اخبار شیشه بری اخبار شیشه بری .

اخبار شیشه بری

معرفی شیشه لاکوبل و آینه مثلث لوزی و شیشه سندبلاست مناسب برای دکور خانه و اداره

معرفی شیشه لاکوبل و آینه مثلث لوزی و شیشه سندبلاست مناسب برای دکور خانه و اداره
سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرح‌های مختلف به صورت گود یا برجسته‌ بر روی سطوح شیشه‌ای، چوب و ام‌دی‌اف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امروزه مشاهده می‌کنیم که از انواع شیشه‌ها در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده زیادی می‌شود. شیشه‌‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و بر همین اساس کاربردهای متفاوتی نیز دارند. از جمله انواع شیشه مورد استفاده در فضاهای مختلف می‌توان به شیشه لاکوبل یا رنگی و هم‌چنین شیشه سند پلاست یا شیشه سندبلاست اشاره کرد.
به علاوه آینه‌ها نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منازل طرفداران زیادی دارند. یکی از انواع این آینه‌های دکوراتیو آینه مثلث لوزی است که تنوع بسیاری در رنگ و طرح دارد. در این مطلب قصد داریم به توضیح و معرفی این سه المان پرکاربرد در طراحی مدرن امروز بپردازیم.
معرفی شیشه لاکوبل
شیشه لاکوبل، نوعی شیشه رنگی است که عموما به صورت لمینت تولید می‌شود. به این صورت که دو یا چند شیشه را به صورت لایه‌ لایه در کنار هم قرار می‌دهند. در این فرایند یکی از شیشه‌‌ها رنگی بوده و شیشه بعدی شفاف است و در بین دو لایه شیشه نیز یک لایه پی وی سی قرار داده می‌شود. شیشه‌ی رنگی یک شیشه پشت رنگ شده است و رنگ کلی شیشه لاکوبل را مشخص می‌کند. در فرایند ساخت شیشه لمینت لاکوبل در بیشتر موارد از شیشه سکوریت استفاده می‌شود که بتوان از دوام و مقاومت آن مطمئن بود. تنوع رنگی در شیشه لاکوبل بسیار زیاد است و در حدود ۳۵ طیف رنگی از این نوع شیشه در بازار موجود می‌باشد.
از نظر ضخامت نیز شیشه‌های لاکوبل در ضخامت‌های ۵ ، ۶ ، ۸ و ۱۰ میلیمتر تولید و عرضه می‌شوند. البته در موارد خاص می‌توان از ضخامت‌های متنوع از ۴ تا ۲۰ میلیمتر نیز استفاده کرد. این نوع شیشه‌ در فرایند ساخت با شناور کردن در فلز قلع از سطحی کاملا صاف و بدون هیچ موج و شکن برخوردار خواهد شد.
این سطح کاملا صاف شیشه لاکوبل در صورت کاربرد به عنوان شیشه پنجره یا نورگیر، به انعکاس نور و تامین نور کافی برای فضای مورد نظر کمک زیادی می‌کند. از دیگر کاربردهای شیشه لاکوبل در محیط‌های داخلی می‌توان به انواع پوشش‌های داخلی در دکوراسیون مکان‌هایی مانند منازل، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، مهدهای کودک و غیره اشاره کرد. این شیشه‌ها به دلیل مزایایی مانند تنوع طرح و رنگ بالا، ضدخش بودن، مقاومت در برابر حرارت بالا و ضربه شدید و هم‌چنین عایق صوت و گرما و آب به عنوان پوشش دیوار و جایگزین کاغذ دیواری یا حتی به عنوان جایگزین کاشی و سرامیک در آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است. از این نوع شیشه هم‌چنین در تولید پارتیشن‌ها، دیوارها، نرده‌ها و جان‌پناه شیشه‌ای استفاده زیادی می‌شود.

شیشه بری در تهران
نقش آینه مثلث لوزی در دکور منزل
آینه ها از گذشته به منظور ابزاری برای انعکاس چهره افراد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی پس از مدتی به دلیل پیشرفت در صنعت ساخت شیشه و آینه و هم‌چنین تنوع در طراحی‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها، کاربری آینه به المانی دکوراتیو و تزئینی گسترش یافت. تا جایی که در سال‌های اخیر در طراحی فضای داخلی به سبک مدرن از آینه استفاده زیادی می‌شود. استفاده از آینه در تزیین فضای داخلی به دو روش انجام می‌گیرد. در روش اول آینه‌های دارای اشکال متنوع روی دیوار نصب می‌شوند. ولی در روش دوم که به آینه کاری نیز معروف است، یک دیوار به صورت کامل با آینه پوشانده می‌شود. برای اجرای روش اول لازم است دور آینه‌ها به منظور ایجاد طرح و شکل مورد نظر تراش داده شود.
آینه مثلث لوزی نیز نوعی آینه دکوراتیو است که اطراف آن تراش خورده است. در واقع لوزی از کنار هم قرار گرفتن دو مثلث ایجاد می‌شود. به طور کلی از نظر طراحی دکوراسیون، طرح مثلث به منظور القای صلابت و استحکام مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این المان‌های تزئینی، مشابه نمونه‌های سنتی و قدیمی هستند. ولی طراحی آن‌ها در معماری مدرن کمی فانتزی شده و با افزودن رنگ و طرح‌های مدرن، به جذابیت آن‌ها افزوده شده است. آینه مثلث لوزی نیز یکی از طرح‌های پرکاربرد و محبوب طراحان است.

شیشه غرب تهران
برای استفاده از آینه مثلث لوزی بر روی دیوارها لازم است از اشکال دارای ضخامت کم  برای مثال ۴ میلیمتر استفاده شود. به این دلیل که در صورت استفاده از آینه‌های دارای ضخامت بیشتر، امکان سقوط و ریزش آن‌ها به وجود خواهد آمد.
این نوع آینه‌ها همان‌گونه که گفته شد هم به منظور انعکاس تصاویر به کار می‌روند و هم نقش تزئینی و دکوراتیو دارند. به همین دلیل در صورت انتخاب مدل‌های رنگی آن، حتما باید به رنگ‌بندی فضای مورد نظر و سبک و چیدمان دیگر عناصر دکوراسیون داخلی نیز توجه شود. اصولا از این آینه‌های دکوراتیو به منظور ایجاد فضایی لوکس، هنری و حتی سنتی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که توجه به سبک اجرا شده در طراحی نقش مهمی دارد. این نوع آینه‌ها برای سبک‌های کلاسیک، مدرن، هنری و لوکس و حتی مینیمال مناسب هستند.
شیشه سندبلاست چیست؟ و معرفی کارایی آن
به طور کلی سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرح‌های مختلف به صورت گود یا برجسته‌ بر روی سطوح شیشه‌ای، چوب و ام‌دی‌اف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد سطوح سندبلاست در طراحی دکوراسیون، فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی می‌باشد. به عنوان مثال شیشه سندبلاست در طراحی داخلی کاربرد زیادی دارد و شابلون‌های متنوعی نیز برای ایجاد طرح‌های مختلف بر روی آن وجود دارد.
شیشه سندبلاست یا همان شیشه مات در فضاهای داخلی به منظور حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود. این شیشه به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد زیادی دارد. هم‌چنین به عنوان شیشه مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری برای جداسازی فضای کار کارکنان در شرکت‌ها نیز کاربرد دارد.
سایر فضاهایی که به نظم‌دهی و پارتیشن‌بندی زیبا نیاز داشته باشند شامل درب ورودی ساختمان‌ها، لابی‌ها، پذیرش ادارات و هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و غیره جزو کاربری‌های مناسب شیشه سندبلاست هستند. از دیگر کاربردهای این نوع شیشه می‌توان به استفاده در بالکن‌های شیشه‌ای، نرده استخرها، محوطه سازی، طراحی فضای سبز و غیره اشاره کرد.
هدف از نگارش این مطلب آشنایی کلی با مفاهیم و کاربردهای لاکوبل، آینه مثلث لوزی و سندبلاست بود. در صورت علاقه به استفاده از هر کدام از این المان‌های مدرن و شیشه‌ای در فضای مورد نظر خود، بهتر است ابتدا کاربری و سبک اصلی طراحی دکوراسیون آن را در نظر بگیرید.

 


منبع: https://diyarmirza.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۳:۲۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در شرکت پارس دکور

برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در شرکت پارس دکور
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر گفت: انتخابات شورای کارگری شرکت پارس دکور برگزار و افراد منتخب معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سیدعلیرضا موسوی‌پور در تکمیل این خبر افزود: انتخابات شورای کارگری پارس دکور با مشارکت حداکثری کارگران و با نظارت کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر و با حضور پرسنل شرکت، برگزار شد.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده 131 قانون کار و ماده 35 قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار، واحدهای کار بالای 36 نفر ملزم به فراهم کردن شرایط برای تشکیل شورای اسلامی کار در آن واحد تولیدی یا خدماتی هستند و فرآیند کاندیداتوری افراد و  برگزاری انتخابات با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل استقرار شرکت انجام می‌پذیرد.

مقالات دیگر: پنجره دو جداره

شیشه بری در تهران
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر در پایان خاطرنشان کرد: طی برگزاری انتخابات در شرکت پارس دکور، چهار نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل در شورای اسلامی کار این شرکت انتخاب شدند.
شایان ذکر است، شرکت پارس دکور دارای 235 نفر نیروی کار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۰۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

این وسایل در دکور هر خانه‌ای باید باشد!

این وسایل در دکور هر خانه‌ای باید باشد!
وسایل دکوری چه از نظر طراحی و چه از نظر جنس دارای انواع مختلفی هستند. برخی وسایل دکوری ثابت بوده و برخی نیز به‌صورت متحرک هستند و می‌توان آن‌ها را مثل یک مجسمه به راحتی جابه‌جا کرد.
به نقل از مجله دلتا: وسایل دکوری چه از نظر طراحی و چه از نظر جنس دارای انواع مختلفی هستند. برخی وسایل دکوری ثابت بوده و برخی نیز به‌صورت متحرک هستند و می‌توان آن‌ها را مثل یک مجسمه به راحتی جابه‌جا کرد.
وسایل دکوری و تزئینی این قابلیت را دارند که به فضا روح تزریق کنند. شما می‌توانید با اضافه کردن یک وسیله دکوری به محیط فضا را به کل عوض کنید.وسایل دکوری از جمله وسایل‌ مهم هر خانه است چرا که نبود آن‌ها به وضوح در دکوراسیون خانه به چشم می‌آید. در این مطلب به معرفی وسایل دکوری شیک برای منزل می‌پردازیم.
وسایل دکوری شیک برای منزل
اگر از دکور خانه خود خسته شده‌اید ولی در حال حاضر بودجه کافی برای تغییر کلی وسایل منزل را ندارید بهترین راه‌حل این است که به سراغ وسایل دکوری و تزئینی بروید.

مقالات دیگر: شیشه سکوریت

ساعت
یکی از وسایل دکوری که در سبک‌های دکوراسیون داخلی بسیار از آن استفاده می‌شود، ساعت‌های دیواری یا رومیزی هستند.
این وسیله در عین حال که دکوری است حضورش در هر خانه‌ای واجب است. ساعت‌ها دارای انواع رومیزی و دیوار کوب هستند. همچنین می‌توان آن‌ها را در جنس‌های شیشه‌ای یا آینه‌‌ای، چوبی و فلزی در بازار یافت.
ساعت‌های آینه‌ای امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این مدل ساعت به علت نوع جنسی که دارد قابلیت انعکاس نور را دارد و جلوه‌ای خاص به فضای شما می‌دهد.

سبدهای حصیری


این سبدها در سایزها و طرح‌های متنوع وجود دارد که بسته به کاربردی که می‌خواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.


از سایزهای کوچک این سبدها می‌توان برای دیزاین میز جلو مبلی نیز استفاده کرد و از طریق آن بین اشیای مختلف که به‌طور جداگانه هیچ ارتباطی با هم ندارند، ارتباط برقرار کرد.

گلدان

یکی دیگر از وسایل دکوری که در اکثر خانه‌ها حضور دارد گلدان است که از آن می‌توان به راحتی برای دکور کردن فضا استفاده کرد. امروزه جنس‌های متنوعی از گلدان‌ها در بازار موجود است که شما می‌توانید بسته به سلیقه و دکوراسیون خود از آن‌ها استفاده کنید.


شلف

شما می‌توانید با استفاده از یک شلف به وسایل دکوری خود نظم بدهید و آن‌ها را از حالت بهم ریخته در آورید. با قرار دادن وسایل دکوری در یک جای مشخص در کنارهم، این وسایل بیشتر از قبل که هرکدام به‌صورت مجزا بوده‌اند به چشم می‌آیند.

مقالات دیگر: بهترین مرکز نوروفیدبک آریاشهر


دیوارکوب‌های مکرومه

از این دیوارکوب‌ها می‌توان برای دیزاین دیوار بالای تلویزیون، بالای تخت یا حتی یک دیوار خالی در منزل خود استفاده کنید.

درست کردن این تابلوها بسیار آسان است. شما می‌توانید به راحتی به درست کردن یک تابلوی زیبا اقدام نمایید و با هنر دست خود منزل‌تان را دکورکنید و از آن لذتی دو چندان ببرید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۰۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تیم بهتری از جام جهانی قبل داریم

تیم بهتری از جام جهانی قبل داریم؛ابراهیمی: کی‌روش برای ما ۳ نفر ارزش گذاشتهافبک تیم ملی ایران ابراز امیدواری کرد بتوانند عملکرد بهتری از جام جهانی روسیه در قطر داشته باشند.ابراهیمی: کی‌روش برای ما ۳ نفر ارزش گذاشت
به گزارش "ورزش سه"، امید ابراهیمی درباره شرایط تیم ملی در فاصله سه هفته تا شروع رقابتهای جام جهانی گفت: فکر می‌کنم همه چیز طبق برنامه کادر فنی پیش می‌رود. من هم پس از اینکه لیگ قطر بخاطر میزبانی این کشور از جام جهانی تعطیل شد، به تهران آمدم و با تمرکز کامل در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کنم.

او ادامه داد: غیر از بازیکنانی که اکنون در تهران تمرین می‌کنند،‌ لژیونرها هم طبیعتا تمرینات با کیفیتی را انجام می‌دهند و در فاصله ۲۱ روز تا شروع جام جهانی برنامه‌های تیم ملی با نظم خاصی پیش می‌رود.

این هافبک ملی‌پوش با بیان اینکه انگیزه تیم ملی در بالاترین سطح ممکن است، ابراز کرد: در دوره قبلی جام جهانی با چهار امتیاز بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفتیم، اما هدف خود من این است که اگر عضو تیم ملی در جام جهانی قطر باش،  در کنار سایر بازیکنان نتیجه جام جهانی قبلی را ارتقا دهیم.

ابراهیمی یادآور شد: ما مربی بزرگ و با تجربه‌ای چون کارلوس کی‌روش را در اختیار داریم و تیم‌مان هم از نظر بازیکن تیم با تجربه‌تری نسبت به قبل است. در روسیه ۶-۵ بازیکن سابقه حضور در جام جهانی را داشتند، اما در تیم فعلی ۱۶-۱۵ بازیکن جام جهانی را تجربه کرده‌اند و ما در مجموع تیم بهتری نسبت به قبل هستیم و این فرصت را داریم تا بتوانیم با همدلی که در تیم ملی وجود دارد به نتایج خوبی برسیم و ایران و مردم عزیز کشور را سربلند کنیم.

آینه کاری
او درباره وضعیت رقبای ایران اظهار کرد: انگلیس یکی از مدعیان جام به حساب می‌آید و این ارزیابی کلی و عمومی درباره تیم انگلیس است. ولز و آمریکا هم تیم‌های ناشناخته‌ای نیستند و بازیکنان با کیفیتی دارند و قطعا برابر این سه تیم کار آسانی نداریم. از طرف دیگر اینکه بازیکنان مسؤولیت یک کشور و یک ملت را برعهده دارند، کار را سخت‌تر هم می‌کند. باید قبول کنیم در گروه راحتی نیستیم، اما از آن طرف ما هم حریف آسانی برای رقبا نخواهیم بود. آنها هم می‌دانند ایران روز سختی برای‌شان رقم خواهد زد. غیرت، اتحاد و همبستگی که در تیم ملی ایران وجود دارد، کار را برای رقبای ما سخت خواهد کرد.

هافبک ایرانی الوکره قطر درباره تمرینات سه نفر‌ه‌اش در کنار شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت: شاید برایتان جالب باشد که وقتی در راه ایران بودیم و با هم حرف می‌زدیم، فکر می‌کردیم در ایران قرار است هر روز زیر نظر مربی بدنساز تمرین کنیم، اما وقتی به ایران آمدیم، کارلوس کی‌روش صبح و بعدازظهر در تمرینات سه نفره کنار ما بود؛ این موضوع دوباره بزرگی کی‌روش را به ما نشان داد. اینکه یک مربی صاحب اسم و رسم و تجربه برای بازیکنانش تا این حد ارزش قائل است که حتی تمرینات سه نفره آنها را صبح و بعدازظهر زیر نظر دارد بسیار جالب است. این رفتار او نشان می‌دهد که چقدر به جزئیات اهمیت می‌دهد و تا چه حد  برای آماده‌سازی تیمش و بازیکنان وقت می‌گذارد.

مرکز نورفیدبک آریاشهر

ابراهیمی اضافه کرد: هرچه به جام جهانی نزدیک می‌شویم، حس حضور در این مسابقات بیشتر می‌شود و ما بازیکنان هم شب و روز به این موضوع فکر می‌کنیم. به هر حال جام جهانی بزرگترین رقابت ورزشی دنیاست و همه از اینکه به این رویداد نزدیک می‌شویم، هیجان‌زده‌ایم. با تمام قدرت و غیرت و تعهد تلاش می‌کنیم که بتوانیم مردم کشورمان را خوشحال کنیم و مطمئن باشید که برای سرافرازی مردم و کشور تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۳:۳۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

در فصل دوم مسابقه کهکشان چه خواهید دید؟

در فصل دوم مسابقه کهکشان چه خواهید دید؟

فصل دوم مسابقه کهکشان با تغییراتی در محتوا و دکور از جمعه ۶آبان‌ماه میزبان مردم در شبکه پنج خواهد بود که به نظر می‌آید در این فصل پرداختن به محتواهای تاریخی و فرهنگی ایران بیشتر به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری فصل دوم مسابقه کهکشان با حضور عوامل و بازیگران این برنامه در محل استودیو کهکشان برگزار شد.

در ابتدا پیش از برپایی نشست عوامل فنی این برنامه تمام بخش‌های مختلف مسابقه که دچار تغییراتی نسبت به فصل اول شده بود را به خبرنگاران نشان داده و توضیحات تکمیلی را در مورد هر بخش ارائه کردند.

در این بازدید میدانی بازیگران هربخش نیز توضیحاتی در مورد آنچه قرار است مخاطبین در فصل جدید شاهد باشند را ارائه دادند.

پس از بازدید از بخش‌های مختلف این فصل از مسابقه کهکشان نشست خبری برگزار و در ابتدا کمیل سوهانی تهیه کننده این برنامه با اشاره به تغییرات اساسی در فصل دوم گفت: اولین تغییر ما در بخش‌هایی از دکور متناسب با فضای جدید مسابقه بود، همچنین در این فصل به جای مجری محوری در طول بازی از بازیگرانی در هر بخش مسابقه استفاده شده که به روایتگری پرداخته و به شرکت‌کنندگان برای پیدا کردن گویی طلایی کمک می‌کنند.

مقالات دیگر: شیشه بری

وی ادامه داد: در فصل دوم مجری مسابقه در یک اطاق فرمان حضور خواهد داشت که بین شرکت‌کنندگان و بازیگران هر بخش ارتباط برقرار می‌کند، البته بر روی موضوع زمان و همچنین خطاهای شرکت‌کنندگان نظارت داشته و سعی می‌کند فضای هیجانی را رقابتی در طول مسابقه ایجاد کند.

سوهانی تاکید کرد: در این فصل ۵۵دقیقه مسابقه را بییندگان شاهد خواهند بود و توانستیم 26 قسمت را ضبط کنیم که از تاریخ 6آبان‌ماه هر جمعه و شنبه ساعت ۲۱ از شبکه ۵ پخش خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سپند امیرسلیمانی در این فصل جای نیما فلاح را گرفته است، توضیح داد: تصمیم ما براین بود که در هر فصل یک فرد جدید به عنوان مجری و کسی که از دل تاریخ رمزگشایی می‌کند حضور داشته باشد، به همین منظور تغییر در مجری را داشتیم، در این راستا نیز گزینه‌های مختلفی مورد مذاکره بود که نهایتا با سپند امیرسلیمانی به تو‌افق رسیدیم.

تهیه کننده مسابقه کهکشان در مورد هزینه برگزاری این مسابقه یادآور شد: دکور ما در مسابقه کهکشان نسبت به سایر دکورها قیمتش کمتر است. همچنین به لحاظ کارگردانی و پشتیبانی فنی از مجموعه برنامه‌های سرگرمی دیگر در صدا و سیما خیلی دشوارتر بوده است.

سوهانی با بیان اینکه در این ۲۶قسمت سعی شده است که از بازیگران و ورزشکاران به عنوان شرکت‌کنندگان استفاده کنیم، افزود: در این پروژه برنامه‌سازی گروه برای مدیریت بازی‌ها داشتیم که فضای بازی جذابیت لازم را داشته باشد و در مجموع ۲۵۰نفر برای ضبط این برنامه درگیر بودند.

در ادامه فاطمه دلاوری سردبیر این مسابقه با بیان دشواری‌های تهیه و ضبط این برنامه اذعان کرد: در این مسابقه برای اولین بار مخاطبان تلویزیون می توانند چالش‌های درون مسابقه را از طریق تکنولوژی های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR همزمان با پخش مسابقه از تلویزیون در منازل خود تجربه کنند. این مسابقه تلویزیونی، تجربه‌ای نو برای تعامل مخاطبان با تلویزیون را رقم می زند که تا کنون در هیچ مسابقه‌ای تجربه نشده است.

وی ادامه داد: واقعیت افزوده AR به معنای اضافه کردن چیزی است که در آن گرافیک، صدا و بازخورد لمسی به جهان طبیعی ما اضافه می شود. در این مورد بر خلاف واقعیت مجازی که شما در یک محیط کاملا مجازیVR هستید، واقعیت افزوده از محیط طبیعی شما استفاده کرده و به سادگی اطلاعات مجازی را در بالای آن قرار می دهد. واقعیت افزوده اغلب با استفاده از دوربین روی تلفن هوشمند، عناصر دیجیتالی را به یک نمایش زنده اضافه می کند و امروزه اغلب تلفن‌های هوشمند از برنامه های سنگین AR پشتیبانی می‌کنند.

مقالات دیگر: مرکز نوروفیدبک گیشا

به گفته سردبیر مسابقه کهکشان این مسابقه با تکنولوژی‌ترین مسابقه تلویزیونی و ترکیب یک نمایش و مسابقه در کنار هم است.

وی در مورد محتوا این مسابقه نیز یادآور شد: در مطالعات تاریخی که داشتیم قصه‌های مختلف در عصرهای مختلف ایران را بررسی کردیم. همانطور که در موسیقی تیتراژ پایانی هم حتی فضای تاریخی ایران در تمام ادوار را نشان دادیم. البته در تمام دکورها سعی کردیم المان‌های ایرانی نشان داده شود.

دلاوری ابراز کرد: در هر دکور میزبان متناسب با آ‌ن فضا انتخاب شده است. برای نمونه در بخش «ادبستان» که روایتی از دوره قاجار است به شخصیت «مریم امین» که یک روزنامه‌نگار در آن دوره تاریخی است که از قضا خیلی به این فرد تا به حال پرداخته نشده است رجوع کرده‌ایم و اتفاقات تاریخی آن زمان را از زبان وی بیان می‌کنیم.

مجید رستگار کارگردان مسابقه کهکشان در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین ژانرها کارگردانی برنامه مسابقه‌ای است، اظهار کرد: کارگردانی و اجرا کار مسابقه کهکشان خیلی سخت بود زیرا باید در یک زمان اطاق فرمان، محل مسابقه و همچنین بازیگردانی بازیگران را مدیریت می‌کردیم، به همین منظور خیلی پیچیدگی در ضبط و اجرا داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال شبستان که اگر تیم کهکشان به فکر فصل سوم باشد همکاری خواهید داشت، گفت: در حال حاضر مذاکرات پیش تولید سریال «وضعیت زرد» برای فصل سه هستم و اگر شرایط فصل سه مسابقه کهکشان تداخل با فیلم وضعیت زرد نداشته باشد ممکن است کار را بپذیرم.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال دیگر شبستان در مورد سختی کار ضبط برنامه‌های مسابقه محور آن هم با چندین مکان متفاوت توضیح داد: آنچه در سینما می‌بنیم با کارگردانی در برنامه مسابقه‌محور متفاوت بوده و واقعا ۶۰دقیقه ضبط چنین برنامه‌هایی بسیار سخت است. البته کار فرد را خسته نخواهد کرد اما حواشی کار آدم را اذیت می‌کند.

رستگار باین کرد: روزی ۶۰دقیقه ضبط داشتیم که هر روز انچام می‌شد و این کار سخت می‌کرد. همچنین جدای از مسابقه ما بخش نمایشی را هم داشتیم که در بخش نمایشی ما بداهه‌گویی و هم فیلم‌نامه قبلی وجود داشت که این دو در جریان مسابقه باید کنترل می‌شد و جایی کار سخت‌تر می‌شود که کارگردانی و تمام پشتیبانی‌ها باید همزمان انجام شود تا برنامه از فرم رئالیتی خارج نشود.

در بخش دیگری از این نشست کیمیا گیلانی بازیگر نقش نگین در بخش ادبستان با توضیحاتی در مورد اجرای این مسابقه در فرم عیرحضوری آن بیان کرد: شبکه پنج سیما پیش تر با طراحی اپلیکیش و امکان شرکت مخاطبان در مسابقه برخط شو به صورت برخط یا آنلاین تجربه لذت شرکت در یک مسابقات تلویزیونی را به مخاطبان خود هدیه داده بود. اما این بار با طراحی مسابقه بزرگ کهکشان با محوریت به چالش کشیدن ارتباطات انسان با رسانه ها و واکاوی واقعیت های مجازی(VR) و واقعیت های افزوده (AR) گام نوینی در تهیه و تولید مسابقات تلویزیونی برداشته است.

وی ادامه داد: این مسابقه در بخش پلاس خود در حال پخش است که با تلفن یا اپلیکشن علاقمندان می‌توانند بدون حضور در استودیو مسابقه در این رقابت شرکت کنند، در این بخش سعی شده شبیه‌سازی خوبی از فضای استودیو صورت بگیرد تا شرکت‌کنندگان بتوانند تا حدودی چالش را درک کنند. البته درگیری شرکت کنندگان به قدری زیاد است که می‌توان گفت بخش زیادی از بازی را بدون حضور تجربه می‌کنند.

این مجری تلویزیون در مورد نقش نگین نیز توضیح داد: نگین برداشت فانتزی از شخصیت مریم امین روزنامه‌نگاری در زمان قاجار است که سعی دارد مسائل اجتماع را نشان دهد. این شخصیت یک کلیدواژه دارد که «مردم چشم شون به دست ما و ما نگاه‌مون به آگاهی مردم است» که البته در این بخش ادبستان مسائل طنز را هم در اجرا داریم که باعث عمق‌دهی مخاطب به برخی مسائل تاریخ در دوره قاجار می‌شود.

گیلانی اضافه کرد: البته این شخصیت یک رابطه عاشقانه با مجری(سپند امیرسلیمانی) برقرار می‌کند که بهواسطه فاصله تاریخی بین دو نسل جذاب است اما در کل نقش این شخصیت در آگاهی‌رسانی بیشتر از دوره تاریخی قاجار پررنگ است. درواقع این شخصیت یک نقش زن فعال ایرانی را در دوره تاریخی قاجار نشان می‌دهد.

ترکاشوند بازیگر نقش «خانوم جون» در مورد نقش خود ابراز کرد: شخصیت خانوم جون که در این مجموعه بنده بازی کردم دقیقا فضای یکی مادر سنتی را نشان می‌دهد که در عین حال که آش نذری می‌پزد و به مسجد می‌رود در عین حال به فرزند خود و تغییر فضای بازی داخل کوچه‌ و رفتن به سمت آتاری و... هم دقت دارد. من سعی کردم در این نقش تا جایی که ممکن است کمک کنم تا شکت‌کنندگان گوی طلایی را با خود ببرند.

در بخش دیگری از این نشست دانشگر بازیگری که سعی دارد در بازی شرکت‌کنندگان خلل ایجاد کند گفت: تلاش من در تمام بازی جلوگیری از شرکت کنندگان برای بدست آوردن گوی طلایی است که البته سعی داشتیم که م شرکت کنندگان بتوانند از مراحل عبور کنند.
 
اصغر حیدری بازیگر نقش رسانا در دهه 60 نیز در مورد نقش خود افزود: این ‌کار با بازی‌هایی که من پیش از این داشتم تفاوت داشت چون باید هم از نظر فیزیکی و هم محتوایی شرکت کنندگان را هدایت می‌کردم.

در بخش پایانی این نشست علی کاظمی بازیگر بخش فضا یا آینده نیز در مورد نقش خود یادآور شد: من از سختی کار خبر نداشتم و ‌میزانسن ها و دکوپاژها و‌ مکالمه با اطاق فرمان و همچنین شرکت کنندگان کار را سخت می‌کرد. کار در مقابل ۸دوربین یکم سخت است و به نظرم مردم این سختی را نمی‌توانند درک کنند چون واقعا بچه‌های این‌گروه سعی کردن کار خیلی خوب جلو برود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۱:۳۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

پرطرفدارترین مدل های قرنیز

پرطرفدارترین مدل های قرنیز
دکور شرق تامین کننده برترین برند های قرنیز ام دی اف و پی وی سی می باشد و این محصولات را با قیمت دست اول ارائه می کند.
پرطرفدارترین مدل های قرنیز
به گزارش بولتن نیوز،  قرنیز ابزاری پوششی است که در محل تقاطع دیوار با کف نصب شده و از آن برای زیبایی بیشتر، محافظت از دیوار در برابر ضربه و رطوبت و همچنین پوشاندن درز های انتهایی پوشش کف مثل پارکت یا کفپوش استفاده می شود. انواع قرنیز با جنس و طرح های مختلف در بازار تولید و ارائه می شود که از پرطرفدار ترین انواع آنها می توان به قرنیز ام دی اف خام و روکشدار، قرنیز پی وی سی و پلی یورتان اشاره کرد.

دکور شرق تامین کننده برترین برند های قرنیز ام دی اف و پی وی سی می باشد و این محصولات را با قیمت دست اول ارائه می کند. برای خرید قرنیز به سایت دکور شرق مراجعه کنید.

https://decorshargh.com/s******tingboard/

قرنیز ام دی اف روکش دار
قرنیز ام دی اف یکی از پر طرفدارترین قرنیز ها به شمار می آید که از مغزی با مشتقات چوب و روکش پی وی سی ساخته شده است. این قرنیز با ضخامت های ۸ و ۱۶ میلی متر و عرض ۷ الی ۲۰ سانتی متر در بازار ارائه می شود و از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار است.

دکور شرق قرنیز ام دی اف کرونو گرین که یکی از بهترین برند های قرنیز mdf با روکش کره ای می باشد را در عرض های 7 الی 15 سانتی متر ارائه می کند. برای مشاهده محصول می توانید به سایت دکور شرق مراجعه کنید.

جنس مغزی قرنیز ام دی اف همانند پارکت ها از مشتقات چوبی ساخته و به دلیل اینکه اکثر طرح های این مدل قرنیز طرح چوب است، پیشنهاد می کنیم برای محیط هایی که پارکت کار شده از قرنیز ام دی اف استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هنگام نصب پارکت، به دلیل انقباض و انبساط باید تایل های آن ۱ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشند؛ از این رو حتما قرنیز ام دی اف خود را از نوع ۱۶ میلیمتری انتخاب کنید تا فاصله دیوار را پوشش دهد.

شیشه بری شمال تهران

پرطرفدارترین مدل های قرنیز

قرنیز ام دی اف از مقاومت متوسطی در برابر آب و رطوبت برخوردار است و نباید به طور مستقیم در معرض آب و رطوبت قرار بگیرد. همچنین در محیط هایی که امکان شستشو مستقیم کف زمین با آب وجود دارد، نباید از این نوع قرنیز استفاده کرد.

برای تمیز کردن قرنیز mdf می توان از دستمال یا تی نمدار استفاده کرد و به دلیل اینکه دارای روکش پی وی سی می باشد، جرم نمی گیرد.

قرنیز ام دی اف خام
این قرنیز همانند قرنیز ام دی اف روکش دار ساخته شده از مشتقات چوب می باشد اما در سطح رویی آن هیچ روکشی قرار ندارد و پس از نصب باید حتما رنگ آمیزی شود. (برای رنگ کردن آن می توان از رنگ های ساختمانی استفاده کرد)

قرنیز mdf خام نیز در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی ندارد و در صورت استفاده در محیط دارای نم و رطوبت زیاد، باد کرده و آسیب می بیند اما اگر رنگ پوششی اجرا شده روی سطح آن از نوع قابل شستشو باشد (مانند رنگ اکرولیک و روغن) می توان برای نظافت آن از دستمال نمدار استفاده کرد.

در صورتی که طرفدار دکوراسیون سبک مدرن هستید، می توانید از قرنیز ام دی اف خام در پایین دیوار استفاده کرده و آنرا همرنگ دیوار ها رنگ کنید که با این کار زیبایی بصری خاصی ایجاد می شود.

قرنیز پی وی سی
پرطرفدارترین مدل های قرنیز

قرنیز پی وی سی یکی از قرنیز های پرطرفدار موجود در بازار است که از جنس مواد پلاستیکی خشک تولید می شود و کاملا ضد آب است؛ از این رو می توان از آن در محیط هایی که امکان آبریزی وجود دارد استفاده کرد. قرنیز pvc در عرض های مختلف از 7 الی 20 سانتی متر و ضخامت های 7 الی 10 میلی متر در مدل های متنوع ورساچ، گلدار و ساده تولید و ارائه می شوند.

دکور شرق قرنیز پی وی سی را در طرح های مدرن، گلدار و کلاسیک ارائه می کند که از برترین این برند ها می توان به قرنیز پی وی سی بهینا، آذین و ... اشاره کرد.

نکته: قرنیز pvc در واقع همان قرنیز پلی استایرن است که در اکثر مواقع با نام پی وی سی معرفی می شود.

قرنیز پلی یورتان
قرنیز پلی یورتان از مواد پلی یورتانی ساخته شده و به دلیل وزن سبک، قابلیت شستشو، استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت از پرطرفدارترین قرنیز ها به شمار می آید. این قرنیز همانند قرنیز ام دی اف خام به دلیل نداشتن روکش، پس از نصب باید حتما رنگ آمیزی شود که برای رنگ کردن آن می توان از رنگ های ساختمانی مانند اکرولیک و روغن استفاده کرد.

قرنیز پلی یورتان و ام دی اف خام عموما در دکوراسیون هایی به کار می روند که قرنیز همراه با دیوار رنگ خواهد شد که در نهایت قرنیز همرنگ دیوار زیبایی خاصی ایجاد کرده و با دکوراسیون مدرن هماهنگی زیادی دارد.

قرنیز پلی یورتان نسبت به قرنیز ام دی اف خام از قیمت بالاتری برخوردار است اما به همین نسبت کیفیت و ویژگی های بیشتری را دارا می باشد.

این مدل قرنیز کاملا ضد آب و قابل شستشوست اما میزان مقاومت آن در برابر آب به نوع رنگ استفاده شده در سطح آن دارد. معمولا برای رنگ آمیزی دیوار و قرنیز ها از رنگ اکرولیک و روغن استفاده می شود که این رنگ ها قابل شستشو هستند اما برای جلوگیری از لکه شدن سطح رنگ شده می توانید برای تمیز کردن قرنیز پلی یورتان از دستمال نمدار یا خشک استفاده کنید.  

دکورشرق تامین کننده انواع قرنیز پی وی سی (پلی استایرن)، ام دی اف و پلی یورتان می باشد و تمامی محصولات را با قیمت دست اول و بدون واسطه ارائه می کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید با کارشناسان دکور شرق در ارتباط باشید.

کاربرد انواع قرنیز دیوار
پرطرفدارترین مدل های قرنیز

قرنیز دیوار در جنس و سبک های متنوعی در بازار تولید و ارائه می شود که انتخاب میان آنها به بودجه، سلیقه، محیط مورد نظر و ... وابسته است. از بهترین و پرطرفدارترین قرنیز ها می توان به قرنیز پی وی سی و قرنیز ام دی اف روکشدار اشاره کرد که تقریبا 90 درصد قرنیز های موجود در بازار از این نوع هستند.

این دو مدل قرنیز به دلیل نصب آسان، طرح و مدل های متنوع، مقاومت و طول عمر بالا، نیاز نداشتن به رنگ و نقاشی پس از نصب و بازه قیمتی گسترده سلیقه اکثر افراد را پوشش می دهند و در عموم دکوراسیون ها کاربرد دارند.

برای محیط هایی که پارکت لمینت به کار رفته، استفاده از قرنیز ام دی اف روکشدار نمای زیبایی به محیط می بخشد؛ چرا که هر دو از مشتقات چوب ساخته شده اند و هماهنگی بیشتری دارند.

اما در محیط هایی که برای پوشش کف از سرامیک، سنگ یا کفپوش های پی وی سی استفاده شده، انتخاب بین قرنیز mdf و پی وی سی به سلیقه شما بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید اگر در محیط امکان آبریزی وجود دارد، باید از قرنیزهای پی وی سی (پلی استایرن) یا سنگی و سرامیکی استفاده کنید.

در محیط هایی که با توجه به طراحی داخلی به قرنیز هایی با ویژگی رنگ پذیری نیاز است، قرنیز ام دی اف خام و پلی یورتان بهترین گزینه ها هستند.

منبع: https://www.bultannews.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۹:۲۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

پنجره گیوتینی برقی و سقف های متحرک

پنجره گیوتینی برقی و سقف های متحرک

پنجره گیوتینی یا پنجره پانوراما از جدیدترین و شیک ترین پنجره هایی است که در معماری ساختمان به کار می روند.

این پنجره ها با طراحی منحصر به فرد در شرایط مختلف آب و هوایی در همه ماه های سال فضایی مطلوب برای شما فراهم می آورند.

ساختار پنجره های پانوراما متشکل از دو ریل  آلومینیومی عمودی نصب شده در کناره ها ، یک پروفیل جهت آب بندی در کف سازه و یک باکس افقی در بالای سازه که موتور وسیستم انتقال نیرو در ان جانمایی شده است.

پنل شیشه ها به وسیله ریسیور، ریموت کنترل و تسمه های جانبی به صورت عمودی به بالا و پایین حرکت می کنند.

پنجره گیوتینی یا پنجره پانوراما از حداکثر سه پنل شیشه ای شامل یک پنل ثابت ودو پنل متحرک ، تشکیل شده است.

شیشه مورد استفاده در پنجره های پاناروما دو جداره واز نوع سکوریت با ضخامت20 میلیمتر (2عدد شیشه 6 میلیمتر واسپیسر 8میلیمتر) می باشد .

حداکثر ارتفاع سیستم پنجره های پاناروما 3000 میلیمتر و حداکثر عرض 3000 میلیمتر می باشد.

 جنس پروفیل های مورد استفاده در پنجره های پانوراما از آلومینیوم با آلیاژ 6063  است و رنگ مورد استفاده در این پروفیل ها رنگ الکترواستاتیک کوره ای می باشد.

کلیه ابزار و یراق آلات مورد استفاده در پنجره های پانوراما از جنس پلی آمید و تولید مجموعه شرکت برج وین می باشد.


مزایای پنجره های گیوتینی یا پاناروما
عایق در برابر : گرما ، سرما و صدا

مانع عبور : گرد و غبار ، برف و باران ، حشرات و جانوران

سیستم گیوتینی یا پانوراما  می تواند در صورت باز شدن کامل در پایین ،  بعنوان جان پناه عمل کند.

تعیین دلخواه ارتفاع پنل ثابت بعنوان جان پناه

قابلیت استفاده از شیشه های لمینت و چند لایه در پنل ثابت

ایجاد حداکثر فضای بازشو و میدان دید وسیع

قابلیت تنظیم اندازه بازشو

عدم قابلیت بازشو از سطح بیرونی و امنیت بسیار بالا

استفاده آسان تر برای افراد مسن و کودکان به واسطه استفاده از ریموت کنترل یا کلید دستی

قابلیت اتصال به سیستم هوشمند ساختمان

مقالات دیگر: توری پلیسه غرب تهران

روانشناس کودک و نوجوان مرزداران

سقف شیشه ای متحرک
سقف شیشه ای متحرک اتوماتیک محصولی است که در معماری نوین ساختمان ها، مجتمع های تجاری و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم  عایق هوا و رطوبت بوده و امکان استفاده از آن در تمامی مناطق کشور وجود دارد.

از سقف شیشه ای متحرک می توان به راحتی در محل کار، ویلا، منزل، پاسیو، تراس و… استفاده کرد.

این سیستم نمای زیبایی دارد و ظاهر ساختمان را شیک تر و جذاب تر می کند که براساس سلیقه و شرایط سازه با ظرافت های بسیاری قابل اجراست.

شیشه های استفاده شده در سقف اتوماتیک دوجداره است که جمع ضخامت شیشه ها 22 میلی متر است.

شیشه  ای که بالا قرار میگیرد سکوریت 6میلی متر و شیشه ی پایینی پلی کربنات (نشکن) 6میلی متر است که باید یک سازه فلزی و استراکچر محکمی را برای آن ها در نظر گرفت.

سقف شیشه ای متحرک مانند سقف های متحرک استخری دارای سازه ای بسیار قدرتمند هستند. تایل ها و بلوک های مقاوم و نشکن ازجمله متریال های مهم این سازه هستند.


ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۸:۵۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

این قوانین برای دکور خانه‌های نقلی، قدیمی شدند!

این قوانین برای دکور خانه‌های نقلی، قدیمی شدند!
چیدمان مبلمان به خصوص در فضاهای کوچکتر یک هنر است. فضاهای کوچک ثابت می‌کنند که وقتی چیدمان درستی داشته باشند به متراژ زیادی نیاز ندارید.

تحریریه چیدانه: چیدمان مبلمان به خصوص در فضاهای کوچکتر یک هنر است. فضاهای کوچک ثابت می‌کنند که وقتی چیدمان درستی داشته باشند به متراژ زیادی نیاز ندارید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته درباره چیدمان فضاهای کوچک و نقلی را مرور کنیم.

نکات شیک برای چیدمان فضاهای کوچک
گاهی اوقات یک تکه مبلمان حجیم به یک فضای کوچک جذابیت زیادی می‌بخشد.

پر کردن گوشه کوچکی که در اینجا نشان داده شده است با چند تکه مبلمان کوچک باعث می‌شود آن را تنگ و شلوغ کنید.

با این حال، پر کردن بیشتر این فضا با یک مبل بزرگ، این اتاق نشیمن جمع و جور را بسیار جذاب می کند.
سقف‌ها را با رنگ روشن رنگ کنید
سقف‌های تیره می‌توانند به یک فضای کوچک روشن با دیوارهای سفید عمق دهند. ترفند ساخت این اثر استفاده از رنگ نیمه براق است که نور را منعکس می کند. برخلاف رنگ تیره تخت، رنگی که برق دارد فضای شما را روشن نگه می دارد.
از یک فرش استفاده نکنید

مقالات دیگر: بهترین شیشه بری در تهران

دندانسازی در تهران
هنگامی که پهن کردن فرش به درستی انجام شود، می توانن مناطق مختلفی را در یک اتاق کوچک ایجاد کند. این فضا از یک فرش بزرگ برای استقرار اتاق نشیمن و یک فرش کوچکتر برای گذاشتن میز کار بهره می‌گیرد.
دیوارها را سفید رنگ کنید
دیوارهای تیره وقتی با ویژگی هایی در سایه روشن متضاد همراه شوند می توانند به یک فضای کوچک جذابیت معماری اضافه کنند.

این آشپزخانه شیک دیوارهای مشکی چشمگیر را با سقف و کابینت سفید جبران می کند. رنگ سفید باعث ایجاد توهم قالب گیری در اطراف لبه های در و بالای دیوارها می شود.
مبلمان ناهارخوری باید مطابقت داشته باشد
یک ست ناهارخوری منطبق با هم به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید چیدمانی جسورانه و شیک داشته باشید، یک ست ناهماهنگ مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است، یک فاکتور شگفت‌انگیز بزرگ دارد.

برای به دست آوردن این ظاهر، باید مطمئن شوید که صندلی‌هایی که انتخاب می کنید، ارتفاع مناسبی برای میز مورد استفاده شما دارند.

برای ایجاد فضایی بوهمیایی، از ترکیبی متنوع از صندلی‌ها همانطور که در اینجا نشان داده شده است استفاده کنید. برای داشتن ظاهری تمیز و امروزی، همه صندلی‌ها را یک سبک نگه دارید و هر کدام رنگ متفاوتی دارند.
نورپردازی توکار، فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می‌دهد
چراغ های سقفی توکار، فضاهای کوچک را بدون اشغال فضای گرانبهای کف بهبود می‌بخشند. با این حال، لایه‌بندی نور به شما امکان می‌دهد روشنایی را به جایی که می‌خواهید اضافه کنید.

همانطور که در اینجا نشان داده شده است، یک سایه آویز بزرگ به این اتاق نشیمن کوچک نقطه کانونی زیبایی می‌دهد در حالی که میز قهوه را روشن می کند. چراغ سمت راست برای مطالعه است. دو چراغ رومیزی کوچک در وسط، این اتاق کوچک را با نور پراکنده‌ای، جذاب‌تر می‌کند.

منبع: برترین ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۰۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

پل هوایی با کاربری «دکور» در شهر یاسوج!

پل هوایی با کاربری «دکور» در شهر یاسوج!/عابر پیاده مقصر است یا شهرداری؟+فیلم
شهری که پایتخت طبیعت ایران نام گرفته اما از هر حیث که نگاه کنیم این شهر دارای کمبودها و نواقص زیادی است شهری که مسئولان به فکر زیبایی آن نیستند و هر روز نزد شهروندان و مسافران و گردشگران جلوه خود را از دست می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هر چند از شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نام برده می‌شود اما زیرساخت های این شهر تا رسیدن به وضعیت مطلوب زمان زیادی خواهد برد.

شهری که پایتخت طبیعت ایران نام گرفته اما از هر حیث که نگاه کنیم این شهر دارای کمبودها و نواقص زیادی است شهری که مسئولان به فکر زیبایی آن نیستند و هر روز نزد شهروندان و مسافران و گردشگران جلوه خود را از دست می‌دهد.

فرهنگ سازی لازم برای زندگی شهرنشینی از سوی دستگاه‌های فرهنگی و همچنین از سوی خود شهرداری دیده نمی‌شود هر چند برای فرهنگ سازی هم باید ساختارها و زیرساخت های لازم را فراهم کرد برای مثال در صورتی می توان از پل هوایی برای عبور و مرور در خیابان های شهر یاسوج استفاده کرد که بلوارهای این شهر از وضعیت فعلی خارج شود.
همین است که می‌بینیم از پل هوایی هیچ گونه استفاده‌ای نمی شود و فقط به عنوان یک دکور در شهر شهر نصب شده و هیچ کارایی ندارد.

عابر پیاده وقتی می‌بیند عبور و مرور از خیابان به راحتی و بدون دردسر است و به راحتی می توان از عرض خیابان عبور کرد دیگر نیازی به پل هوایی نمی‌بیند.

به گزارش فارس اگر زیرساخت ها در شهر درست باشد هرگز شاهد چنین رویکردی از سوی شهروندان نخواهیم بود اما اوضاع در شهر یاسوج چنین نیست و هیچ گونه فرهنگ سازی برای زندگی شهرنشینی در این مرکز استان دیده نمی‌شود.

مقالات دیگر : شیشه بری در پونک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۲:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ماجرای آیینه‌هایی که به سوریه برده شد


ماجرای آیینه‌هایی که به سوریه برده شد
«یک آیینه قدی بلند داشتیم که حسن‌آقا برده بود شیشه‌بری و به قطعات کوچک تقسیم کرده بود و با زهرا نشسته بودند و دور آنها را با نوارچسب‌های رنگی می‌پوشاندند که تعدادی از آن آیینه‌ها را با خود ببرد سوریه.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید حسن احمدی چهاردهم مهرماه ۱۳۵۸ در خانواده‌ای انقلابی و مذهبی در روستای حسن‌آباد در بخش کرون شهرستان تیران‌وکرون به دنیا آمد و سال ۱۳۷۷ به خدمت در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف مشغول و پس از آموزش داوطلبانه با هدف مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. این شهید مدافع حرم بیست‌وپنجم مهرماه ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

سمیه احمدی، همسر شهید در جلد ۷۷ کتاب پنج دقیقه با بهشتیان به روایت آخرین روزهای حضور او در ایران پرداخته است: «قرار بود هجدهم مهرماه اعزام شود. خیلی گریه کردم. مدام تماس می‌گرفتم ببینم راهی شده یا نه، تا اینکه گفت معلوم نیست برویم و نگران نباش. اما فردای آن روز، روز اعزام بود.

مقالات دیگر: پنجره دوجداره

از شب قبل زهرا با حسن‌آقا با هم نشسته بودند و کاردستی می‌ساختند. قرار بود برای مدرسه یک بادبادک درست کند که تا دیروقت با هم بیدار ماندند و بادبادک را با هم ساختند. یک آئینه قدی بلند داشتیم که حسن‌آقا برده بود شیشه‌بری و به قطعات کوچک تقسیم کرده بود و با زهرا نشسته بودند و دور آنها را با نوارچسب‌های رنگی می‌پوشاندند که تعدادی از آن آئینه‌ها را با خود ببرد سوریه. با اینکه زهرا ۱۱ ساله بود، اما درک و فهم بالایی داشت. از حسن‌آقا سوال می‌پرسید که این آئینه‌ها به چه کار می‌آید و او هم با صبر جواب می‌داد. صبح زود بیدار شد و بادبادک زهرا را امتحان کرد و تا دم در با او رفت و خداحافظی کرد.

دو، سه ساعتی با ریحانه رفتند بیرون. تا لحظه آخر وسایلشان را هنوز کامل آماده نکرده بودم. وقتی می‌خواست برود سفارش بچه‌ها را خیلی کرد. گفت: خیلی مواظب بچه‌ها و خودت باش. دوست دارم بچه‌ها را زهراوار و زینب‌گونه بزرگ کنی. سفارش‌هایش را که کرد. گفتم: یک شرط دارم. گفت: هر شرطی باشد قبول می‌کنم فقط نگو که نروم… گفتم: ان‌شاءالله که می‌روی و سالم برمی‌گردی، اما اگر شهادت نصیبت شد، شفاعت من و بچه‌ها یادت نرود. در جوابم گفت: تو فقط دعا کن تا شهید بشوم، ثواب شهادتم مال شما و ثواب جهادم مال خودم. منتظرتان می‌مانم و به من قول داد که شفاعت ما را هم بکند. قبل از خداحافظی هم رو به من کرد و گفت: اگر شهید شدم برای شهادتم گریه نکنید.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۴۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)