اخبار شیشه بری اخبار شیشه بری .

اخبار شیشه بری

محاسبه قیمت روز شیشه سکوریت در ساز و کار

محاسبه قیمت روز شیشه سکوریت در ساز و کار

شیشه بری شهرک غرب

فارس نیوز

شرکت سازوکار با استفاده از تیمی متخصص و مجرب، بهترین و باکیفیت ترین شیشه سکوریت را ارائه می دهد. در سازوکار، شیشه سکوریت با تضمین قیمت و کیفیت برای مشتری اجرا و نصب می شود.


محاسبه قیمت روز شیشه سکوریت در ساز و کار
شرکت سازوکار با استفاده از تیمی متخصص و مجرب، بهترین و باکیفیت ترین شیشه سکوریت را ارائه می دهد. در سازوکار، شیشه سکوریت با تضمین قیمت و کیفیت برای مشتری اجرا و نصب می شود. اگر قصد نصب شیشه سکوریت را دارید، باید از قیمت شیشه سکوریت مطلع باشید. کارشناسان سازوکار شما را از قیمت روز شیشه سکوریت مطلع می کنند و راهنمایی های لازم قبل از انتخاب شیشه سکوریت را به شما می دهند.

شیشه های سکوریت با داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد، محبوبیت بالایی دارند. محاسبه قیمت روز شیشه سکوریت بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله محل نصب، اندازه، ضخامت و... محاسبه می شود. قیمت شیشه سکوریت برای مشتریان اهمیت بالایی دارد. برای نصب شیشه سکوریت نیاز به یراق آلات مخصوصی است که روی قیمت نهایی شیشه سکوریت تاثیر می گذارد، بنابراین تعداد یراق آلات و شیشه ها در قیمت نهایی تاثیر خواهند گذاشت. برای اطلاع از چگونگی محاسبه قیمت روز شیشه سکوریت در سازوکار تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قیمت شیشه سکوریت

به طور کلی هزینه خرید و نصب شیشه سکوریت چهار برابر شیشه های معمولی است. شیشه سکوریت در وزن و ضخامت های مختلفی تولید و عرضه می شود. شیشه های معمولی نسبت به شیشه های سکوریت وزن و ضخامت کمتری دارند، اما رنگ و شفافیت این شیشه ها همانند یکدیگر است. برای محاسبه قیمت شیشه سکوریت از فاکتورهای زیر کمک می گیرند:

ضخامت
نوع یراق آلات
سایز

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت شیشه سکوریت با کارشناسان سازوکار در ارتباط باشید. سازوکار ارائه کننده شیشه سکوریت در ابعاد دلخواه شما با قیمتی مناسب است.

 

عوامل مؤثر بر قیمت روز شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن از متریالی ایمن تولید می شود. این شیشه ها دوام بالاتری نسبت به سایر شیشه های موجود در بازار دارند. دوام بالای شیشه سکوریت موجب افزایش میزان امنیت آن نیز شده است. از شیشه سکوریت در فروشگاه ها و مغازه ها بیشتر استفاده می‌کنند. شیشه سکوریت در درب مغازه‌ ها، فروشگاه ها یا به عنوان شیشه ویترین و... کاربرد دارند. این شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. یراق آلات شیشه سکوریت با توجه به محل نصب آن متفاوت است. یراق آلات این شیشه شامل لولا، قفل کمری، دستگیره، استوپ و ... است. علاوه بر محل نصب و یراق آلات، نوع شیشه نیز بر قیمت شیشه سکوریت مغازه تاثیر می گذارد. شیشه سکوریت در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. انواع این شیشه به شرح زیر است:

شیشه سند بلاست
شیشه تاشو
شیشه خم
شیشه لمینت

از دیگر عوامل موثر در قیمت شیشه سکوریت نوع کاربری آن را می توان نام برد. با وجود تمامی این ویژگی ها قیمت شیشه سکوریت از سایر شیشه ها معمولی بالاتر محاسبه می شود. شیشه های به کار گرفته در مغازه ها و فروشگاه ها علاوه بر کیفیت بالا باید ظاهری مناسب داشته باشند. ‌این گونه شیشه ها نباید حاوی کوچک‌ترین بدفرمی باشند، به همین علت باید از بهترین شیشه های سکوریت استفاده شود. شیشه های سکوریت در رنگ های مختلفی نیز تولید می شوند. در حقیقت رنگ شیشه انتخابی شما نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. انتخاب شیشه با رنگی هماهنگ دکوراسیون داخل مغازه گزینه ای ایده آل برای مغازه شما به شمار می آید.

 

در برخی از مواقع سایز شیشه سفارشی استاندارد نیست. همین امر موجب هزینه های اضافی تولید و نصب شیشه سکوریت می شود. به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از طراحی دکور سایز استاندارد شیشه سکوریت را از کارشناسان ساز و کار جویا شوید. از دیگر عوامل موثر بر قیمت روز شیشه سکوریت در سازوکار به شرح زیر است:

شرایط نصب
موقعیت مکانی
هزینه های حمل و نقل

قیمت شیشه سکوریت متاثر عوامل مختلفی است که در متن بالا به طور کامل به آن ها اشاره شد. با وجود این که قیمت شیشه سکوریت بر حسب مترمربع محاسبه می شود، ولی ناپایداری های بازار و تورم از نرخی ثابت برای آن جلوگیری می کند، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای اطلاع از قیمت روز شیشه سکوریت به سایت سازوکار مراجعه کنید. شما می توانید از طریق شمارهای درج شده در سایت با کارشناسان سازو کار در ارتباط باشید. آن ها شما را راهنمایی می کنند و قیمت روز شیشه سکوریت را برای شما محاسبه می کنند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۹:۱۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه بری آنلاین

همشهری آنلاین

ازجمله اجزایی که در هر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه است. شیشه‌ها در دو نوع معمولی و سکوریت تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از انواع شیشه‌ها در کاربردهای تعریف‌شده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استفاده از شیشه‌های معمولی در ساختمان‌سازی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حال‌ آنکه استفاده از شیشه‌های سکوریت علاوه بر آنکه در ساختمان‌سازی استفاده زیادی دارند، در بعضی از صنایع دیگر مانند خودروسازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع شیشه به ‌منظور ساخت آینه‌ها و شیشه‌های خودروها استفاده می‌شود. به‌ طور کلی می‌توان گفت که شیشه سکوریت از پرکاربردترین شیشه‌ها است که در دنیای امروزی استفاده زیادی دارد. دلایل زیادی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می ‌شوند که در این مطلب از سایت تتراگلس به بررسی این دلایل پرداخته خواهد شد.

شیشه سکوریت و مزیت‌های آن

پیش از آنکه به بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته شود، به توضیح کمی دررابطه با شیشه سکوریت و مزایای آن پرداخته خواهد شد. شیشه‌های سکوریت در حقیقت از طریق نوعی فرایند حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شوند. فرایند سکوریت کردن را می‌توان بر روی شیشه‌های مختلفی ازجمله شیشه رنگی، شیشه رفلکتیو و شیشه چاپ‌شده انجام داد. این نوع از شیشه‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی از مزیت‌هایی برخوردار هستند، به طور مثال مقاومت شیشه‌های سکوریت نسبت به شیشه‌های معمولی، چهار برابر بیشتر است. مواقعی که این شیشه‌ها می‌شکنند، ذرات شکسته شده آن برش کمتری داشته و خطر کمتری فرد را تهدید می‌ کند. در جاهایی که ایمنی افراد اهمیت زیادی دارد، استفاده از شیشه سکوریت به ‌شدت توصیه می‌شود. امروزه در نماهای خارجی بناها و مکان‌های عمومی استفاده از شیشه‌های سکوریت امری بسیار رایج است. علاوه بر موارد بالا، در ساختمان‌های عمومی که مراجعه‌کننده زیادی دارند، استفاده از این نوع شیشه‌ها بسیار مورد استفاده است. تنوع رنگی در شیشه‌های سکوریت زیاد است؛ رنگ‌هایی مانند سفید و برنزی طرفداران بیشتری دارند، اگرچه طرفداران شیشه رنگی هم کم نیستند و بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از شیشه سکوریت رنگی هستند.
عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت و قیمت آن

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود شیشه‌های سکوریت و معمولی، در قیمت آن‌ها است. قیمت شیشه سکوریت به دلیل آنکه از مزیت‌هایی در مقایسه با شیشه معمولی برخوردار است، قیمت بالاتری دارد. شاید با خود فکر کنید که قیمت بالای این شیشه‌ها جزء معایب آن محسوب می ‌شود، اما با کمی بررسی متوجه خواهید شد که اگرچه قیمت شیشه‌های سکوریت و حتی شیشه‌های رنگی سکوریتی از شیشه‌های معمولی بیشتر است اما از کیفیت بالاتری هم برخوردار هستند، بنابراین می‌توان قیمت این نوع شیشه‌ها را بهینه دانست. همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می‌شوند، به‌طور مثال سایز و ابعاد شیشه ازجمله این دلایل است. دلایل دیگری نیز وجود دارند که در بخش بعد به آن پرداخته خواهد شد.

در این بخش به ۴ دلیل مهم در رابطه با عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته خواهد شد. هرکدام از این دلایل تأثیر مستقیم بر قیمت این شیشه‌ها دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید و استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارید، بهتر است به این عوامل تأثیرگذار توجه داشته باشید.

ابعاد شیشه
ازآنجایی ‌که شیشه سکوریت را می‌توان در جاهای مختلفی استفاده کرد، لذا ابعاد مختلفی هم برای آن می‌توان در نظر گرفت. قاعدتاً هرچقدر محل مورد نظر از ابعاد بیشتری برخوردار باشد، احتیاج به شیشه‌ای با ابعاد بزرگتر است.

شکل شیشه سکوریت
به دلیل آنکه شیشه سکوریت قابلیت استفاده برای هر مکانی را دارد، لذا این قابلیت را می‌توان برایش در نظر گرفت که آن را به شکل‌های گوناگون طراحی کرد. شیشه‌های سکوریت در طرح‌های مختلف از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ لذا شکل این شیشه‌ها یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت است.

ضخامت
یکی دیگر از عواملی که در افزایش و کاهش قیمت شیشه‌های سکوریت مؤثر است، ضخامت شیشه است. هرچقدر میل و ضخامت شیشه بیشتر باشد، شیشه ضخیم‌تر می‌شود. افزایش ضخامت شیشه باعث می‌شود تا استحکام و نفوذناپذیری آن زیادتر شده و درنتیجه امنیت شیشه نیز افزایش می‌یابد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

یراق‌آلات به‌ کار رفته
قیمت شیشه سکوریت ارتباط مستقیمی با یراق‌آلات به‌ کار رفته در شیشه دارد. کیفیت شیشه سکوریت با قیمت یراق‌آلات بکار گرفته‌ شده در آن ارتباط دارد. به‌ طوری‌ که هرچقدر قیمت آن‌ها بیشتر باشد، کیفیت شیشه نیز افزایش می‌یابد. هرچقدر کیفیت شیشه بالاتر باشد، عمر آن نیز بیشتر بوده و درنتیجه می‌توان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شد.

رنگ شیشه
اینکه شیشه رنگی استفاده کنید، یا شیشه بدون رنگ، در قیمت شیشه سکوریت مؤثر است. شیشه‌های سکوریت را می‌توان در رنگ‌های مختلف سفید، مسی و رنگی در بازار پیدا کرد.

فاصله با محل تولید
ازآنجایی‌ که شیشه‌های سکوریت توسط کارخانه‌های مرتبط ساخته می‌شوند، لذا یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت شیشه سکوریت، هزینه حمل نقل بین محل کارخانه سازنده با محل شخص سفارش‌دهنده است.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت تتراگلس به معرفی مختصری از شیشه سکوریت و مزایای آن نسبت به شیشه‌های معمولی پرداخته شد. استفاده از این شیشه‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، لذا بد نیست افرادی که قصد استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارند، به عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت توجه داشته باشند.

قالیشویی قنات کوثر

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۷:۴۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آیا می دانید نمای ساختمان شما می تواند از جنس نمای کرتین وال، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و ... باشد؟

آیا می دانید نمای ساختمان شما می تواند از جنس نمای کرتین وال، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و ... باشد؟

شیشه بری آنلاین

رجا نیوز

این مقاله به شرح و بررسی نمای ساختمان از جمله نمای کرتین وال، شیشه سکوریت و شیشه لمینت خواهد پرداخت.

چرا نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است؟
شیشه سکوریت، شیشه لمینت، نمای کرتین وال و ... همگی از انواع نمای ساختمان هستند. همان طور که می دانید، نمای ظاهری هر سازه ای از جمله مهم ترین بخش های آن به شمار می آید. اما این اهمیت تنها زیبایی بصری را پوشش نمی دهد. بلکه نمای کلی ساختمان علاوه بر زیبایی، وظایف مهم دیگری نیز به عهده دارد. اولین وظیفه ی آن محافظت از سازه های مختلف در برابر عوامل طبیعی نظیر باد، بارندگی، آفتاب و ... است. وظیفه ی دیگر آن، ایجاد فضایی جذاب و دل نشین برای ساکنین ساختمان است. همان طور که نمای کلی باید برای رهگذران خارج از سازه جذاب باشد، باید برای ساکنین آن هم چشم اندازی زیبا فراهم آورد.

علاوه بر موارد بالا، باید گفت که همگی درب ها و پنجره هایی که رابط فضای داخلی ساختمان با محیط بیرون هستند، در بخش نمای ساختمان، تعبیه می شوند. لذا تهویه ی مناسب و طبیعی و بهره مندی از نور خورشید به عهده ی همین بخش از ساختمان است. بدین ترتیب، بخشی از وظیفه ی صرفه جویی در مصرف انرژی های گرمایشی، سرمایشی، برق و ... بر دوش نمای کلی ساختمان خواهد بود. بنابراین انتخاب صحیح نوع نمای ساختمان بسیار حائز اهمیت است. در ادامه با معرفی انواع نمای شیشه سکوریت، شیشه لمینت، نمای کرتین وال و مزیت های آن ها در ادامه ی مطلب با شما همراه خواهیم بود.

 

شیشه سکوریت چیست و استفاده از آن در نمای ساختمان چه مزیت هایی دارد؟

قطعا شما در زندگی روزمره ی خود بارها و بارها با نام شیشه سکوریت برخورد کرده اید. این شیشه ی نام آشنا، امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به مقاومت چهار برابری نسبت به شیشه ی معمولی اشاره کرد. در ضمن در صورتی که این شیشه دچار آسیب و شکستگی شود، تکه های کوچک و ریز آن هرگز لبه های تیز و خطرناک ندارند. همین ویژگی ها سبب استفاده از آن در نمای خارجی ساختمان، ساخت انواع در و پنجره حتی در مناطق بادخیز، پارتیشن های اداری، دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، نرده های شیشه ای، ویترین اماکن تجاری، صنعت خودروسازی، ساخت میز و سایر وسایل مربوط به چیدمان منازل، لوازم آشپزخانه (انواع ظروف پیرکس، هود، ماکروفر، بخاری) و ... شده است.

حال با شما همراه هستیم، تا مزایای استفاده از شیشه سکوریت، در نمای ساختمان را برشماریم. در فرایند ساخت این نوع شیشه، از عملیات «سکوریت»، بین مولکول های شیشه استفاده می شود. این کار سبب ایجاد پیوند مولکولی قوی در ساختار شیشه خواهد شد. لذا ایمنی و استحکام را به ارمغان خواهد آورد. بخش نظافت و تمیز کردن هنگام شکستگی های احتمالی آن نیز بسیار آسان تر از شیشه های معمولی می باشد. دوام آن بسیار بالاتر از شیشه های معمولی در برابر شرایط جوی خطرناک خواهد بود. مقاومت آن هم نسبت به حرارت بیشتر بوده که سبب حفظ دمای منزل و کاهش اتلاف انرژی می شود.

شیشه سکوریت

 

شیشه لمینت و مزایای استفاده از آن در نمای ساختمان!

در این بخش قصد داریم، به معرفی شیشه لمینت و مزایای آن بپردازیم. این نوع شیشه، از دو یا چند قطعه ورق شیشه ای، تشکیل می شود. میان این لایه های شیشه ای را نوعی غشای رزینی پوشش می دهد. فرایند حرارت و فشار سبب اتصال این لایه ها بوده و شیشه های تخت و منحنی ایجاد می کند. ورق های شیشه ای مذکور از جنس شیشه سکوریت، شیشه معمولی، شیشه فلوت، شیشه رنگی و ... می باشد. شفافیت مناسب و در عین حال مقاومت بالای آن ها سبب کاربرد گسترده در ساخت شیشه های امنیتی شده است. نمای کلی ساختمان، درب و پنجره، آکواریوم، مانیتور گوشی و تلویزیون، پارتیشن بندی بانک ها و ساختمان های اداری، ویترین مغازه ها به خصوص طلافروشی و صرافی، موزه ها و ... محل مصرف چنین محصولی می باشد.

از جمله ویژگی های شیشه لمینت، دوام بالا، طول عمر زیاد، انعطاف پذیری در طراحی و نصب آسان، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، بازدهی بالا و مصارف چند منظوره، محافظت در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی، جلوگیری از اتلاف انرژی و ... می باشد. همه ی این موارد سبب کاربرد گسترده ی آن در نمای خارجی ساختمان ها شده است. این امر علاوه بر موارد مذکور، یکپارچگی نما، زیبایی ظاهری نما برای مراجعین خارج از ساختمان و چشم انداز زیبا برای ساکنین داخل ساختمان شده است. بهره مندی از نور طبیعی نیز از دیگر مزایای این نوع نما می باشد.

 

شیشه لمینت

 

آشنایی با نمای کرتین وال و مزایای آن!

نمای کرتین وال یکی از انواع نمای خارجی ساختمان می باشد. این نمای شیشه ای دارای دو نوع فریم لس و لامل می باشد. در نوع فریم لس، با نگاهی به سطح نما، بیننده بیشتر با شیشه مواجه است. لذا شبکه بندی های آن با ظرافت خاصی تعبیه شده اند. با این کار پنجره های بازشو قابل تشخیص نیستند. پروفیل های موجود در شبکه بندی این مدل از جنس آلومینیوم است. در نوع لامل نیز از همین پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که نوع افقی آن ترنسم و نوع عمودی آن مولیون نامیده می شود. این لامل های عمودی و افقی یکسان بوده ولی طول لامل های عمودی بیشتر از افقی می باشد. چرا که بیشتر بار شیشه را مولیون ها تحمل می کنند.

نمای کرتین وال، با حذف تمامی اتصالات و لوازم جانبی نماسازی، سبب یکسان سازی متریال نما و یکپارچه سازی فضای بیرونی آن می شود. در متراژ و رنگ محدودیت ندارد و همین امر سبب افزایش زیبایی بصری آن خواهد شد. با استفاده از این نما، حداقل 5 درصد استفاده از نور طبیعی خورشید افزایش یافته و همین امر در مصرف برق صرفه جویی می کند. در ضمن دارای قابلیت های مقاومت در برابر نفوذ آب و هوا، مقاومت در برابر طوفان های شدید و مقاومت نسبت به زمین لرزه است. بدین ترتیب می توان گفت نمای مناسبی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود.

در این جا امیدواریم از شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال در سازه های خود استفاده کرده و از مزایای بسیار زیاد آن ها بهره بگیرید. البته فراموش نکنید که پیش از اتخاذ تصمیم نهایی از نظر مشاوران و کارشناسان امر حتما استفاده کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۴:۱۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

توری آکاردئونی چیست؟چگونه ساخته می شود و چه کاربردهایی دارد؟

توری آکاردئونی چیست؟چگونه ساخته می شود و چه کاربردهایی دارد؟

توری آکاردئونی

ایلنا نیوز

در سال های گذشته برای دور کردن حشرات در فصل تابستان از توری هایی برای پنجره ها و درب ها استفاده می شد که هر سال باید آنها را عوض می کردیم و نصب آنها نیز سخت بود و نیاز به چسب و سیریش داشت که گاهی اوقات نیز باعث کثیف کاری می شد.امروز با وجود توری های آکاردئونی و پلیسه ای دیگر نیاز به استفاده از توری های قدیمی نیست.در ادامه این مقاله شما را با توری های آکاردئونی و انواع آن آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

توری آکاردئونی چیست؟

توری های آکاردئونی که به توری های پلیسه و یا تاشو نیز شناخته می شوند از جنس پلی استایرن ساخته می شوند و دوور آنها نیز از فریم های آلومینیومی ساخته می شوند.این توری ها نرم و منعطف هستند و به راحتی قابلیت تا شدن را دارند و به دلیل ساختار آنها بسیار محکم و با دوان هستند و به راحتی نیز قابل شستشو و تمیز شدن هستند.شما می توانید این توری ها را داخل درب و یا پنجره نصب کنید و برای درب و پنجره هیچ مشکلی به وجود نمی آورند و مانع باز و بسته شدن آنها نمی شوند.

انواع توری آکاردئونی؟

توری ثابت
توری ریلی
توری رولینگ
توری آهنربایی
توری لولایی
توری ثابت

از توری های ثابت برای مکان هایی بیشتر استفاده می شود که دسترسی به آنها کمتر است و در پنجره هایی که زیاد باز و نمی شوند و یا در درب هایی که رفت و آمد از آنها کمتر است.

توری ریلی

توری های ریلی برای در و پنجره هایی که در حیاط و یا به فضای باز می رسند بسیار مناسب است و روی یک ریل در درون قاب در و پنجره قرار می گیرند و به راحتی روی این ریل ها حرکت می کنند و در صورت نیاز به راحتی باز و بسته می شوند.

توری رولینگ

ساختار توری های رولی به این صورت است که در هنگام بسته شدن به صورت رول جمع می شوند و این رول ها می تواند به حالت افقی و یا عمودی باشد.در مدل های عمودی توری ها از سمت پایین به بالا جمع می شوند و حالت کرکره به خود می گیرد و در توری های افقی توری ها از سمت راست به چپ و یا چپ به راست جمع می شوند.

توری آهنربایی

توری های آهنربایی مانند پرده هایی هستند که بر درب و یا پنجره نصب می شوند با این تفاوت که مانند پرده جلوی دید را نمی گیرند و از تور ساخته شده اند و قسمت داخلی آنها مانند پرده عمل می کنند و در هنگام ورود و خروج باز و بسته می شود با این تفاوت که یک آهنربای قوی در این قسمت ها نصب شده اند تا در هنگام عبور باز شوند و بعد از آن توسط آهنربا به یکدیگر متصل شوند.

توری لولایی

توری های لولایی مانند پنجره های لولایی به درب و پنجره نصب می شوند و روی پاشنه و قسمت افقی خود باز و بسته می شوند و برای درب های ورودز و یا پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند و درب هایی که رفت و آمد زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.شکل ظاهری آنها شبیه به توری های ثابت است با این تفاوت که به این توری ها لولا اضافه می شود تا باز و بسته شوند.

مزایای استفاده از توری آکاردئونی

توری های آکاردئونی در فصل تابستان که نیاز دارید تا در و یا پنجره را باز کنید و از هوای بهاری ببرید اما حشرات مزاحم شما هستند بسیار کارآمد هستند زیرا از ورود حشرات به داخل منزل و یا محل کار شما جلوگیری می کنند.
این توری ها قابل شستشو هستند و شما به راحتی می توانید آنها را از فریم خود خارج کرده تمیز کنید و در جای خود نصب کنید.
نصب این توری ها بسیار راحت و آسان هستند و به پنجره و درب شما آسیبی وارد نمی کنند و برای باز و بسته شدن در و پنجره نیز مشکلی ایجاد نمی کنند.
توری های آکاردیونی بسیار مقاوم و بادوام هستند و در کنار این مزایا از لحاظ ظاهری نیز بسیار زیبا و شیک هستند و می توانند یک محیط زیبا در خانه به وجود بیاورند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۷:۳۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ارزنده‏‏‌ترین سهام شیشه‏‏‌ساز کدامند؟

کمترین نسبت قیمت به درآمد آینده‏‏‌نگر در اختیار «کقزوی»
ارزنده‏‏‌ترین سهام شیشه‏‏‌ساز کدامند؟

بهترین شیشه بری شهرک غرب

دنیای اقتصاد

حمید غلامی سروش کارشناس بازار سرمایه

شیشه، نوعی ماده جامد غیر‌بلوری یا آمورف است و به‌طور کلی به هر جامدی که ساختار بلوری نداشته باشد و بتواند رفتاری مانند انتقال شیشه در برابر گرما و مذاب‌شدن را داشته باشد، شیشه گفته می‌شود. شیشه‌‌‌ها عمدتا شامل سیلیس، کربنات‌کلسیم (آهک)، کربنات‌سدیم و زغال‌کک (گاه از فلدسپار و دولومیت هم استفاده می‌شود) هستند. همچنین برای تولید شیشه‌‌‌های مرغوب و کریستال از سیلیس خالص (کوارتز) استفاده می‌شود. در شیشه‌‌‌های معمولی نیز حدود ۵/ ۰درصد آلومین و ۰۸/ ۰درصد اکسیدآهن وجود دارد. شیشه‌‌‌ها را می‌‌‌توان از دو منظر جنس و کاربرد تقسیم‌بندی کرد. از لحاظ جنس، شیشه‌‌‌ها به سه دسته کریستال‌‌‌ها، بوروسیلیکات‌‌‌ها و سودالایم‌‌‌ها و از نظر کاربرد در دو دسته کلی شیشه‌‌‌های تخت و ظروف تقسیم‌بندی می‌‌‌شوند.
9

مصرف شیشه به طور کلی در پنج صنعت شامل صنایع ساختمان‌‌‌سازی، غذایی، لوازم‌خانگی، خودروسازی و داروسازی و آزمایشگاه است. انواع مختلف شیشه وجود دارد که از جمله آنها می‌‌‌توان شیشه جام (تخت)، انواع بطری‌‌‌ها، شیشه‌‌‌های ایمنی بدون طلق، شیشه ضدگلوله، الیاف شیشه‌‌‌ای، شیشه‌‌‌های نشکن نظیر پیرکس و ینا و کیماکس، شیشه‌‌‌های بلور، سرب‌‌‌دار، ضدپرتوها، جاذب نوترون، شفاف در مقابل IR، ضد اسیدفلوئوربدریک و شیشه‌‌‌های رنگی را نام برد.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

مهلت شرکت در قرعه کشی 2 دستگاه تارا تا پایان تیر تمدید شد (موتور، وانت، سواری)

الان ثبت نام کنید
صنعت شیشه در ایران به‌طور کامل در اختیار بخش خصوصی است و تقریبا 60تولیدکننده شیشه در کشور وجود دارد که این تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه از داخل کشور و همچنین تامین انرژی موردنیاز خود با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. ظرفیت اسمی تولید شیشه در ایران طی سال 1401، 850/ 2 تا 3میلیون تن انواع محصول است که این عدد در سال 1400 به میزان 5/ 2میلیون تن بوده است. در سال 1401 به ظرفیت تولید کشور سه‌واحد تولیدکننده شیشه تخت و دو واحد ظروف اضافه شده است. با توجه به اینکه تولید شیشه جار و بطری به سرمایه‌‌‌گذاری اولیه کمتری نیاز دارد، تعداد شرکت‌های تولیدکننده این دو نوع شیشه بیشتر است. در زمینه تولید شیشه در کشور 40درصد مازاد تقاضا معادل 2/ 1میلیون تن وجود دارد که به کشورهای همسایه به‌خصوص عراق صادر می‌شود. ارزش صادرات شیشه کشور سالانه 300میلیون دلار است که با توجه به تقاضای موجود در منطقه تا 500 میلیون دلار نیز قابل ارتقاست که معادل 5/ 1میلیون تن محصول است؛ اما با توجه به تقاضای داخل کشور به صادرات 300میلیون دلاری اکتفا می‌شود. از 3میلیون تن تولید شیشه، 5/ 1میلیون تن مربوط به شیشه تخت است که 85درصد آن در صنعت ساختمان و 10درصد معادل 150هزار تن در صنعت خودرو‌ استفاده می‌شود و در شرایط غیر‌تحریمی تا 15درصد می‌‌‌تواند افزایش داشته باشد و مابقی در موارد دیگر مصرف می‌شود.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر تولید شیشه انرژی، مواد اولیه و تکنولوژی است که کشور ما صرفا به علت هزینه انرژی کمتر در حوزه تولید شیشه مزیت رقابتی دارد. همچنین در زمینه مواد اولیه در گذشته مشکل تامین کربنات‌سدیم وجود داشت؛ اما امروزه کشور به صادر‌کننده این ماده تبدیل شده است و به طور کلی سیلیس و کربنات‌سدیم عمده بهای تمام‌شده را شامل می‌‌‌شوند. در ایران، ناحیه زاگرس مرکزی و البرز از سیلیس بسیار غنی هستند و کارخانه‌‌‌های بزرگ تولیدکننده شیشه در همین مناطق واقع شده‌‌‌اند. قیمت سیلیس در گذشته در داخل کشور بسیار پایین بود که با اجرای پروژه‌‌‌ها و طرح‌‌‌های مختلف با تقاضا همراه شد و با افزایش قیمتی که به همراه داشت تا حدودی باعث افت حاشیه سود شرکت‌ها شد. البته شرکت‌هایی که خود معدن سیلیس دارند، از این موضوع مستثنی بوده‌‌‌اند.

شرکت‌های تولیدکننده بطری و جار در این سال‌ها، هم افزایش یافته و هم طرح توسعه‌‌‌های متعددی را اجرا کرده‌‌‌اند، به طوری که حدودا 600هزار تن طرح توسعه‌‌‌ای در این سال‌ها اجرا کرده‌‌‌اند که عموما هم با اعتبارات ارزی انجام شده‌‌‌اند. عمده صادرات این شرکت‌ها به مقصد عراق است که مصرف 200هزار تنی دارد. در حال حاضر، با توجه به جنگ در کشور اوکراین و افزایش قیمت انرژی در جهان برای صنعت شیشه ما مزیت رقابتی ایجاد شده است؛ اما در بلندمدت با تعدیل قیمت انرژی، این مزیت از بین می‌رود. البته ظرفیت مازاد تولید شیشه در کشور که حدود 5/ 1میلیون تن است که قابلیت صادرات دارد و در صورت رفع تحریم‌‌‌ها به‌راحتی قابل فروش بیشتر در بازارهای جهانی خواهد بود.

یکی از ریسک‌‌‌هایی که صنایع مختلف از جمله شیشه را در کشور تهدید می‌کند، این موضوع است که عراق قصد دارد فروش نفت خود را به 8میلیون بشکه در روز برساند و در این سال‌ها نیز بیش از ما فروش نفت داشته است. این کشور در آینده نزدیک قصد دارد در بسیاری از صنایع سرمایه‌گذاری کند که این اقدام می‌‌‌تواند به از دست رفتن بازار بسیاری از محصولات ما منجر شود. ما در حوزه تولید شیشه تخت، تقاضای صادراتی بسیار خوبی داریم و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با توجه به ساخت‌وسازهای فراوان و تقاضا برای شیشه تخت ایران موجب رشد فروش صادراتی و افزایش سود این شرکت‌ها می‌شوند. همچنین کیفیت شیشه فلوت ایران بسیار بالا بوده و حتی قابلیت صادرات به بسیاری از کشورها را دارد.

تولیدکنندگان بورسی شیشه
از میان 60شرکت تولیدکننده شیشه در کشور، 7شرکت بورسی شامل شیشه همدان با نماد «کهمدا»، کارخانه‌ها تولیدی شیشه رازی با نماد «کرازی»، شیشه و گاز با نماد «کگاز»، شیشه قزوین با نماد «کقزوی»، سایپا شیشه با نماد «کساپا»، شیشه‌سازی مینا با نماد «کمینا» و تولیدی و صنعتی آبگینه با نماد «کابگن» در بازار سرمایه پذیرفته شده‌‌‌اند که نمادهای «کقزوی»، «کمینا» و «کابگن» در بازار پایه ‌‌‌فرابورس معامله شده‌اند و شرکت «کابگن» عملیات تولیدی ندارد. در جدول گزارش، عملیات تولیدی این شرکت‌ها در سال مالی 1401 مورد بررسی قرار گرفته است و شرکت شیشه قزوین پایین‌‌‌ترین نسبت قیمت به درآمد پیشرو را به خود اختصاص داده است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۳:۲۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چه پنجره دوجداره ای برای چه آب و هوایی مناسب است؟

چه پنجره دوجداره ای برای چه آب و هوایی مناسب است؟

پنجره دوجداره

فارنت

در صنعت ساختمان سازی و معماری استفاده از اشکال مختلف متریال و مصالح تا حدود زیادی به شرایط جوی و جغرافیایی بستگی دارد. همین تفاوت ها نیز موجب کارایی بیشتر در هر منطقه می شود.

این موضوع در صنعت طراحی و تولید پنجره نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا پنجره مهم ترین امکان برای جابجایی نور و هوا در داخل و خارج ساختمان می باشد.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به بررسی مناسب ترین پنجره برای شرایط آب و هوایی مختلف بپردازیم.

دلایل تفاوت پنجره ها در مناطق مختلف
همانطور که پیش تر به آن اشاره شد درب و پنجره ها اصلی ترین بخش در هر ساختمان برای تبادل نور و هوا هستند. بدین ترتیب گرما، سرما، باد، باران، نور و حتی تهویه هوا نیز توسط پنجره ها صورت می گیرد.

به عنوان مثال در شهر های سردسیر که زمستان هایی سرد و پر بارش دارند، اتلاف انرژی بیشتر از طریق پنجره ها خواهد بود. همچنین هوای سرد نیز به واسطه پنجره ها وارد فضای داخلی ساختمان می شود.

از طرفی در مناطقی با آب و هوای بسیار گرم، تمام انرژی سرمایشی یا خنک سازی ایجاد شده در فضای داخلی، از طریق پنجره ها به هدر می رود.

بنابراین برای هر دو منطقه نیاز به صرف انرژی بیشتری بوده که نتیجه آن هم افزایش قابل توجه هزینه ها خواهد بود.

بهترین پنجره برای مناطق سردسیر
بهترین پنجره برای مناطق سردسیر
پنجره های دوجداره و سه جداره بهترین و مطلوب ترین انتخاب برای مناطق سردسیر هستند. زیرا خاصیت عایق بندی بالا این محصولات در برابر گرما و سرما، سبب جلوگیری از خروج گرما و ورود سرما به داخل ساختمان خواهد شد.

پنجره های یو پی وی سی ثابت و لولایی از بهترین انواع پروفیل برای شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر محسوب می شوند.

توصیه می شود در مناطق سردسیر نوع کشویی پنجره یو پی وی سی مورد استفاده قرار گرفته نشوند، چرا که این محصول به دلیل نوع باز و بسته شدن، از عایق بندی پایین تری برخوردار بوده و به هیچ عنوان مناسب مناطق سرد و کوهستانی نمی باشد.

بهترین پنجره برای مناطق گرم سیر
از اصلی ترین خصوصیات مناطق گرم سیر و کویری می توان به تابستان های بسیار گرم و زمستان های به شدت سرد و خشک اشاره کرد.

در نتیجه برای این گونه مناطق به پنجره ای با بازشویی راحت و مناسب جهت فصل گرما و عایق بندی حرفه ای برای روز های سرد و خشک سال نیاز است.

با توجه به این که در سال های اخیر به شدت شاهد آلودگی هوا و ریزگرد ها در شهر های مختلف کشور مخصوصا شهر های جنوبی و کویری همچون: اصفهان، اهواز و … بوده ایم، استفاده از پنجره های یو پی وی سی در چنین شرایط آب و هوایی مناسب ترین گزینه خواهد بود.

از بهترین انواع پنجره یو پی وی سی می توان به پنجره های دو حالته هافمن و هوم لند اشاره کرد که هم برای فصل های گرم سال که نیاز به چرخش هوا است مناسب بوده اند و هم برای روز های سرد سال دارای عایق بندی اصولی می باشند.

برای مناطق گرم سیری از پنجره های دوجداره دیگری نظیر: پنجره های کلنگی و پنجره های آکاردئونی نیز بدون هیچ محدودیتی می توان استفاده کرد.

بهترین پنجره برای مناطق شرجی و بارانی
بهترین پنجره برای مناطق شرجی و بارانی
همانطور که می دانید شهر های شمالی کشور در دسته مناطقی قرار دارند که در اکثر روز های سال دارای آب و هوایی بارانی بوده و در فصل های گرم سال به شدت شرجی هستند.

برای انتخاب پنجره مناسب در چنین مناطقی، اولویت با پنجره های ضد آب و دارای آبراه است.

با توجه به ضد آب و ضد زنگ بودن پنجره های یو پی وی سی، می توان گفت که این محصولات عملکرد به مراتب بهتری نسبت به پنجره های آلومینیومی و آهنی از خود نشان خواهند داد.

بنابراین در مناطق بارانی و شرجی، جنس پنجره در اولویت قرار دارد.

همچنین در هنگام خریداری پنجره اطمینان حاصل کنید که پنجره دارای آبراه و یا شیار تخلیه آب باشد. زیرا آب باران از طریق این خروجی ها تخلیه شده و هرگز به داخل پروفیل و یا فضای داخل ساختمان نفوذ نخواهد کرد.

توصیه می شود در صورت استفاده از پنجره های کشویی در مناطق بارانی، حتما این پنجره ها را به خوبی عایق بندی کنید. زیرا پنجره های کشویی معمولا دارای عایق بندی ضعیف تری نسبت به محصولات مشابه خود دارند.

محدودیت استفاده از پنجره در مناطق مختلف
استفاده از پنجره های یو پی وی سی در شرایط آب و هوایی مختلف هیچ محدودیتی ندارد. تنها لازم است پیش از خریداری درب و پنجره از دانش کارشناسان این حوزه در مورد شرایط مد نظر مانند: آب و هوای منطقه، قیمت پنجره دوجداره و … بهره مند شوید تا در نهایت بتوانید مرغوب ترین پنجره یو پی وی سی و مطلوب ترین انتخاب را انجام دهید.

پیشنهاد ما جایگزین کردن پنجره های یو پی وی سی با پنجره های آلومینیومی و آهنی است. چرا که این محصولات در مقایسه با پنجره یو پی وی سی از عایق بندی ضعیف تری برخوردار هستند.

در نتیجه به مرور زمان سبب اتلاف انرژی و افزایش قابل توجه هزینه ها خواهند شد.

نکته حائز اهمیت در مورد پنجره یو پی وی سی این است که این سازه ها به دلیل بکار گیری مواد اولیه بسیار با کیفیت در روند ساخت آن ها، دارای قیمت به مراتب بالا تری نسبت به سایر محصولات مشابه هستند، اما با توجه به میزان حفظ انرژی توسط پنجره های یو پی وی سی این هزینه در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۵۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ویژگی‌های فیزیکی شیشه

ویژگی‌های فیزیکی
همچنین ببینید: فهرست ویژگی‌های فیزیکی شیشه

شیشه بری غرب تهران

ویکی‌پدیا

ویژگی‌های نوری

مهم‌ترین دلیل تولید شیشه ویژگی شفاف بودن آن در برابر طول موج‌های مرئی است. نقطهٔ مقابل شیشه مواد چندبلوری است که نور مرئی را از خود عبور نمی‌دهند.[۹] سطح شیشه معمولاً هموار است چون هنگام تشکیل، مولکول‌های بسیار سرد شدهٔ مایع دیگر مجبور نیستند هندسهٔ بلورهای سخت را به خود بگیرند بلکه نیروی کشش سطحی باعث شکل گرفتن آن‌ها می‌شود و به صورت میکروسکوپی سطحی هموار بدست می‌آید. این ویژگی‌ها باعث شفافیت و درخشندگی شیشه می‌شود و حتی در شیشه‌های رنگی (که نور را جذب می‌کنند) هم قابل مشاهده است.[۱۰]

 


شیشه این توان را دارد تا نور را بشکند، آن را بازتاب کند و بدون اینکه نور دچار پراکندگی شود برپایهٔ نورشناسی هندسی آن را از خود بگذراند. این ویژگی‌ها در ساخت عدسی و پنجره مورد نیاز است. شیشه‌های معمولی ضریب شکستی نزدیک به ۱٫۵ دارند. بر پایهٔ معادله‌های فرسنل، بازتاب یک ورق شیشه در محیط معمولی و در هوا، نزدیک به ۴٪ در یکای سطح است و گذر نور از آن برای یک جزء (دو روی سطح) نزدیک به ۹۰٪ است. کاربرد دیگر شیشه در الکترونیک نوری است برای نمونه فیبر نوری.

دیگر ویژگی‌ها
در فرایند تولید شیشهٔ سیلیسی این امکان وجود دارد که آن را مذاب کرد، در قالب ریخت و دوباره از قالب بیرون آورد و از هندسهٔ صاف و ساده تا شکل‌های پیچیده به آن بخشید. محصول نهایی شکننده و آسیب‌پذیر خواهد بود مگر اینکه لایه لایه بر روی آن کارهای ویژه صورت گیرد. اما به هر حال ماندگاری شیشه در بیشتر شرایط بسیار بالا است، بسیار آهسته دچار خوردگی و فرسایش می‌شود و در برابر واکنش‌های آب و حمله‌های شیمیایی پایدار است به همین دلیل مناسب‌ترین گزینه برای نگهدارنده‌های مواد شیمیایی و خوراکی است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۷:۳۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ساخت نمونه آیینه‌شمعدان صفوی‌قاجاری در پژوهشکده هنرهای سنتی

ساخت نمونه آیینه‌شمعدان صفوی‌قاجاری در پژوهشکده هنرهای سنتی

شیشه بری

میراث آریا

در راستای حفظ، احیا و اشاعه هنرهای سنتی ایران، آیینه‌شمعدان تلفیقی از هنر معرق زمینه چوب و مشبک فلز که مرز بین دو تاریخ صفوی و قاجار است توسط افسانه اسلیمی هنرمند کارگاه منبت و معرق پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ساخته شد.


۰

ساخت نمونه آیینه‌شمعدان صفوی‌قاجاری در پژوهشکده هنرهای سنتی
به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید عبدالمجید شریف زاده رییس پژوهشکده هنرهای سنتی با اعلام این خبر گفت: «طرح این آیینه و شمعدان ها ختایی واسلیمی با برداشتی ازهنر تذهیب است.»

 


او با بیان اینکه چوبهای مصرفی این طرح کیکم، عناب ، گردو ،کرات ، ازاد و اقاقیا است افزود: «طرح کار شده متعلق به دوره صفوی است ولی این آیینه و شمعدان در دوران قاجار در کنار هم دیده شده و از این رو مرز بین دو تاریخ صفوی و قاجار است.»

 


شریف زاده با اشاره به اینکه هنرهای بومی و سنتی بر باور ، حفظ ، احیاء و خلاقیت در رشته هنرهای سنتی با رویکرد زیبا شناسانه و کاربردی استوار است تصریح کرد: «تلفیق و ساخت این اثر در جهت نو آوری و یادآوری تاثیرات متقابل هنرها است.»

 


رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه افزود: «آیینه ، تاج خورشیدی و تلئلو فلز برنج و مس این آیینه و شمعدان را به مجموعه ای از نور تبدیل کرده است.»

 


او گفت: «تلفیق چوب و فلز از ارکان شاخص این کاراست که از سال ۱۳۷۲در اکثر کارهای افسانه اسلیمی دیده شده اما در این اثر فلز مشبک و معرق چوب بر هم کنش و تأثیرات زیبایی شناسانه ازتلفیق را نمایش داده است.»

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۱۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)