواند زیبایی بیشتری را به میز اداری شما ببخشد و بدین ترتیب از مزیت‌های بیشتر آن استفاده کنید. در رجا نیوز کمی بیشتر توضیح را بخوانید.

استفاده از گل‌های خشک شده
یکی از بهترین شیوه‌ها این است که از گل‌های خشک شده استفاده کنید. بر خلاف تصور شما گل‌های خشک شده هم می‌توانند روی میز شما قرار بگیرند. هر چند که می‌توانید از گل‌های طبیعی نیز استفاده کنید. منتها با استفاده از گل‌های خشک شده می‌توانید زیبایی را به میز خود اضافه کنید. شما می‌توانید از دسته گل‌های خشک شده استفاده کنید که به شکل‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌گیرند و بدون اینکه ظاهر اولیه خود را از دست دهند می‌توانند زیبایی میز کار شما را چندین برابر کند.

خریدار فرش در تهران

از تخته‌های گیره‌ای استفاده کنید
در بسیاری از اوقات ممکن است که به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز داشته باشید اما میز شما آن فضا را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. در چنین شرایطی می‌توانید از تخته‌های گیره‌ای استفاده کنید که به راحتی می‌توانید وسایلی را درون آن قرار دهید. این‌ها می‌توانند متفاوت باشند و با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توان بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید. همچنین، بسیاری از این تخته‌ها استفاده می‌کنند و در آن‌ها عکس‌ها، زیورآلات مختلف و بسیاری از وسایل دیگر را قرار می‌دهند تا بدین ترتیب فضای بسیار زیبایی را در اختیار داشته باشند.

از میزهای اداری شیک استفاده کنید
یکی از موضوعاتی که شاید در ابتدای راه باید بیشتر به آن توجه شود این است که از میزهای اداری شیک و زیبا استفاده شود. در بسیاری از طرح‌هایی که کار می‌شوند طرح‌های زیبایی به کار برده می‌شود تا به شما کمک کند که بهترین فضا را در اختیار داشته باشید. در ابتدا می‌توانید از این طرح ‌ها استفاده کنید تا در تمامی طول فعالیت خود بتوانید میز اداری بسیار خوبی را در اختیار داشته باشید.
هزینه‌ها را مدیریت کنید
در کنار تمامی وسایلی که معرفی کردیم بهتر است به این نکته دقت کنید که هزینه‌ها را مدیریت کنید و سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که دارید از وسایل مختلف استفاده کنید. بسیاری از افراد به این نکته توجهی ندارند و از وسایل زیادی استفاده می‌کنند که بدین ترتیب هم هزینه‌های خود را افزایش می‌دهند و هم نمی‌توانند فضای زیادی را روی میز در اختیار داشته باشند. پس سعی کنید در کنار وسایل مختلفی که قرار می‌دهید، زیاده روی نکنید و فضای کاری خوبی را برای خود باقی بگذارید که در حین کار با مشکل مواجه نشوید.

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید میز اداری
بهتر است گریزی هم به این موضوع بزنیم که از چه مرجعی می‌توانید اقدام به خرید میز اداری بسیار خوب کنید. شما می‌توانید از طریق فروشگاه‌های بسیار خوب زیادی که وجود دارد اقدام به خرید این محصولات کنید اما ما می‌خواهیم فروشگاه اینترنتی ایرانیان چوب را به شما معرفی کنیم که یکی از بهترین‌ها در زمینه فروش مبلمان اداری است و می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین محصولات را در اختیار داشته باشید. کافی است تا همین حالا به این فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید و از تمامی خدمات آن استفاده کنید.

جمع بندی
ایرانیان چوب یکی از بهترین‌ها در زمینه فروش مبلمان اداری است و خدمات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ایرانیان چوب با هدف کمک به مشتریان خود خدمت مشاوره رایگان را برای آن‌ها در نظر گرفته که می‌توانند به راحتی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنند و از تجربیات آن‌ها برای خریدی مطمئن استفاده کنند. شما هم می‌توانید از تمامی این خدمات استفاده کنید، کافی است تا همین حالا به وب سایت فروشگاه اینترنتی ایرانیان چوب مراجعه کنید.

 


منبع: https://www.fardanews.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۰۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۹۰ درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:
۹۰ درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
زنجان-مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و در این میان کشاورزان در آبیاری مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سرمستی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان زنجان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ابراز داشت: کشاورزان در آبیاری مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: تولید در گرو آب پایدار است و دولت در تلاش است این موضوع را با فرهنگ سازی و احداث گلخانه‌ها و کشت‌های صنعتی محقق کند.

سرمستی تاکید کرد این کار تنها با همراهی، همت و کمک مردم به خصوص کشاورزان و بهره برداران استان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بخشی از مناطق استان به دلیل بی‌توجهی بهره برداران، آب چاه‌ها به سمتی شوری رفته است، ابراز داشت: این موضوع موجب پائین آمدن کیفیت آب شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: رعایت الگوی کشت و مصرف از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب است.

مقالات دیگر: شیشه سکوریت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۶:۴۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چقدر پیر شدی؟ این سؤال آینه‌هاست

معرفی شاعر
چقدر پیر شدی؟ این سؤال آینه‌هاست
هروز آورزمان
متولد 1350 خورشیدی تهران، از شاعران جوان و خوش‌ذوق و قریحه. از بین قالب‌های شعری علاقه‌ زیادی به غزل‌های عاشقانه دارد و در این دوران که شعرهای ضعیف به وفور در دسترس است کتاب «میوه ممنوع» آورزمان کلامی شنیدنی برای گفتن دارد.
مقالات دیگر: آینه دکوراتیو
قالیشویی تر و تمیز
غزل‌های او رنگ سبک هندی (اصفهانی) دارند و زبان او در این غزل‌ها قابل‌فهم و زلال است. همچنین وی، قالب رباعی را هم جدی گرفته و در هر دو قالب، زیبا می‌سراید. او اکنون به تدریس زبان و ادبیات فارسی در تهران مشغول است.

تمام هستی رودی به عکس ماه گذشت
تو دور بودی و هر لحظه‌ام تباه گذشت

نمی‌توانستم از تو دست بردارم
اگرچه زندگی‌ام غرق اشتباه گذشت

چقدر پیر شدی؟ این سؤال آینه‌هاست
دچار عشق تو بودم که سال و ماه گذشت

گذر نکرد به جز تو کسی به چشمانم
ولی دروغ چرا گریه گاه گاه گذشت

حدیث کولی و کوچ است لذت این عشق
که خود نیامده در دل - خدا گواه - گذشت

شکست خوردم و رفتی ولی نمی‌دانی
چه لحظه‌ها که بر این شاه بی‌سپاه گذشت
******
یکی بیاید و در من کمی بهار بریزد
یکی دو پنجره در چشمم انتظار بریزد

یکی بیاید و در خانه‌ام غزل بتراود
درون آینه مضمون شاهکار بریزد

مرا دوباره بخواند از آن قصیده‌ی موهاش
به روی شانه‌ی خود شعر تابدار بریزد

کجاست او که بیاید کنار من بنشیند
به روی دلهره‌ام یک بغل قرار بریزد

دلم گرفته از این حبس، این سیاهیِ هر سو
یکی تو را به خدا نقشه‌ی فرار بریزد

شراب قسمت من نیست دست کم به گلویم
یکی بیاید و یک جرعه زهرمار بریزد

من از دیار شما می‌روم دریغ کسی نیست
کسی که کاسه‌ی آبی پیِ سوار بریزد؟

دلم شکسته شبیه پلی که آخر عمری
نشسته است که با سوت یک قطار بریزد
****

یک شب برایش تا سحر «گلپونه‌ها» خواندم
تنها به لبخندی مرا دیوانه می‌دانست

فردای آن شب رفت فهمیدم که معنای
«من مانده‌ام تنهای تنها» را نمی‌دانست
مبنع : هورگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۴۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

عکاسی مادر و نوزاد و کودک

عکاسی مادر و نوزاد و کودک
سالهاست متوجه شدم برای عکاسی اصلا به دکور و ابزار گران قیمت نیازی نیست. زیباترین و خاص ترین متریال‌ها در وجود هر آدمی در دسترس هست. فقط باید کشف بشه و همون عکاسی بشه.
از درب استودیو همیشه سبز که اومد تو کمی مضطرب بنظر میرسید. دعوتش کردم بنشینه، چای بنوشه و از خودش پذیرایی کنه. همین چند دقیقه رو فرصت دارم که با آدمی که تا چند لحظه پیش غریبه‌ای بیش نبوده و الان مهمون استودیو شده، آشنا بشم. ازش از سن بارداری پرسیدم و تبریک گفتم که خواسته این روزا رو برای خودش ثبت کنه. اما به من گفت از بس همه اصرار کردن اومدم و دلم نمیخواست بیام. پرسیدم چرا؟ با اشاره ای به شکم بالا اومده و زیباش بهم گفت آخه خیلی چاق شدم و ورم دارم.

ما زنها خالقیم. خالق بسیاری از زیبایی‌ها و برتر از اون خالق یک انسان. برای خلق کردن هم مسلما روح و روان و هورمون و بدنمون احتیاج به تغییر شکل موقت داره که اتفاقا بسیار هم زیباست.

اجازه دادم این راحتی که با من حس کرده بود و میتونست از نگرانی و ناراحتیهاش پیش من صحبت کنه ادامه پیدا کنه ولی همچنان که حرف میزد متوجه شدم چقدر نمناکی چشماش اونو جذاب‌تر کرده. فرم انگشتهاش بسیار زیبا بود بخصوص وقتی هر از گاهی دستشو روی شکمش میگذاشت. نفسهاش که بخاطر بارداری کوتاه شده بود منو یاد قصه‌های عاشقانه و نفس بُر مینداخت. انگار که صفحاتی از یک رمان عاشقانه جلو روم نشسته. خودش اصلا حواسش به این جزییات جذاب و دلربا و فریبنده نبود. اما من سالهاست از پشت لنز دوربین، عادت کردم فقط زیبایی‌ها رو ببینم و با ثبت همون لحظه اونو به بقیه هم نشون بدم.
شیشه بری نزدیک من

اغلب ما آدمها بصورت غریزی تمایل داریم وقتی عکسها رو نگاه میکنیم، عیب خودمون رو ببینیم ولی حسن دیگران. من اما، وظیفه خودم میدونم که به همه آموزش خوب دیدن بدم. اینکه حسن خودشونو رو ببینن و ممنون باشن از اینکه در دنیا فقط یدونه از اونها وجود داره.
روز دیگری، پدرمادری مهمان ما بودن که دوقلو داشتن. برای قالبگیری از دست و پای فرزندشون اومده بودن و قرار بود در باکس تندیس یک فریم عکس هم گذاشته بشه. اما نوزادا اون روز اصلا همکاری نمیکردن. پدر مادر خسته و درمونده بنظر میرسیدن. اعتراف میکردن که مدتیه اصلا نخوابیدن. بغل کردن نوزادا تو این شرایط اصلا کارساز نبود. انرژیشون تحلیل رفته بود و آرامشی براشون نمونده بود که بتونن به بچه‌هاشون منتقل کنن. من و همکارم هرکدوم یکی از بچه‌ها رو گرفتیم، چند تا شمع روشن کردیم و موسیقی ملایم گذاشتیم و آبنمای داخل استودیو رو روشن کردیم و به مامان بابا اطمینان دادیم که اصلا اشکال نداره اگه زمان بیشتری لازم باشه. وقت گذاشته بودن، اومده بودن و واقعا حیف بود اگه دست خالی میرفتن. از طرفی آرامش بچه‌ها اولویت بالاتری داشت. پدر خوابش برد. مادر میخواست بیدارش کنه که ازش خواهش کردم اینکارو نکنه. حتی بهش کفتم خودت هم چشماتو ببند و چندتا نفس عمیق بکش.

اون روز، کاری که طبق معمول میشد نیم ساعته تموم بشه ۳ ساعت طول کشید ولی برای خودم ارزششو داشت. وقتی موقع خدافظی بهم گفت چقدر اینجا آرامشبخشه برای من کافی بود که بدونم استودیو همیشه سبز واقعا خونه سبزی هست که میتونه حس آرامش در منزل رو القا کنه. برای دیدن نمونه های کوچکی از تجربیات نوزادان استودیو میتونین به این لینک مراجعه کنید.
سالهاست متوجه شدم برای عکاسی اصلا به دکور و ابزار گران قیمت نیازی نیست. زیباترین و خاص ترین متریال‌ها در وجود هر آدمی در دسترس هست. فقط باید کشف بشه و همون عکاسی بشه.

مادر باردار حتی نفسش برامون رحمته. وقتی نوزادی رو به ما میدن برای عکاسی یعنی باارزش ترین دارایی زندگیشون رو به امانت به آغوش ما میسپرن. باور کردنی نیست که نوزاد ۶ هفته‌ای رو میشه به چشماش نگاه کنی و از ته دل بهش بگی دوستت دارم و اون میفهمه و لبخند میزنه. بچه‌ها میفهمن، درک میکنن، انرژیا رو میگیرن و خیلی مهمه قبل از ورودشون تمام انرژیای بد و تلخ و استرس زا رو از خودمون دور کرده باشیم و فرکانس محیط رو بالا ببریم و آماده کنیم که مهمونامون دمی آسایش داشته باشن.

تجربه سالها بودن در کنار افراد و بخصوص زنها، تجربیات مختلف زندگی خودم در محیط‌های مختلف اجتماعی و آمیختنشون با عکاسی از من زن دیگری بوجود آورد. اعتماد بنفسی که در جامعه و مجلات مد، مرتب القا میشد که برای زیباتر دیده شدن به هیکل تراشیده، پوست بدون خط و خال و انواع لوازم و ابزار برای چیدمان و جلوه عکس لازمه، خدشه دار شده بود، کم‌کم خودشو پیدا کرد.

دختر زیبایی رو به خاطر میارم که شکسته شدن بازوی دستش و جراحی وسیعی که داشت رد بزرگی از اون خاطره و رنج رو برای ابد روی بازوش گذاشته بود اما عشق، درست از لابلای همون آثار بخیه به روحش رخنه کرده بود و چرا این حس زیبا و این نشان باید از دید محو میشد؟

هیچکس شاید به شما نگفته باشه که خال روی گونه ای که داری چقدر زیباست و چقدر جذاب ترت کرده. فقط چون میلیونها نفر خال ندارند به خودشون اجازه میدن درباره موهبتی که به ما هدیه شده اظهار نظر کنن. به عنوان یک زن، روزی‌ که از کک و مک های زنی که تازه مادر شده بود عکاسی میکردم، بی اغراق آرزو میکردم ای کاش کک و مک داشتم. زن زیباست و ذاتا زیبایی رو دوست داره و اگه بتونی به روح لطیفش دست پیدا کنی یقینا به باور میرسی که چقدر شکوه و عظمت در یک جسم به رایگان قرار داده شده و فقط‌ کافیه عینکی که جامعه از بچگی، بیرحمانه مقابل چشمان ما قرار میده برای اینکه همه رو یک شکل و یک اندازه نشون بده، برداریم. تمام هدف استودیو همیشه سبز دقیقا همینه که به زنها یادآوری کنیم زیبان و آزاده و زنجیر رو باور نکنن.

استودیو همیشه سبز

جردن- یزدان پناه

www.evergreen-photostudio.com

۰۹۱۲-۱۴۸۴۵۰۴ • ۰۹۳۶-۱۴۸۴۵۰۴

منبع: بامردم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۴:۴۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آیا آینه‌ها به ما دروغ می‌گویند؟

آیا آینه‌ها به ما دروغ می‌گویند؟
اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد احساس خوبی نسبت به عکس‌های سلفی دسته جمعی خود و آنچه در آینه می‌بینید، ندارید، این مطلب را از دست ندهید.
معمولا بزرگترین ترس بعد از یک مهمانی طوفانی و شلوغ، اینکه چه چیزی گفته‌اید و در حال حاضر از گفتن آن پشیمانید، نیست، بلکه این است که در عکس‌های تگ شده دوستان خود چگونه به نظر می‌رسید. اگر چه هنگام ترک خانه چهره شما نمره ۱۰ داشته، اما در سلفی‌های دسته جمعی نمره ۵ به خود می‌دهید، در این حالت است که متعجبانه از خود می‌پرسید: «چرا من در عکس‌ها متفاوت به نظر می‌رسم؟ چرا با عکس‌هایم فرق دارم؟»

این پدیده عجیبی است که به لطف سلفی‌ها، آینه‌ها را نزد افراد زیر سوال می برند. آیا تصاویر ما «واقعی» بوده یا بازتاب ما هستند؟ این همه مدت آینه‌ها به ما دروغ گفته‌اند؟

پاسخ به این سوالات کمی دشوار است، اما خبر خوب این است که به احتمال زیاد آن موجودی که در عکس‌های سلفی به شما خیره شده، خود واقعی شما نیست، اما آینه هم چندان با شما صادق نبوده است. یک تفکیک علمی ممکن است بتواند چرایی این موضوع را برایتان شرح دهد.

آینه تنها انعکاسی از شماست نه خود واقعیتان

اگرچه آن تصویری که صبح هنگام مسواک زدن در آینه به ما خیره شده، آشناترین چهره باشد، اما خود واقعی ما نیست، بلکه انعکاسی از ماست. از آنجایی که ما به دیدن نسخه معکوس خودمان عادت کرده‌ایم، دیدن این که چگونه در تصاویر به نظر می‌رسیم می‌تواند ناراحت کننده باشد و اگر از چهره‌ای کاملا متقارن برخوردار نباشیم، نسخه معکوس می‌تواند حتی بدتر باشد.

پاملا راتلج، مدیر یک مرکز روانشناسی گفت: «ما همواره در حال تماشای خود در آینه هستیم؛ هنگام مسواک زدن، هنگام اصلاح و ...». نگاه کردن به خود در آینه به یک برداشت قطعی تبدیل می‌شود؛ شما این آشنایی را دارید و این آشنایی منجر به علاقه می‌شود، یعنی به این ترتیب ترجیحتان درباره چهره خود را این گونه می‌سازید.

دانشمندان این پدیده را اثر «قرار گرفتن در معرض صرف یا اصل آشنایی» می‌نامند. بر اساس این رفتار که توسط رابرت زایونک روانشناس تعریف شده، افراد نسبت به چیز‌هایی که با آن‌ها آشنایی بیشتری دارند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند؛ بنابراین، هنگامی که نسخه‌ای از خود را در عکس‌های سلفی مشاهده می‌کنیم، بلافاصله از آن متنفر شده و یا حتی آن را عجیب می‌دانیم، زیرا برخلاف چیزی است که به آن عادت کرده‌ایم،  به طرز عجیبی ما از نظر روانشناسی تمایل داریم در آینه بهتر به نظر برسیم، حتی اگر در عکس‌ها بهتر باشیم.

لنز دوربین نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند

آیا این که بازتاب شما همان خود واقعیتان نیست، به معنای این است که آن سلفی‌های زشت «خود واقعیتان» هستند؟ اگرچه آینه‌ها نسخه‌ای از فرد را نشان می‌دهند که عدم تقارن‌های او را کاهش می‌دهد، اما این باور که «تصاویر هرگز دروغ نمی‌گویند» نیز درست نیست. بیشتر افراد برای انتخاب عکسی که مناسب صفحه اینستاگرامشان باشد معمولا بیش از یک عکس آن هم از زوایای مختلف ثبت می‌کنند، اما ممکن است مشکل نه از زاویه بلکه از لنز دوربین باشد. به دلیل نزدیکی صورت شما به دوربین، لنز می‌تواند برخی از ویژگی‌ها را مخدوش کرده و آن‌ها را بزرگتر از آنچه در واقعیت هستند، نشان دهد؛ تصاویر همچنین تنها یک نسخه ۲ بعدی از شما را ارائه می‌دهند.

بسته به ویژگی‌هایتان، اگر صورت نرم و گردی دارید، عکس‌ها می‌توانند ویژگی‌های شما را تغییر داده و واقعیت چهره شما را بیشتر مخدوش کنند؛ به عنوان مثال، کوچکترین تغییر فاصله کانونی دوربین می‌تواند حتی عرض سر شما را تغییر دهد. هر چه دوربین شیک‌تر باشد، بهتر به تصویر نگاه خواهید کرد و از آنجایی که دوربین‌ها نسخه ۳ بعدی شما را نشان نمی‌دهند، تحریف واقعیت آسان‌تر است. مدل‌های حرفه‌ای این را برطرف کرده‌اند، به همین دلیل است که افراد می‌توانند تنها با اصلاح زوایای خود، جادوی عکس را به این شکل انجام دهند.

مقالات دیگر: شیشه بری شهرک غرب

فلاش دوربین هم می‌تواند در چهره شما تاثیر بگذارد

اگرچه نورپردازی خوب کلید همه عکس‌های جذاب است، یک فلاش تیز در واقع می‌تواند عکس شما را بسیار بدتر کند، به خصوص اگر در یک اتاق تاریک ثبت شده باشد. در واقع فلاش‌های تیز دوربین، می‌تواند چهره شما را ۷ سال پیرتر نشان دهد.

دوربین‌ها علاوه بر اینکه چهره شما را براق و چرب نشان می‌دهند، نمی‌توانند مانند چشم‌ها خود را با نور و تاریکی تطبیق دهند؛ دوربین‌ها تنها می‌توانند روی نقاط برجسته یا سایه‌ها تمرکز کنند و در برخی مواقع کاهش نور تنها کمی از حالت درخشندگی کمتر است. یک قانون کلی خوب این است که به جای آن از نور طبیعی یا فضای باز استفاده کنید.

لبخندتان نیز می‌تواند مقصر باشد

همه می‌دانند ژست گرفتن برای یک عکس ناخوشایند مثلا برای گواهینامه رانندگی یا گذرنامه چگونه است. عکس‌ها هرگز زیبا به نظر نمی‌رسند و به سختی شبیه لبخند‌های طبیعی ما هستند این در حالی است که وقتی در آینه به خود نگاه می‌کنیم، آرام و با اعتماد به نفس بوده و به احتمال زیاد لبخند می‌زنیم و طبیعی رفتار می‌کنیم.

اگر کسی هنگام عکس گرفتن فریاد زده و از شما بخواهد که کلمه «سیب» را بگویید، در شما احساس ناخوشایندی از یک ژست خودآگاه غیرفتوژنیک یا به عبارتی مصنوعی را ایجاد می‌کند که نتیجه آن ثبت عکسی متفاوت و غریبه با نسخه آینه‌ای خودتان است. بهتر است هنگام عکس گرفتن آرام باشید و سعی کنید روی چیز دیگری تمرکز کنید؛ این ناهنجاری تنش‌آمیز و اجباری همیشه به یک عکس بد تبدیل می‌شود.

ممکن است شما آن قدر که تصور می‌کنید جذاب نباشید

مهم نیست که چه عواملی را برای عکس‌های نه چندان خوب خود مقصر بدانید، همه چیز به روانشناسی خلاصه می‌شود. شاید دلیل این که شما در تصاویر متفاوت به نظر می‌رسید این باشد که آن نسخه محبوب درباره خودتان، حاصل تخیل شما باشد.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۰۸، مردم تمایل دارند فکر کنند که جذاب‌تر از آنچه واقعا هستند، هستند. در این آزمایش، محققان تصاویر شرکت‌کنندگان را فتوشاپ کردند تا جذاب‌تر به نظر برسند و سپس آن‌ها را با عکس‌های دیگر مخلوط کردند. در مرحله بعد آن‌ها از شرکت کنندگان خواستند عکس خود را از یک ردیف انتخاب کنند. افراد در انتخاب عکس‌هایی که جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند، واکنش سریع‌تری داشتند با این استدلال که «جذابیت» نسخه‌ای از خودشان است که بیشتر با آن آشنا هستند.

برخی دیگر از متخصصان، اما نظر دیگری دارند؛ به اعتقاد آن‌ها افراد تمایل دارند فکر کنند که جذابیت کمتری نسبت به آنچه واقعا هستند، دارند. به هر حال اگر خودتان را سرزنش می‌کنید که چرا در آینه‌ها و عکس‌ها متفاوت به نظر می‌رسید، به احتمال زیاد این حس ناشی از تمام ترس و اضطرابی است که در ذهن خود دارید؛ درست مانند تنفر افراد از صدایشان. شاید نکته کلیدی برای بهتر به نظر رسیدن عکس‌ها، تا جای ممکن ثبت سلفی‌هایی است که شما را با نسخه آینه‌ای و دوربینی‌تان آشنا می‌کند.

پاملا می‌گوید: افرادی که سلفی‌های زیادی می‌گیرند، در نهایت در وجود خود احساس راحتی بیشتری می‌کنند، زیرا تصاویر پیوسته‌ای از خود داشته و کنترل بیشتری بر تصویر دارند».

معکوس یا غیرمعکوس، فرقی ندارد، در واقع توانایی دیدن خود به روش‌های مختلف باعث می‌شود که به طور کلی احساس راحت‌تری نسبت به خود داشته باشید.

منبع:upworthy


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۴:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

دکور انتخابات در بحرین؛ دموکراسی جعلی آل خلیفه

تحلیل:
دکور انتخابات در بحرین؛ دموکراسی جعلی آل خلیفه
ایران پرس: در حالی که کمتر از 48 ساعت تا برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین باقی مانده، تأکید بر تحریم انتخابات از سوی رهبران مذهبی و سیاسی این کشور افزایش یافته است.
انتخابات پارلمانی بحرین 12 نوامبر 2022 برگزار می‌شود و گروههای بحرینی از ماه‌ها پیش درصدد تحریم آن برآمده‌‌اند. در یک ماه اخیر فراخوان‌های مردمی و حزبی برای تحریم انتخابات پارلمانی بحرین افزایش داشته و گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه از شیعه گرفته تا سنی و پیروان سایر ادیان و مذاهب و همچنین گروه‌ها و اصناف بر تحریم انتخابات تأکید کردند. 

دلایل اصلی تحریم انتخابات بحرین

تأکید بر تحریم انتخابات علل مختلفی دارد. نخستن دلیل مربوط به هدف آل خلیفه از برگزاری انتخابات پارلمانی است. هدف رژیم آل خلیفه تشکیل پارلمانی با قدرت نظارتی و قانون‌گذاری نیست بلکه هدف از برگزاری انتخابات، اثبات مشروعیت خود است. برای نیل به این هدف، حتی به اتباع خارجی نیز مجوز مشارکت در انتخابات داده شد. در همین راستا، سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند همه طراحی‌های صورت گرفته از جانب آل خلیفه برای این است که به حاکمیت خود، مشروعیت دهند و دعوت از پاپ برای دیدار از این کشور هم با همین هدف انجام شد.

دلیل مهم دیگر این است که اساساً از دید مخالفان آل خلیفه، انتخابات وسیله‌ای و ابزاری برای تقویت دیکتاتوری در بحرین است. در واقع، از دید شیخ عیسی قاسم و بسیاری دیگر از رهبران مذهبی و سیاسی بحرین، انتخابات منجر به بیشتر بسته شدن فضای سیاسی و افزایش خفقان در این کشور می‌شود. شیخ عیسی قاسم در این خصوص عنوان کرد: «انتخابات در بحرین تنها برای استبداد بیشتر است و مردم در این حکومت ابزاری هستند تا حکومت به طور کامل بر آن‌ها مسلط شود.» 

مقالات دیگر: شیشه بری سیار در تهران

 مطیع بودن پارلمان در قبال سیاست‌های پادشاه دلیل تاکید تحریم انتخابات

 


یکی دیگر از دلایل تأکید بر تحریم انتخابات این است که پارلمان در بحرین اساساً مطیع سیاست‌های پادشاه است، هیچ استقلالی ندارد و تنها کارکرد آن تائید سیاست‌های پادشاه این کشور است. بنابراین، از دید گروه‌های سیاسی و بخش بزرگی از جمعیت بحرین، چنین پارلمانی که هر 4 سال با یک انتخابات صوری و غیرآزاد تشکیل می‌شود تنها «دکوری از دموکراسی» در این کشور است و نبودن آن تأثیری بر وضعیت بحرین ندارد.  

دلیل دیگر تأکید گروه‌های بحرینی بر تحریم انتخابات این است که اساساً این انتخابات حتی شرط‌های ابتدایی آزاد بودن را نیز ندارد. یکی از شرط‌های انتخابات آزاد این است که همه مردم حق نامزد شدن و حق رای دادن داشته باشند. این در حالی است که دولت بحرین قانون انزوای سیاسی را به تصویب رساند و بیش از صد هزار شهروند را از نامزد شدن برای انتخابات محروم کرد.

کاستن از تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان

دلیل مهم دیگر در خصوص تحریم انتخابات پارلمانی بحرین این است که این کشور از سال 2011 تاکنون شاهد تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان است. انتخابات زمانی معنا پیدا می‌کند که از این وجه تقابلی کاسته شود و راهی برای خروج از بحران یک دهه‌ای باشد، در حالی که انتخابات بحرین چنین شاخصه‌ای ندارد. «سعید الشهابی»، رئیس جنبش آزادگان بحرین در این زمینه گفت انتخابات پارلمانی که قرار است شنبه آینده برگزار شود، راه حلی برای بحران بیش از ده سال کشور نیست و راهی برای خاموش کردن صدای مخالفان هم نخواهد بود.

نویسنده: سید رضی عمادی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۵۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۵۷ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در داروخانه‌های لرستان توزیع شد

۵۷ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در داروخانه‌های لرستان توزیع شد
خرم‌آباد - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای ابان ماه جاری تاکنون ۵۷ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان توزیع شد.

دکتر"محسن اسدبیگی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای پیشگیری از کاهش اقلام دارویی مورد نیاز در فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا در هفته گذشته ۱۴ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در سطح داروخانه های استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در سطح استان وجود ندارد، اظهار داشت:  هیچ‌گونه کمبود داروی اساسی در استان وجود ندارد و در برخی موارد ممکن است برند (نام تجاری) مورد نظر از یک دارو وجود نداشته باشد اما نوع مشابه داروها معمولا در استان تامین و موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درصورت ارائه نسخه پزشک تمام داروخانه ها موظف به عرضه داروی مورد نیاز هستند و تاکنون ۲ داروخانه متخلف که داروی موجود در داروخانه را به بیماران عرضه نکردند، به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

اسدبیگی ادامه داد: در حال حاضر مشکل تامین سرم در داروخانه های استان وجود ندارد و حتی در داروخانه های خصوصی نیز توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو باعث بهبود و درمان نخواهد شد، ادامه داد: خود درمانی و استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک باعث ضعیف شدن بدن و کاهش مقاومت در مقابل بیماری خواهد شد.

مقالات دیگر: شیشه بری رنگی مدرن

اسدبیگی عنوان کرد: در راستای درمان آنفلوآنزا و کرونا نیز درمان های حمایتی و مصرف دارو باید با تجویز پزشک انجام شود اما متاسفانه برخی افراد به دنبال مصرف آنتی بیوتیک هستند که در روند درمان اختلال ایجاد خواهد کرد و موجب طولانی شدن زمان درمان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ابتلا به آنفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری شود، افزود:  افراد دارای علایم باید به منظور درمان حمایتی از آنتی هیستامین، داروهای تقویتی و مایعات با استراحت کافی استفاده و از مصرف هرگونه آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از تشدید بیماری جلوگیری کنند.  

اسدبیگی در خصوص کمبودهای کاذب دارویی در لرستان افزود: در حال حاضر کمبودهایی برای تولید آنتی بیوتیک در سطح کشور وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده، تغییر قیمت ها و استفاده از طرح دارویاردر حال برطرف شدن هستند اما این امر نیازمند همراهی و استفاده آگاهانه مردم از داروها است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۷:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

رئیسی قانون ترمیم حقوق‌ها را ابلاغ کرد

رئیسی قانون ترمیم حقوق‌ها را ابلاغ کرد
​رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.

مقالات دیگر: شیشه بری آنلاین در تهران

ایسنا:رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.
سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را که در جلسه علنی روز یکشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بررسی ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داده بود.

پس از اعلام این موضوع لایحه «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» که به پیشنهاد سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با قید دو فوریت در جلسه ششم مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران رسیده بوده، یازدهم مهرماه با امضای رئیس جمهور برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارایه شده بود.

این لایحه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شد.

منبع: https://www.bartarinha.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۵:۳۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

از معماری قبل از اسلام تا قاجار، همه در یک شهرک!

از معماری قبل از اسلام تا قاجار، همه در یک شهرک!
تقریباً تمام دکورهای شهرک سینمایی ایران مربوط به دوره رضاشاه و اوایل محمدرضاشاه است، اما در این شهرک از دکور شهر اورشیلم تا کوفه هم دیده می‌شود. این شهرک پر است از خیابان‌ها، مکان‌های شاخص و فضاهای تهران قدیم که فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری در آن فیلمبرداری شده است.
همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: طراحی دکور و ساخت شهرک سینمایی در سال ۱۳۵۸به پیشنهاد علی حاتمی، کارگردان سینمای ایران، شروع شد. طرح علی حاتمی و ولی‌الله خاکدان تولید سریالی با مضمون تاریخ سیاسی معاصر ایران بود که فاصله‌ای کوتاه از اوایل دوره رضاشاه را در بر می‌گرفت. هزاردستان (که علی حاتمی طرح اولیه آن را به نام «جاده ابریشم» در سال ۱۳۵۵ نوشته بود) به قدرت‌های سیاسی پنهانی می‌پرداخت که نقش مهمی در حذف و ترور اشخاص سیاسی داشت. هم‌زمان با آغاز تولید هزار دستان، از آن جا که این سریال شرایط جغرافیایی و شهری مناسب همان دوران اوایل قرن چهاردهم شمسی را می‌طلبید، احداث شهرک سینمایی نیز با طراحی خاص آغاز شد.


از لاله‌زار تا سینما تابان
۱۰ هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته و عکس‌هایی از ساختمان‌ها، عمارت‌های دولتی، محله‌ها، خیابان‌های تهران و لباس و نوع پوشش و… تهیه شد. حاتمی عکس‌ها و اسناد را در شهرک سینمایی ایتالیا، به نام چینه چیتا با کمک نقاشی ایتالیایی اتود زد و تابلوهای کوچکی به وجود آورد. سپس با کمک یکی از بهترین دکوراتورهای ایتالیایی به نام جانی کورتینا و گروه بزرگ او، نقشه شهرک را ترسیم کرد و با ساخت ماکتی از شهرک به ایران بازگشت و پس از مدتی با بررسی اراضی کناره بزرگراه تهران کرج، احداث شهرک در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز شد. از مکان‌های سریال هزار دستان به میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، خیابان لاله‌زار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاه‌آباد و کافه پارس تهران قدیم می‌توان اشاره کرد. نماهایی از خیابان اکباتان، لاله زار، و تهران قدیم بین سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰، نیز موجود است. یکی دیگر از بناهای مهم سریال هزار دستان، ساختمان سینما تابان است که نبش خیابان لاله زار واقع شده‌است و جزو اولین سینماهای تهران است که اولین فیلم ناطق ایرانی نیز به نام دختر لر، ساخته عبدالحسین سپنتا، در آن اکران شد. علاوه بر نماهای مربوط به تهران قدیم، سعی شده‌است در این شهرک  نماهایی از باشتین و سبزوار به نمایش گذاشته شوند.

لوکیشن‌  سریال‌ها و فیلم‌های معروف
لوکیشن‌های فیلم‌هایی همچون شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کاراگاه علوی، کفش‌های میرزا نوروز و… در این شهرک بوده‌است. برای فیلم مریم مقدس هم بخشی از اورشلیم در این شهرک بازسازی شد. در دل خیابان لاله‌زار کوچه‌ای برای فیلم تختی ساخته شد تا نمایانگر محله قدیم خانی‌آباد باشد. لوکیشن‌های موجود در شهرک خود به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست به مجموعه دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام تعلق و ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. مجموعه دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع بخش دیگر این شهرک است. همچنین سومین بخش شامل مجموعه دکورها و بناهای دوره معاصر به مساحت ۶۲۰۰۰ متر مربع می‌شود.

مقالات دیگر: توری آکاردئونی


 لوکیشن مریم مقدس: لوکیشن موجود با مساحتی بیش از ۵۰۰۰ متر مربع و با معماری دوران قبل از اسلام شهر اورشلیم برای تهیه سریال مریم مقدس در سال ۱۳۷۸ ساخته شده‌است. این مجموعه مورد استفاده سریال‌های دیگری مانند بشارت منجی، ابراهیم خلیل‌الله، ستاره خضرا، مسافر زمان، اشک‌ها و لبخندها و راه آبی ابریشم قرار گرفته‌است.

 لوکیشن شهر کوفه: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۶۲۰۰۰ متر مربع و با معماری عربی دوران بعد از اسلام جهت تهیه سریال امام علی در سال ۱۳۷۱ ساخته شده‌است. این مجموعه مورد استفاده سریال‌های دیگری مانند ولایت عشق، تنهاترین سردار، طفلان مسلم، آخرین دعوت، ناسپاس و برنامه‌های مناسبتی قرارگرفته‌است.

لوکیشن لاله‌زار: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۴۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال هزاردستان در سال ۱۳۵۸ ساخته شده‌است. این مجموعه مورد استفاده سریال‌های دیگری مانند در چشم باد، کلاه پهلوی، سرزمین کهن، جهان پهلوان تختی، شب دهم، مدار صفر درجه، کیف انگلیسی، معمای شاه و شهرزاد و شب‌های برره قرارگرفته‌است.

 لوکیشن بازارچه خانی‌آباد: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه فیلم جهان پهلوان تختی در سال ۱۳۷۴ ساخته شده‌است. این مجموعه مورد استفاده بسیاری از پروژه‌های مرتبط با دوره معاصر و تهران قدیم قرار گرفته‌است.

 لوکیشن کلاه پهلوی: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۷۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال کلاه پهلوی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده‌است. 

 لوکیشن سرزمین کهن: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر در دو بخش (میدان بهارستان و محله‌های قدیم تهران به روش فنی و صنعتی سازی) برای تهیه سریال سرزمین کهن در سال ۱۳۸۶ احداث شده‌است. 

 لوکیشن تبریز در مه: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال تبریز در مه در سال ۱۳۸۹ با تغییر در دکورهای سریال نردبام آسمان ساخته شده‌است که تداعی شهر و بازار تبریز را می‌کند. 

 لوکیشن همچو سرو: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماری دوران دفاع مقدس جهت تهیه سریال همچون سرو در سال ۱۳۸۹ ساخته شده‌است. 

مقالات دیگر: ظروف کرایه مرکز تهران

 تکیه دولت: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر در سال ۱۳۸۰ به صورت نیمه تمام ساخته شده‌است. اما به دلیل عدم رعایت اصول فنی امکان بهره‌برداری از آن هرگز میسر نشد. بر اساس نظر کارشناسان، این سازه سازمان فاقد استفاده بود و تخریب شده است.

 سوله شهرداری: فضای موجود با مساحتی در حدود ۹۵۰ متر مربع جهت نصب دکور برای برنامه سازان تکمیل شده و در سال ۱۳۸۶ در زمان مدیریت سیما فیلم بخشی از دکورهای سریال  حضرت یوسف و شیخ بهایی در این سوله نصب  و اکنون دکورهای داخل این سوله جمع‌آوری شد تا بتوان در اختیار برنامه سازان به عنوان یک فضای سرپوشیده (برای نصب دکور و ضبط برنامه) قرار گیرد. از دکور سریال شیخ بهایی فقط یکبار در سریال کیمیاگر و تبریز در مه استفاده شده‌است.

مجموعه گراند هتل: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۰۰۰ متر مربع از دو بخش رستوران و چایخانه سنتی تشکیل شده‌است. این مجموعه در سال ۱۳۵۹ برای استفاده در سریال هزاردستان احداث شد. در حال حاضران مجموعه به صورت اجاره دراختیار بخش خصوصی است.


 فیلودلفیا (فیلادلفیا) سال ۲۷۰ پیش از میلاد شامل بازارچه، کاخ دقیانوس، کلیسا، دوازده شهر، عمارت دادگاه برای سریال‌های مردان آنجلس و بشارت منجی است.

 اورشلیم سال ۱۷ پیش از میلاد شامل کاخ هیرود، خانه زکریا، خانه مریم، بازارچه، هیکل سلیمان، برای فیلم‌برداری سریال بشارت منجی و فیلم مریم مقدس است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۰۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تالار شیشه‌ای بر مدار نزولی

تالار شیشه‌ای بر مدار نزولی / رشد شاخص بورس امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۱
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد همراه شد. 
به گزارش نبض بازار، بورس امروز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۴۴۷۸۲ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد آرام گرفت.

در ۷۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۹۸۷۷.۴۲ واحدی به ۱،۳۳۸،۲۰۱.۷۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۸۲.۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۳.۴۷۰ میلیارد سهم بود که طی ۱۵۵،۴۷۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۶،۵۸۷.۵۴۲ میلیارد ریال رسید.

بورس اوراق بهادار تهران این روز‌ها تحت تأثیر بسته ده‌بندی حمایت از بازار سرمایه از یکسو و روند رو به رشد قیمت دلار در بازار کمی جان گرفته است، به گونه‌ای که امروز هم در یک روند کاملاً افزایشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد ۵ هزار و ۷۸ واحد به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز هم سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، این دو شاخص در معیار هموزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند.

مقالات دیگر: شیشه بری سیار

شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس به اندازه ۰.۷۲ درصد رشد کردند.

نماد‌های ملی مس، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۲۷ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۷۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های تازه وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازار‌های اصلی را شامل می‌شود به ۳۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نماد‌های پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، آریاساسول، فولاد ارفع، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، گرچه عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزنده رسیده‌اند و یکی از سیاست‌های دولت تقویت بازار سرمایه است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان در این بازار غافل شد و قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل در مورد بازار صورت گیرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۱۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)